PDA

View Full Version : Steve Vai enzo....



TheCurtainJesse
18 maart 2003, 17:58
Ok nu krijg ik meteen vette evil flaming enzo.. want wat ik nu ga zeggen gaan jullie denk ik niet waarderen.. ik wil namelijk even zeggen dat ik de muziek (de muziek ja) van Steve Vai en Joe Satriani en al die andere sologitaristen.. echt geen baaaaal aan vind.. vind het eigenlijk slecht.. en dan heb ik het niet over de techniek enzo van het gitaarspel.. maar om de muziek in zijn geheel.. dan heb ik toch wat meer respect voor iemand als Gilmour die een meesterlijke gitarist is maar niet omdat hij lekker kan gitaarspelen.. maar omdat hij er echt het gevoel in kan gooien wat het zo goed maakt.. en daarnaast is hij ook nog een geniale muzikant..

nouja dit is mijn mening hierover.. en ga me nou niet meteeen verrot schelden ofzo omdat ik jullie "gods" heb beledigd ofzo..

Jesse//

Negative K3 fan
18 maart 2003, 19:36
dit is al zo vaak langs gekomen...

satriani heeft trouwens wel een paar leuke nunmmers.

Kris Haex
18 maart 2003, 20:35
Dit is gewoon een kwestie van smaak, dat is voor iedereen anders.

Thought Alive
18 maart 2003, 21:04
David Gilmour is echt geniaal !!
Maar Satriani speelt ook heel leuk, maar een stuk minder intens idd...
Vai ken ik niet zo heel veel van en wat ik ervan ken (Alien Love Secrets) is niet echt mijn muzieksmaak, maar als je m ziet spelen, zo ontzettend onvoorstelbaar goed (technisch dus), dan kan ik daar ook wel van genieten...

TheCurtainJesse
18 maart 2003, 21:06
wat dat betrefd kunnen die jongetjes nog wat leren van mensen als gilmour.. nouja.. leren.. dat moet je gewoon hebben.. maar als ik satriani hoor.. komt er geen enkel gevoel door.. alleen een droog geluid..

Ibanez
18 maart 2003, 21:09
dat is echt gelul. Satriani heeft een supertoon en een droog geluid is echt grote onzin zeg. Dit is idd duizend keer langsgekomen, iedereen zijn smaak inderdaad maar zeggen dat satriani geen gevoel heeft is zoo'n onzin. Luister eens naar een paar ballads van hem, durf dan nog maar eens te zeggen dat hij geen gevoel heeft en een droge toon.

Jopie
18 maart 2003, 23:21
Precies dach ik eerst ook maar heb ff wat gedownload van kazaa waaronder The crush of love live en Surfing with the alien in een of andere tv-studio , geweldig. Niet de hele tijd van dat snelle gedoe maar briljante melodieen , van die gekke Whammy-bar dives en af en toe zeer snelle legato (trademark v. Joe) pulls en hammers

Maiden Michiel
19 maart 2003, 09:17
Mijnheer de topic starter, mag ik u even vragen "Tender Surrender" van Steve Vai te downloaden en dan wederom uw mening weten?

Ik vind ook lang niet alle nummers van Vai goed, maar om zijn composities slecht te noemen...

Harry
19 maart 2003, 10:03
ik vind zijn muziek ook geen zak aan, en voor het uiten van deze mening ben ik nooit aangevallen. Ieder z'n smaak....

TheCurtainJesse
19 maart 2003, 17:49
ik heb dat nummer gedownload en ik vond er geen bal aan.. paar leuke solotjes.. meer niet.. stelt zeer weinig voor.. de techniek zla daarentegen wel goed zijn.. maar daar gaat het niet om bij muziek..

Neals
19 maart 2003, 18:59
ik vind dat virtuoze gepiel ook nog maar weinig aan.

Hoewel ik het werk van satriani wel weer een klasse apart vind.

moretel
20 maart 2003, 00:34
evil flaming enzo.. want wat ik nu ga zeggen nouja dit is mijn mening hierover.. en ga me nou niet meteeen verrot schelden ofzo omdat ik jullie "gods" heb beledigd ofzo..


Ik zie het nut niet zo in van je post,
het enige wat je duidelijk maakt is dat je weinig tot geen verstand hebt van muziek, composities van Vai zijn erg goed als je het eens goed analyseerd, harmonisch en technisch zit alles goed in elkaar.
Ik zou zeggen ga jij maar lekker hout hakken met je gitaar want je moet nog een hoop leren.
Denk niet dat wij met jou kritiek ons beschuldigd voelen, geeft meer een indicatie wat voor soort gitarist je bent, ik denk dat de meeste gitaristen die Vai en Satriani goed vinden dit niet over andere gitaristen zeggen.
Eigenlijk ben je zoveel woorden niet eens waard, maar verkondigers van onzin moet je ook niet laten roepen.

burt
20 maart 2003, 01:37
Satriani kan ik inderdaad af en toe behoorlijk 'ongeinspireerd' vinden, maar ik weet dat dat een kwestie van smaak is. Vai vind ik helemaal te gek.

Bij zulk soort lui ligt de lat gewoon een heel stuk hoger, en dat betekent in veel gevallen dat het merendeel van het publiek het 'gevoel' er niet in kan 'herkennen' (meestal omdat het in veel kleinere nuances zit, vindt men het maar technisch gepiel).

En om me op nog gladder ijs te begeven: ik begin steeds meer het frustrerende besef te krijgen dat _HEEL VEEL_ mensen onkunde (lees Kurt Cobain ofzo) verwarren met 'gevoel', 'attitude', 'sound' of 'sfeer'.

Maiden Michiel
20 maart 2003, 12:07
Toch de eerste die ik hoor die tender surrender geen zak aan vind....

TheCurtainJesse
20 maart 2003, 15:52
ja en terecht.. ik vind het nummer een soort amerikaans slap nummer.. maar ik lette na een halve minuut al niet meer op het nummer.. het is gewoon heel weinig.. dan kan het nog zo harmonieus en technisch goed in elkaar zitten (wat ik helemaal beaam) maar als het gewoon niet een bepaald gevoel teweeg brengt of een bepaald gevoel overbrengt.. vind ik het niks..
en ik zal wel de laatste zijn die met een gitaar loopt te hakken, ik ben principieel tegen het raggen op gitaren of met het raggen van gitaren..
En ik vind Kurt Cobain al helemaal niks.. dus daar hoef je je niet druk om te maken.. hoewel hij wel een grunge gevoel kan brengen natuurlijk ala blind raggen op een gitaar en hem daarna door je versterker stampen..
Dit argument geld niet voor mij van Burt.. ik geef ook trouwens David Gilmour als voorbeeld..

Neals
20 maart 2003, 16:14
ik denk dat je als je de muziek minder aan vind filmpjes moet downloaden waar ze op aan het werk zijn. Dat is echt masterlijk... ook al vind je de muziek weinig aan , en ik zeg eerlijk, ik zou ook niet zo snel een cd van steve vai opzetten

Anders Destium
20 maart 2003, 16:54
Op 2003-03-20 15:52, schreef TheCurtainJesse:
ja en terecht.. ik vind het nummer een soort amerikaans slap nummer.. maar ik lette na een halve minuut al niet meer op het nummer.. het is gewoon heel weinig.. dan kan het nog zo harmonieus en technisch goed in elkaar zitten (wat ik helemaal beaam) maar als het gewoon niet een bepaald gevoel teweeg brengt of een bepaald gevoel overbrengt.. vind ik het niks..


Dat jij de muziek niet als gevoelig ziet ligt denk ik meer aan jou dan aan de muziek, er is veel muziek die je pas leert waarderen door het een paar keer te beluisteren. Ik ben absoluut geen grote fan van of Vai of Satriani maar je laat je door dit soort posts wel erg makkelijk kennen. Muziek die gevoelig is en gemakkelijk in het oor ligt staat in de Top 40 voor het geval je het vergeet...en dat is geen compliment.

Om even Homer te quoten: If something's hard to do it isn't worth doing. Jij valt in deze categorie

moretel
20 maart 2003, 20:34
Zondag ochtend draai ik geen Vai of Satriani en vrijdag weer wel,
Deze discussie is al zo oud en komt overal ter wereld steeds weer boven drijven.
Lets keep the peace,
Vai en Satriani hebben de gitaarmuziek op een hoger plan gebracht en als je een topic als dit opent kan je niet verwachten dat alleen medestanders reageren, met een dergelijke start wordt de toon al gezet, je speelt een beetje vals :grin: en daar kun je Satriani en Vai nooit van beschuldigen.

Barret Wallace
20 maart 2003, 21:13
TENDER SURRENDER HEEFT GEEN GEVOEL EN IS NIET MOOI???? hahahahahahah dude foei foei niet liegen he :grin:

Overigens wordt satriani juist gezien als de gitaristen MET gevoel, ik vind juist dat zijn shredgehalte wel meevalt..

Neals
20 maart 2003, 21:55
satriani heeft lekkere melodieen

moretel
21 maart 2003, 00:21
Tegenwoordig luister ik meer naar Satriani dan naar Vai, Vai heeft een wat agressievere en scherpere toon vind ik en is wat lastiger luisteren maar bij tijden erg inspirerend.

Maiden Michiel
21 maart 2003, 10:35
Ik vind Vai en vooral Satriani helemaal niet zulke shredders eigenlijk.
Dan Yngwie of Michael Angelo

Barret Wallace
21 maart 2003, 12:36
Ja precies
of rusty cooley die shred ook alleen maar die maakt geen muziek maar speelt alleen maar snel :mad:

Azagthoth
21 maart 2003, 15:10
HEt begin al met de titel..

"Steve Vai enzo....."

Luister, Vai is een UNIEKE gitarist, maakt unieke muziek, en heeft een uniek muzikale talent. Het is niet voor niets dat hij een eredoctoraat heeft gekregen bij een van de hoogsaanstaande muziekscholen in Amerika.

Er zijn een heleboel items waarop je een muzikant kan "beoordelen", en jij haalt precies het ene punt naar boven wat subjectief is bij het "beoordelen" van een muzikant. Dat is nit alleen makkelijk,veilig en zwak, het is ook gewoon dom.

Voor de rest, jij vindt het niet goed? leuk, waarom heb je die onbedwingbare drang omdat te vertellen? Want echt een discussie beginnen wilde je ook niet zoals blijkt uit je begin post. Denk je dat jouw mening zo belangrijk is dat iedereen het moet weten ?

Hier heb ik nog een subjectieve mening voor je:
Iedereen die zegt dat Satriani geen of weinig gevoel in zijn muziek plaatst, heeft GEEN VERSTAND VAN MUZIEK.

Anders Destium
21 maart 2003, 19:20
Je had het beter bij GEEN VERSTAND kunnen laten :wink:
Ik denk dat deze puber wel vaker ongefundeerde en gegeneraliseerde meningen uit...

FNaRK
21 maart 2003, 19:58
Op 2003-03-21 12:36, schreef Barret Wallace:Ja precies of rusty cooley die shred ook alleen maar die maakt geen muziek maar speelt alleen maar snel :mad:


misschien domme vraag: wie of wat is Rusty Cooley ? Ik heb er nog nooit van gehoord ?

Bouke
21 maart 2003, 20:11
Hey,

en ik hou ook niet van Jantje Smit..... ehhh...o.... sorry, verkeerde forum om smaak te ventileren...

Bouke

Barret Wallace
21 maart 2003, 20:14
@ Roadkill
Rusty cooley is een SUPERsnelle gitarist met een geweldige techniek alleen zijn muziek klinkt alleen maar zo oefening en techniek achtig dat het niet mooi meer is
:sad:

Hier check deze vids out:
de video Under The Influence is een aanrader

http://www.rustycooley.com/video.html

Barret Wallace
21 maart 2003, 20:15
Voor de luie mensen onder ons :
http://www.rustycooley.com/videos/uti_clip/Under%20The%20Influence%20Clip%20-%20512k.wmv

FNaRK
21 maart 2003, 20:24
thx,
gaat effe kijken

Barret Wallace
21 maart 2003, 20:49
ok dan

Pegasus
22 maart 2003, 12:09
Op 2003-03-20 16:14, schreef Neals:
ik denk dat je als je de muziek minder aan vind filmpjes moet downloaden waar ze op aan het werk zijn. Dat is echt masterlijk... ook al vind je de muziek weinig aan , en ik zeg eerlijk, ik zou ook niet zo snel een cd van steve vai opzetten


Heb je een adres voor die filmpjes?
Ik luistere veel naar die muziek, maar ik heb helaas nog nooit geen filmpjes van die jongens gezien.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pegasus op 2003-03-22 12:11 ]</font>

Barret Wallace
22 maart 2003, 14:39
Kies vidoe in een downloadproggie typ steve vai in en ontdek een nieuwe wereld :razz:

delphiro
22 maart 2003, 21:11
Steve vai is wel leuk want die is tenminste nog origineel (vooral de Zappa tijd en de Flexible CD daarna werd het al een stuk gelikter en meer cliche)

Vroeger was ik helemaal gek van dit soort gitaristen maar nu moet ik er niks meer van hebben. Het is knap, onnavolgbaar maar het doet me niks meer terwijl een luitsuite van Bach mits goed gespeeld me helemaal week kan maken. Kwestie van smaak dus :smile:

Maiden Michiel
23 maart 2003, 10:20
Ik vind als je bijvoorbeeld kijkt naar Passion And Warfare, daar staan een aantal geweldige nummers op maar ik vind dat het wel veel piepen en rare geluidjes is.