PDA

View Full Version : Buzz



fahrzin
16 maart 2009, 00:43
Ja ik weet het, er zijn al veel discussies gestart over buzz, maar ik snap er geen hol van. dus....mijn lage e snaar heeft een buzz, eigenlijk op elke fret :eek:

zoals ik al zei, ik heb er al wat over gelezen maar ik snap er geen hol van. probeer het zo makkelijk mogelijk uit te leggen, ik ben nogal stom met gitaren :)

oja m'n fender strat heeft een stalen topkam, misschien heeft dat er wat mee te maken
dit is 'm:
http://s562.photobucket.com/albums/ss69/Fahrzin/?action=view&current=headfront2-1.jpg

keessie
16 maart 2009, 01:23
Ik denk niet dat het temaken heb met een stalen top kam (of hij moet te veel zijn in gevijld) mischien is je hals te recht en bij je zadel te laag afgesteld

G.G.
16 maart 2009, 08:15
Zet het zadeltje van de lage E eens een heel klein beetje hoger.

fahrzin
16 maart 2009, 08:46
Zet het zadeltje van de lage E eens een heel klein beetje hoger.

naar rechts draaien?

fahrzin
16 maart 2009, 08:58
Ik denk niet dat het temaken heb met een stalen top kam (of hij moet te veel zijn in gevijld) mischien is je hals te recht en bij je zadel te laag afgesteld

en wat moet ik doen als m'n hals te recht is? moet ik dan bij dat plaatje dan schroeven een beetje losschroeven?

keessie
16 maart 2009, 10:44
en wat moet ik doen als m'n hals te recht is? moet ik dan bij dat plaatje dan schroeven een beetje losschroeven?

Ja met een inbus sleutelje

keessie
16 maart 2009, 10:46
http://www.donhofstee.nl/?Zelf_afstellen

hier kan je het bekijken hoe je het zelf kan doen succes

fahrzin
16 maart 2009, 19:12
Zet het zadeltje van de lage E eens een heel klein beetje hoger.

heb ik geprobeerd, maar dat helpt niet
en ik snap niks van die afstelsite :???:

G.G.
16 maart 2009, 19:16
en wat moet ik doen als m'n hals te recht is? moet ik dan bij dat plaatje dan schroeven een beetje losschroeven?

Niet doen!

Daarmee zit je hals aan je body vast, afblijven dus, tenzij geen spanning op de snaren als je wilt shimmen of bij je halspen wil komen. Die 4 schroeven doen niets met de bolling van de hals

fahrzin
16 maart 2009, 19:18
Niet doen!

Daarmee zit je hals aan je body vast, afblijven dus, tenzij geen spanning op de snaren als je wilt shimmen of bij je halspen wil komen. Die 4 schroeven doen niets met de bolling van de hals

heb ik ook niet gedaan ;)
en ff over bolling en te recht ofzo? daar snap ik dus helemaal niks van. ken iemand daar wat over vertellen en ook zeggen wat ik kan doen tegen de buzz?

Spitfire
16 maart 2009, 19:20
Kom op man, je kunt wel steeds zeggen 'ik snap er niks van', maar met die handleiding en een beetje common sense kom je echt al een heel eind.

fahrzin
16 maart 2009, 20:03
ja k weet maar ik ben bang dat ik me gitaar mol ofzo :eek:

bass blom
16 maart 2009, 20:09
ja k weet maar ik ben bang dat ik me gitaar mol ofzo :eek:

als je hals te recht is moet de pen wat losser.
maar we kunnen twijfelen of je dat zelf kunt beoordelen :chicken:

calfie
16 maart 2009, 20:11
Vriend, luistert.
Verleden keer heb ik je al geadviseerd om iemand te zoeken met verstand van zaken bij aankoop van je gitaar.
Hetzelfde adviseer ik je nu weer, als je niet weet wat je moet doen blijf eraf.
Zoek iemand die je kan helpen, misschien wil iemand op dit forum je wel helpen.

Anders even naar een gitaarzaak gaan.

fahrzin
16 maart 2009, 20:14
als je hals te recht is moet de pen wat losser.
maar we kunnen twijfelen of je dat zelf kunt beoordelen :chicken:

k denk niet echt dat ik dat zelf ken beoordelen. dan maar naar de gitaarwinkel

driesp
16 maart 2009, 23:03
Hallo,

Zelf heb ik ook last van buzz op de A snaar bij de bovenste frets, de bolling is mooi in orde, en de actie is ( redelijk laag wel ) volgens mij goed. Op de andere snaren heb ik hier minder last van.

Er liggen wel 0.009 snaren op, scheelt dit ( ivm snaarspanning ) ?
De buzz komt wel niet versterkt door, maar volgens mij beinvloed dit sterk de sustain, of valt dit mee?

alvast bedankt,
Dries

Kaïn
16 maart 2009, 23:14
Hallo,

Zelf heb ik ook last van buzz op de A snaar bij de bovenste frets, de bolling is mooi in orde, en de actie is ( redelijk laag wel ) volgens mij goed. Op de andere snaren heb ik hier minder last van.

Er liggen wel 0.009 snaren op, scheelt dit ( ivm snaarspanning ) ?
De buzz komt wel niet versterkt door, maar volgens mij beinvloed dit sterk de sustain, of valt dit mee?

alvast bedankt,
Dries

Of het de sustain beinvloed kan je het beste zelf horen. Wat voor setje snaren erop liggen zou ook niet van invloed moeten zijn. Ik raad je aan om er toch even naar te laten kijken. Als er een snaar trilt tegen een fretje dan heeft dat met de afstelling te maken.

PS: Je hebt een setje 0.09, 0.009 is ongeveer zo dik als een haar :p

Trocar
17 maart 2009, 00:12
PS: Je hebt een setje 0.09, 0.009 is ongeveer zo dik als een haar :p

Het zijn inches hoor, geen centimeters! Het is 0.009 ;)