PDA

View Full Version : partijen scheiden?



guitarmusicman
18 maart 2003, 17:06
Bestaat er programmas waarbij je van een nummer bijvoorbeeld de zang kan wegdraaien of ander instrumenten? Zo ja zouden jullie me enkele namen kunnen noemen die jullie goed vinden om mee te werken
bvd

Stitch
23 maart 2003, 17:35
hahaha ik denk niet dat computers al zo intelligent zijn als mensen...

guitarmusicman
24 maart 2003, 09:58
minderrr,
er bestaan trouwens wel zulke apparaten alleen kosten die ongeveer 1000 euro

Ic3gl0vE
31 maart 2003, 23:22
Tja ProTools hè... maar die zijn duur

Mithrandir
31 maart 2003, 23:29
Werkt dat niet alleen bij nummers waar je nog echt de multitrack van hebt?? Zodra een nummer afgemixed is tot 1 track, of als je gewoon een mp3'tje hebt, lijkt het me wel erg lastig om daar zomaar even een partij weg te draaien.

lupoloco
5 april 2003, 19:59
nero burning rom heeft zo'n programmake om zangstukken weg te moffelen, werkt wel niet 100% ( werkt met mp3, wav...)

Azrael
7 april 2003, 21:53
Nee , er bestaan geen goede programma's hiervoor. Het kan alleen goed als er nog een multitrack beschikbaar is. Een computer is niet zo slim dat ie ff de zang eruit haalt of de gitaar. Het zal nooit natuurlijk klinken.

mixit
17 april 2003, 13:38
De manier waarop de zang weggedraaid zou kunnen worden is door bepaalde frequenties te verminderen: dus pure equalization... op een mastertrack levert dit natiuurlijk een waardeloos resultaat.

Toch moet het kunnen, kijk naar Junkie XL... of zou hij de multitrack hebben weten te bemachtigen...?

basswasp
24 april 2003, 21:17
Op 2003-04-05 18:59, schreef lupoloco:
nero burning rom heeft zo'n programmake om zangstukken weg te moffelen, werkt wel niet 100% ( werkt met mp3, wav...)


Ja klopt, maar 't werkt inderdaad erg rammelend. Nero doet dit door te kijken welk signaal zowel links als rechts hetzelfde is (dit is vaak zo bij zang) en filter dit eruit. Hoe ruiger je 'm instelt, hoe krassiger de muziek gaat klinken.

atmosphere
10 juli 2003, 15:18
Wanneer je de zang uit een totaal mix zou filteren dan filter je ook alle andere signalen met dezelfde frequenties als de zang uit de muziek .
Je kunt dit nooit meer apart doen ,zonder multi-track