PDA

View Full Version : aria-stg series



AdriaanVw
15 maart 2009, 10:32
Ik speel nu ongeveer 2 jaar lang elektrische gitaar.

Ik heb nu een Aria STG-series sunburst en zou een nieuwe willen kopen.

Kan iemand mij vertellen hoeveel mijn gitaar nog waard is (hij is in een redelijk goede staat, alleen is op één plaatsje de lak wat geschonden).

Voor een nieuwe gitaar heb ik dan het geld dat de Aria zou opleveren plus max. 300 euro te besteden. Heeft er iemand tips?

(Ik heb nu een Fender 25r versterker en een cheapo multi-effecten pedaal van Digitech, zou ik misschien ook daar wat geld aan spenderen om wat betere kwaliteit te hebben)

Ik speel vooral hard-rock, maar ook mindere ruige muziek en speel in een bandje.

Alvast bedankt

AdriaanVw
17 maart 2009, 20:58
Kan niemand mij helpen?

Arjan12
17 maart 2009, 21:02
Ik heb er ooit een gehad, ik raakte 'm niet zo gemakkelijk kwijt. Ik geloof dat ik er 120 euro voor heb gekregen. Hij was wel beter dan de gemiddelde Squier, maar gewoon niet zo bekend en dus moeilijk verkoopbaar.

macwilliams
17 maart 2009, 21:02
Wat kost zo een nieuw dan?

RoelTM
17 maart 2009, 21:03
Het meeste geluid (70 á 80% wordt vaak genoemd) wordt bepaald door de versterker. Dus investeren in een andere versterker of andere pedalen kan zeker geen kwaad.

Nieuwe gitaar zou ik vooral doen als jij deze niet fijn vind spelen, wat ook erg belangrijk is. Ik heb eigenlijk nooit gehoord van dat merk gitaren, dus ik heb geen idee wat dat op zou moeten brengen. Niet dat ik alle merken ken, maar 'onbekende' merken brengen vaak minder op, ook al is de kwaliteit erg hoog.

Hoeveel heeft ie nieuw gekocht als ik vragen mag?

Arjan12
17 maart 2009, 21:06
Ik had trouwens een oude STG (begin jaren '90).

AdriaanVw
17 maart 2009, 21:49
Ik heb hem zelf tweedehands gekocht voor 100 euro. Hoe kan ik zien van wanneer hij is? Er staat alleen maar Aria-Stg series op.

@Roel, dank je voor de tips. Maar ik weet niet echt wat er te koop is van versterkers en pedalen en wat de verschillen zijn. Kan je anders een paar concrete voorbeelden geven? Of is dat te veel gevraagd.

Alvast bedankt

Arjan12
18 maart 2009, 00:02
Dat is niet echt goed te achterhalen geloof ik, maar de vorige eigenaar had 'm nieuw gekocht :) .

geert1976
18 maart 2009, 00:58
gebruik zelf een effectenbak van Boss de ME 50, bevalt mij zeer goed, zeer makkelijk te bedienen en goede prijs/kwaliteit verhouding.

tja qua versterkers is er zoveel op de markt.

heb zelf nog een oude Laney Linebacker 30 uit 1990 te koop staan, met reverb voor weinig, zit goed en veel geluid in (genoeg om het humeur van je buurvrouw grondig te bederven, misschien is dat qua versterker iets voor je?

qua materieelverbetering hangt het er ook vanaf hoe hoog je de lat legt.

de Aria gitaar zal inderdaad maximaal 120,00 euri doen.

wat je moet kopen, gewoon aan de hand van je budget een boel gitaren proberen, beslis voor je zelf aan welke eisen jouw gitaar moet voldoen en ga speuren