PDA

View Full Version : Help; ABY switch + DL-4 = brom



Chroxy
15 maart 2009, 00:31
ik heb al enkele weken last van brom in mijn pedalenkist en vandaag helemaal kunnen nagaan wat er precies aan de hand is.

info:
ik heb een pedalenkist, voeding wordt geregeld door 3 adapters (1 voor DL-4, 1 voor Holy Grail en de rest van pedalen op de ander), intern is alles bedraad met Mogami + switchcraft pluggen en volgorde staat in mijn sig. Deze gaat langs een morley ABY switch naar mn vox (links) en mn marshall (rechts)

Probleem:
Als ik A selecteer (de vox) en ik switch een pedaal aan/uit (voornamelijk hoorbaar bij de DL-4) dan kraakt er iets in de marshall.. Als ik B selecteer (marshall) en ik duw een pedaal uit, kraakt er iets in de vox.. wanneer ik Y selecteer geen kraak.. Wanneer ik maar 1 amp gebruik, geen kraak..

Wat heb ik al geprobeerd:
- alles overnieuw gesoldeerd hielp niet,
- kabels beter geisoleerd, hielp niet..
- Wanneer ik de ABY switch én de DL-4 uit mn pedalenkist haal en als signaalpad: gitaar -> dl-4 -> aby -> amps.. dan heb ik het probleem niet.
- *update* Wanneer ik mn gehele pedalenkist (inc DL-4) gebruik, maar de kabels die naar de amps gaan rechtstreeks in mn ABY duw, ipv eerst naar de patchbox, ook geen probleem


WAAR kan dit dus aan liggen? Ik irriteer me dr rot aan, want live is dit (vanwege het hoge volume van de amps) constant te horen in de amp die niet 'gebruikt' wordt..

*Update* gezien het probleem, lijkt het me dus bij de patchbox te liggen, maar dan nog, het is een vrij onlogisch probleem?

Jantje Poen
15 maart 2009, 00:41
ik heb al enkele weken last van brom in mijn pedalenkist en vandaag helemaal kunnen nagaan wat er precies aan de hand is.

info:
ik heb een pedalenkist, voeding wordt geregeld door 3 adapters (1 voor DL-4, 1 voor Holy Grail en de rest van pedalen op de ander), intern is alles bedraad met Mogami + switchcraft pluggen en volgorde staat in mijn sig. Deze gaat langs een morley ABY switch naar mn vox (links) en mn marshall (rechts)

Probleem:
Als ik A selecteer (de vox) en ik switch een pedaal aan/uit (voornamelijk hoorbaar bij de DL-4) dan kraakt er iets in de marshall.. Als ik B selecteer (marshall) en ik duw een pedaal uit, kraakt er iets in de vox.. wanneer ik Y selecteer geen kraak.. Wanneer ik maar 1 amp gebruik, geen kraak..

Wat heb ik al geprobeerd:
alles overnieuw gesoldeerd hielp niet, kabels beter geisoleerd, hielp niet.. Wanneer ik de ABY switch én de DL-4 uit mn pedalenkist haal en als signaalpad: gitaar -> dl-4 -> aby -> amps.. dan heb ik het probleem niet.

WAAR kan dit dus aan liggen? Ik irriteer me dr rot aan, want live is dit (vanwege het hoge volume van de amps) constant te horen in de amp die niet 'gebruikt' wordt..


Geen idee, wel heb ik ook een probleem gehad met een delay (Boss dd20) en een Switcher (Lehle), storende brom. De Boss had ook een eigen voeding, de switcher ook. De beste kabels van het westelijk halfrond gebruikt, niets hielp. De Boss weggehaald, vervangen door een goedkoop analoge delay en geen storing meer. Of het nu aan het pedaal ligt, of aan de gehele verzameling pedalen, ik weet het niet.

Veldonk
15 maart 2009, 08:24
Probeer eens om de adapters verder van de pedalen te leggen. Bepaalde adapters geven heel veel brom als ze kort bij een pedaal liggen!!!.

Veldonk

dacrow
15 maart 2009, 11:22
Een Boss LS-2 kopen :)