PDA

View Full Version : Chip in tubescreamer



Chroxy
14 maart 2009, 20:31
Ik heb van de week een vrij oude Ibanez FL-9 gekocht. Ik wilde weten hoe oud hij precies was, maar helaas is er niet veel over te vinden itt tubescreamers.

Wat ik wel ontdekte is dat mijn FL-9 de bekende JRC 4588D chip heeft en bij toeval heb ik ook een reissue tubescreamer.. Zou deze chip veel verbeteren aan mn tubescreamer? Of is het meer een hype van de chip?

Natuurlijk, proberen = weten.. maar voordat ik iets kapot maak voor minimaal resultaat vraag ik het liever na ;)

Lexvandoef
14 maart 2009, 20:46
Ik gok op minimaal resultaat. Wat vind je trouwens van die FL-9? Lekker he, ik heb hem ook sinds kort, dat ding doet leuke trucjes :D.

MarkV
14 maart 2009, 22:00
Laatst hier gepost: http://www.youtube.com/watch?v=bpTv2jAree8&feature=channel_page

Tis Youtube compressie, maar verschillen lijken erg klein.

BamBuFan1
14 maart 2009, 22:28
Ik heb van de week een vrij oude Ibanez FL-9 gekocht. Ik wilde weten hoe oud hij precies was, maar helaas is er niet veel over te vinden itt tubescreamers.

Wat ik wel ontdekte is dat mijn FL-9 de bekende JRC 4588D chip heeft en bij toeval heb ik ook een reissue tubescreamer.. Zou deze chip veel verbeteren aan mn tubescreamer? Of is het meer een hype van de chip?

Natuurlijk, proberen = weten.. maar voordat ik iets kapot maak voor minimaal resultaat vraag ik het liever na ;)

Bon appetit. (http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/opamps.htm)

Chroxy
15 maart 2009, 11:09
bedankt voor de reacties! Met name de laatse link was erg hulpzaam..

De JRC4558D verschilt dus blijkbaar niet zo van de reissue uitvoeringen (minimale toonverschillen.) Wel staat er in het artikel dat, wanneer je een TS-9 met TA75558 chip hebt, een upgrade altijd wel iets uitmaakt..

Laat ik nu net ook zo'n chip in mijn TS-9 hebben ;). Anyway, ik heb net eeen zelfbouw screamer binnen gekregen met een reissue JRC4558, dus ik ga die erst maken en vergelijken met de TS-9 en dan pas over eventuele plaatsen van een JRC4558D in mn TS-9 denken..

@Lex: FL-9, tjah! Ik ben nooit zo'n flanger man geweest (meer phaser).. hij klinkt lekker, maar van mij zou hij meer over de top mogen gaan.. nja, ik weet het nog nie zo :P

BamBuFan1
15 maart 2009, 16:18
bedankt voor de reacties! Met name de laatse link was erg hulpzaam..

De JRC4558D verschilt dus blijkbaar niet zo van de reissue uitvoeringen (minimale toonverschillen.) Wel staat er in het artikel dat, wanneer je een TS-9 met TA75558 chip hebt, een upgrade altijd wel iets uitmaakt..

Laat ik nu net ook zo'n chip in mijn TS-9 hebben ;). Anyway, ik heb net eeen zelfbouw screamer binnen gekregen met een reissue JRC4558, dus ik ga die erst maken en vergelijken met de TS-9 en dan pas over eventuele plaatsen van een JRC4558D in mn TS-9 denken..

Zet gewoon een IC-socket in die zelfbouw TS (als ie er niet al inzit) en koop een aantal IC's. Er gaat niets boven zelf uitproberen.