PDA

View Full Version : Nieuw Album Heaven & Hell



Blacksteen
14 maart 2009, 23:10
Zoals de titel al doet vermoeden:

Er komt binnenkort een nieuw Heaven & Hell Album
genaamd "The Devil You Know".

hoewel er nog geen Audio-Materiaal gelekt is
heb ik het idee dat dit album een tikkie Heavier
is dan voorgaande Black Sabbath/Heaven & Hell Platen,
sinds de Cover art (vind ik) een erge Death/Black Metal
factor heeft, en de nummers titels bevatten als: Atom & Evil,
Bible Black en Eating the Cannibals.

Het album wordt uitgebracht door Rhino en wordt verwacht op 28 April.
De Single "Bible Black" is 31 maart te verkrijgen zijn, en waarschinlijk komt
er ook een Video bij "Bible Black"

Hier de volledige Tracklist:
1. Atom & Evil
2. Fear
3. Bible Black
4. Double the Pain
5. Rock & Roll Angel
6. The Turn of the Screw
7. Eating the Cannibals
8. Follow the Tears
9. Neverwhere
10. Breaking Into Heaven

Hier een link naar het Artikel van MetalUndergound
met de Cover Art: Metal News The Devil You Know (http://www.metalunderground.com/news/details.cfm?newsid=43049)

Stratman70
21 maart 2009, 13:49
Ben erg benieuwd naar het album. De drie nummers die voorafgingen (op de verzamelaar "Black Sabbath The Dio years" vond ik ook al best goed.

Als ze hier nu iets meer werk van maken (meer aandacht aan productie besteden), ben ik erg benieuwd. Maar liever meer richting Heaven & Hell en Mob Rules, dan Dehumanizer.

Jammer dat Dio al zo oud is. Het is niet meer de stem van vroeger helaas.

Ondertussen stop ik Fuse van Iommi/Hughes nog maar even in de cdspelert. Ook een geweldig album.

artnaz
21 maart 2009, 14:11
Mmm... Ik ben zelf niet zo positief over de drie nieuwe nummers. Niet slecht ofzo, maar verre van goed. Fuse is trouwens helemaal niet slecht nee... :)

Hoe dan ook ben ik erg benieuwd naar het album! Hoop ook dat er iets Mob Rules/Heaven And Hell kwaliteit in zit! :rockon:

Blacksteen
21 maart 2009, 20:26
Ben erg benieuwd naar het album. De drie nummers die voorafgingen (op de verzamelaar "Black Sabbath The Dio years" vond ik ook al best goed.

Als ze hier nu iets meer werk van maken (meer aandacht aan productie besteden), ben ik erg benieuwd. Maar liever meer richting Heaven & Hell en Mob Rules, dan Dehumanizer.

Jammer dat Dio al zo oud is. Het is niet meer de stem van vroeger helaas.

Ondertussen stop ik Fuse van Iommi/Hughes nog maar even in de cdspelert. Ook een geweldig album.

Ik heb hier de Deep purple special editie van Classic rock voor mij neus leggen,
en daar staat er ook een gesprek met H&H in.....

Sorry Artnaz en Stratman70, ik Quote even een zin van Tony Iommi:
"In some ways it whas like picking up where whe'd left off with Dehumanizer."
Dus het wordt wel degelijk Dehmumanizer-achtig! :seriousf:

Dio's stem is niet meer zoals vroeger inderdaad, hij is een beetje ruwer
maar op zich vind ik dat niet zo erg, zeker niet voor iemand die tegen
de 70 aanloopt.

Stratman70
26 maart 2009, 11:36
Een voorproefje:

Bible Black (http://www.noisecreep.com/2009/03/24/heaven-and-hell-bible-black-song-premiere)

Blacksteen
26 maart 2009, 15:24
Een voorproefje:

Bible Black (http://www.noisecreep.com/2009/03/24/heaven-and-hell-bible-black-song-premiere)

Gaaf! maar hier is het hele nummer ;):
Heaven & Hell - Bible Black (http://www.youtube.com/watch?v=n7cX098kSjQ)

Henri H
26 maart 2009, 17:06
.....
Dio's stem is niet meer zoals vroeger inderdaad, hij is een beetje ruwer
maar op zich vind ik dat niet zo erg, zeker niet voor iemand die tegen
de 70 aanloopt.bijna 70??!!

Bible Black klinkt aardig/veelbelovend!

Fuse is de beste old school metal/hardrock plaat van de laatste 5 jaar IMO.

:rockon:

artnaz
26 maart 2009, 17:09
bijna 70??!!

Bible Black klinkt aardig/veelbelovend!

Fuse is de beste old school metal/hardrock plaat van de laatste 5 jaar IMO.

:rockon:Neehee, Good To Be Bad (Whitesnake) is nog veel beter! :rockon:
Beste van de afgelopen 11 jaar (sinds Accident Of Birth - Bruce Dickinson) imho.

Maar Bible Black klinkt helemaal niet slecht.

Blacksteen
26 maart 2009, 20:08
bijna 70??!!

Bible Black klinkt aardig/veelbelovend!

Fuse is de beste old school metal/hardrock plaat van de laatste 5 jaar IMO.

:rockon:

jep, hij wordt 10 juli 67 jaar oud/jong ;),
het is dan nog wel drie jaartjes tot de 70
maar het zit wel dichtbij...

Ritchiefan
30 maart 2009, 19:53
Ik vind dat Dio nooit meer zijn nivo van Elf, Rainbow, en de 1e 2 Dio-platen heeft gehaald. Hoe komt dat? Issie gewoon op of zo? Ik zie alleen maar 20 jaar dezelfde persoon met dezelfde liedjes en dezelfde teksten etc..
Of zie ik dat verkeerd? :)

Enrico

artnaz
30 maart 2009, 21:25
Weinig artiesten die non-stop goede muziek maken hoor.

Elf vind ik trouwens niet veel aan. En je noemt Black Sabbath niet, maar ik vind Heaven and Hell en Mob Rules echt geniaal!

Trouwens, wat ik nog steeds niet snap: waarom mogen ze nou geen Black Sabbath heten? Was in '80 toch ook geen probleem?

Henri H
30 maart 2009, 22:32
Dehumanizer was het beste wat ie het laatst heeft gedaan (voor zover ik weet :chicken:).
Ik vind het een geweldige plaat!

Ritchiefan
30 maart 2009, 23:21
Ja inderdaad, die 2 platen bij Black Sabbath moet ik ook meetellen. Dehumanizer vind ik minder. Maar als je alles optelt toch een aardig CV.
:) Enrico

Henri H
31 maart 2009, 08:15
Dehumanizer minder? Heaven & Hell is natuurlijk bijna niet te overtreffen natuurlijk, maar nummers als "I" en "Burried Alive" hakken er toch best wel in bij mij hoor! :rockon:

Ritchiefan
31 maart 2009, 12:29
Ik vind Dio op zijn best wanneer hij een 'vrolijke noot' toevoegt aan de song. Zoals bijvoorbeeld 'Long Live Rock&Roll' of 'Love is all'.
:) Enrico

Stratman70
31 maart 2009, 20:56
Op Roger Glover's Botervlieg Bal zingt Dio enkele hele gevoelige nummers. Echt heel erg mooi! (o.a. Sitting In a Dream)
Blackmore zei trouwens nadat Dio weg was bij Rainbow dat Dio telkens meer als een meisje begon te zingen en daar hield hij niet van. Nu goed... smaken kunnen door de loop der jaren veranderen. Nu heeft hij een zangeres die qua podiumpresentatie weer erg veel aan meneer Dio zelf doet denken, alleen mist ze zijn kwaliteiten.

Ik vind Elf ook niet zoveel aan. Wel zijn sommige gitaarstukken interessant, daar de gitarist (ben ff zijn naam kwijt) veel naar Blackmore leek te luisteren, zo te horen aan zijn stijl.

Trying To Burn The Sun is wel een heel gaaf nummer van Elf.

Dehumanizer vind ik ook minder, maar inderdaad staan er wel enkele hele sterke nummers op en speelt Iommi enkele supergave solo's. Maar het geheel kan niet tippen aan MR en H&H.

artnaz
31 maart 2009, 22:40
Dio zingt anders prachtig "als een meisje" bij Rainbow Eyes. Maar je moet natuurlijk niet allemaal zulke nummers hebben. Tenzij ze allemaal van de even hoge kwaliteit zijn... :satisfie:

Ik zal die Trying To Burn The Sun nog eens luisteren dan. En Sitting In A Dream is inderdaad prachtig!

Trouwens, van Hear'n'Aid (soort Rock Aid Armenia) hoor ik ook weinig. Terwijl het wel veel respect verdient. Behalve het goede doel zijn er grote namen bij betrokken en is het collectieve nummer ("We're Stars") erg goed. En het was Dio's initiatief.

Ritchiefan
31 maart 2009, 23:13
Yep allemaal mee eens, maar ik denk dat Blackmore en Dio toch een beetje teveel kapiteins op 1 schip was. Jammer.
Maar om even terug te komen op Dio's meesterwerkjes:
Carolina County Ball :lp::punk::strat::gitarist:

Superplaat :)
Enrico

Stratman70
2 april 2009, 21:52
Dio zingt anders prachtig "als een meisje" bij Rainbow Eyes. Maar je moet natuurlijk niet allemaal zulke nummers hebben. Tenzij ze allemaal van de even hoge kwaliteit zijn... :satisfie:

Ik zal die Trying To Burn The Sun nog eens luisteren dan. En Sitting In A Dream is inderdaad prachtig!

Trouwens, van Hear'n'Aid (soort Rock Aid Armenia) hoor ik ook weinig. Terwijl het wel veel respect verdient. Behalve het goede doel zijn er grote namen bij betrokken en is het collectieve nummer ("We're Stars") erg goed. En het was Dio's initiatief.
Oh ja, 'Hier en eet!' was ook gaaf. Ik heb die video ooit nog eens gehad, met allerlei interviews en dat die gitarist van Spinal Tap heel droog vertelde dat hij van zijn gitaar een koffietafeltje wilde maken, nadat hij Yngwie had zien spelen.

Ik was erg onder de indruk van enkele gitaristen die ik daarvoor nog niet zo kende, waaronder Neil Schon.

Ja, Dio zingt inderdaad prachtig op Rainbow Eyes. De uitvoering van Blackmore's Night is tenenkrommend slecht in vergelijking met het origineel.
(Terwijl Blackmore meestal nummers juist beter covert dan het origineel, maar dat gaat helaas niet altijd op voor het coveren van zijn eigen werk, al vond ik BN's Street Of Dreams en Child In Time wel heel erg goed.)

artnaz
3 april 2009, 00:05
Vaag, ik vind Rainbow Eyes juist wel een goede Blackmore's Night cover! Origineel en prachtig.

Child In Time en Street Of Dreams vind ik minder origineel en boeiend. Wel mooi, maar dat komt voornamelijk omdat het DP/Rainbow-origineel al prachtig is. Maar Rainbow Eyes vind ik gewoon op een nieuwe manier mooi.

Wel grappig van Spinal Tap. Ik heb de film onlangs pas gekregen, dus ga hem binnenkort kijken. Beter laat dan nooit! :D

Ritchiefan
3 april 2009, 11:11
+ Rainbow Eyes, Living on a Dream, Trying to burn the Sun : super OK.
+ Hear & Aid : Wat een ongelooflijk stom project. Dat het voor een goed doel was is OK, maar kon het niet wat minder cliche? Een hele hoop patser-gitaristen uitnodigen die dan allemaal zo nodig een solotje moesten spelen. En dan ook nog de echt domste jongetjes van de klas uitnodigen zoals Vince Neil.
Nou ja het zij hem vergeven, Dio kan bij mij niks verkeerd doen.

:)Enrico

Stratman70
6 juni 2009, 14:01
Heb het album nu enkele malen beluisterd, maar het kan niet tippen aan H&H en MR. Zelf Dehumanizer vind ik beter. Ook het album Fuse met Glenn Hughes vind ik stukken beter!

DeadHerring
7 juni 2009, 02:03
Kga dit 'ns moeten checken... die bible black mist 'n beetje speed vindk... Maar Dio, z'n stem is misschien niet meer wat het geweest is, maar als je naar alle andere zangers van in de 50 kijkt, laat staan die in de 60, springt er dio toch wel nog serieus bovenuit hoor... en zijn presence is ongelofelijk. Ga ik zeker live gaan zien binnenkort.

artnaz
7 juni 2009, 12:05
Ik vind het eigenlijk ook troep helaas... Puur commerciële nummers lijken het wel... :(