PDA

View Full Version : Ibanez RG 321 EX



kevin592
15 maart 2009, 18:44
Eey ik wil binnekort een elektrische gitaar gaan kopen en ik heb gehoord dat een Ibanez RG 321 EX goed is voor metal (ik wil graag metal spelen ,zoals linkin park, metallica enz.).
Ik heb ook nog ergens gelezen dat iets van een les paul special ofzo iets ook goed voor metal is. (deze 2 zouden ongeveer iets van 300 euro ofzo kosten heb ik gehoord)
Ik zou graag jullie meningen willen horen over deze gitaren(bespeelbaarheid,geluid enz.).
Verder ga ik een roland cube 20x of 30x kopen als versterker.

Alvast bedankt.

(ps: als beide gitaren goed zijn voor metal, wat is dan de beste?)

Bram+
15 maart 2009, 19:02
'Les Paul Special ofzo' is een beetje vaag. Als je een Epiphone Les Paul Special II bedoelt: daar is al het een en ander over geschreven hier op het forum. Het zijn geen 'toppertjes', maar daar betaal je dan ook niet voor (ongeveer 150 euro). Het zijn geen metalgitaren bij uitstek, maar je zou het er wel uit kunnen krijgen. Als je meer rek hebt in de budget, is het zeker waard om wat meer aan een gitaar uit te geven omdat er voor een paar 'tientjes' meer veel betere gitaren te vinden zijn.

Wat betreft de RG321EX: dat zal wel de RGR321EX zijn? Die is ruim twee keer zo duur, maar is m.i. de extra centjes wel waard: over het algemeen betere materialen, beter afgewerkt. Alle Ibanezzen met 'EX' achter de naam zijn bedoeld als metalgitaren en dat gaat er zeker ook mee lukken. Ik vind de bespeelbaarheid prima.

Natuurlijk zijn er andere merken/gitaren waar je naar kunt kijken. Als je weet wat je budget is, kunnen we ook gerichter advies geven. Is het ook je eerste gitaar?

kevin592
15 maart 2009, 19:16
Mijn budget is rond 300 euro (mag natuurlijk een beetje meer).
Het is niet echt mijn eerste gitaar omdat ik namelijk een tijd geleden een dimavery gitaar gekregen (een uit een starterset) maar ik vind de kwaliteit eigenlijk best wel slecht :P.

Gothra
15 maart 2009, 20:25
Die ibanez is best goed hoor voor het geld, heb er wel eens naar moeten kijken/ op moeten spelen voor een vriend. Tis een leuk gitaartje.zou alleen wel de 320 kopen ipv de 321, die heeft nl geen FR

Bram+
15 maart 2009, 20:34
Die ibanez is best goed hoor voor het geld, heb er wel eens naar moeten kijken/ op moeten spelen voor een vriend. Tis een leuk gitaartje.zou alleen wel de 320 kopen ipv de 321, die heeft nl geen FR
Ik zou hem juist géén Floyd Rose aan willen raden als 'beginnersgitaar', aangezien die nogal frustrerend kunnen zijn. Als je net begint moet je niet lastig worden gevallen door alle ongemakken die FR's met zich mee brengen. Uiteindelijk hebben ze natuurlijk veel mogelijkheden, maar altijd met enige reservering. Als beginner kun je je sowieso beter eerst richten op spelen in het algemeen en niet op tremologebruik.

Gothra
15 maart 2009, 22:18
Ik zou hem juist géén Floyd Rose aan willen raden als 'beginnersgitaar', aangezien die nogal frustrerend kunnen zijn. Als je net begint moet je niet lastig worden gevallen door alle ongemakken die FR's met zich mee brengen. Uiteindelijk hebben ze natuurlijk veel mogelijkheden, maar altijd met enige reservering. Als beginner kun je je sowieso beter eerst richten op spelen in het algemeen en niet op tremologebruik.

Oh shit, heb me vergist, dacht dat de 321 wel FR had en 320 geen;) maar dat is dus andersom