PDA

View Full Version : Hulp nodig bij bedrading



jsg1401
14 maart 2009, 17:22
Ik ben bezig met een strato-project. Heb nog nooit zelf een gitaar in elkaar gezet. Nu heb ik alles vastgesoldeerd volgens dit schema http://www.synapticsystems.com/studios/evans/schem3.htm Het is SSH. Ik heb de gitaar getest op mn versterker alleen doet ie het niet. Ik heb al eerder gesoldeerd met een ander schema, seymour duncan site, maar toen deed ie het ook niet. Ik weet niet wat ik er nog aan kan doen. Misschien is er iemand die er meer ervaring mee heeft?

Di Stefano
14 maart 2009, 17:31
Als je misschien een foto kan posten dan is het gemakkelijker om te zien wat er mis is.

pasqual
14 maart 2009, 19:06
waarom ie het niet doet kan ik zonder foto's van je slagplaat niet zien. maar ik weet wel dat het schema van seymourduncan veel duidelijker is voor een beginner. de schematische weergave van de 5 way switch moet je trouwens op de goede manier interpreteren: de 8 pinnetjes moet je in één lijn zien en niet zoals op de meeste schema's naast elkaar. dus de linkse rij is pin 1 t/m 4 en de rechtse rij is pin 5 t/m 8. dan zie je ook beter dat pin 4 en 5 met elkaar verbonden moeten worden en aangesloten moet worden op het linkse contactpunt van de volume potmeter. het rechtse contactpunt van de volume pot kun je doorverbinden met de bovenkant van de volumepot en vervolgens doe je de bovenkant van alle potmeters met elkaar verbinden ( massa ). maak ff een foto en dan kunnen we je beter helpen. het is echt niet zo moeilijk als het lijkt.

groeten Pasqual.

snaarplukker
15 maart 2009, 12:46
Hebt je van alles ook de massa aangesloten?
Kijk dan dit (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1h_2s_1v_2t_5w) even na.

jsg1401
15 maart 2009, 20:25
Ik weet wel hoe het zit met die schakelaar, had er wel een plaatje bij hoe het met die orginele en die in 1 lijn schakelaar zit. Ook de massa heb ik aangesloten. Heb van de behuizing van de potmeters een draadje naar de sealing gemaakt. Ik heb vrij dik koperdraad gebruikt, had niks dunners. Uit de humbucker die ik gebruikt heb komen 5 draadjes. Ik heb ze zo vastgemaakt als op dat schema van seymour duncan. Maar ik twijfelde wel of ik dat goed heb gedaan. Het verschil tussen white en bare is moeilijk te zien. De zwarte heb ik naar de schakelaar. Rood en wit heb ik bij elkaar gesoldeerd en met een tape geisoleerd. Groen en bare naar de behuizing van volume. Ik heb wel een foto, maar ik denk niet dat je van die wirwar van draden veel wijzer wordt... Ik moet er wel even achter komen hoe ik die afbeelding hier post... Ben ook nieuw hier... :S

pasqual
15 maart 2009, 23:10
als jij een scherpe foto weet te maken, kunnen er hier heus wel een paar mensen iets mee. is jouw humbucker wel een seymour duncan? er zijn veel fabrikanten met afwijkende kleurcoderingen. dit verklaart niet waarom je helemaal geen geluid hebt.

voor het posten van foto's: meld je aan bij www.mijnalbum.nl of iets dergelijks. hier kun je gratis je fotot's uploaden. klik op de bewuste foto ( na het uploaden ) en klik met de rechtermuisknop op de foto, vervolgens klik op eigenschappen en kopiëer de link. deze kun je dan weer hier posten en wordt ie zichtbaar voor iedereen.

groeten Pasqual.

jsg1401
16 maart 2009, 15:08
Ik heb hier een foto. De kleuren slaan helemaal nergens op... Alle drie de elementen zijn boston elementen.http://www.mijnalbum.nl/Foto-FNPF8PNY.jpg

G.G.
16 maart 2009, 17:39
Ik heb hier een foto. De kleuren slaan helemaal nergens op... Alle drie de elementen zijn boston elementen.http://www.mijnalbum.nl/Foto-FNPF8PNY.jpg

Holy Crap, is dat 220v kabel? Haal alles eerst eens los en doe het opnieuw. Dat spul is veel te stug, als er ergens een rot contact is zie je dat misschien niet. Bovendien soldeert het ook niet optimaal. Ik zou alles eerst loshalen, doormeten (misschien is er iets gefrituurd?) en dan opnieuw solderen. Solderen zou ik in stappen doen, en steeds een stap doormeten en dan verder, dan merk je vanzelf wanneer het fout gaat.

pasqual
16 maart 2009, 20:14
waar woont jouw huis?;) als je een beetje in de buurt woont wil ik het zondagmiddag wel ff voor je fixen ( moet je wel naar mij komen ). zoals G.G. al vermelde: veel te veel en te stugge kabel. op deze manier is het vragen om storing. zat bij de humbucker een kleur codering?

groeten Pasqual.

jsg1401
16 maart 2009, 21:58
Nou, ik was eigenlijk van plan om het zelf te doen... Van je fouten kun je leren. Maar toch bedankt. Maar wat voor kabel moet ik precies hebben? Hoe dik? En hoe kun je elk stuk doormeten?

bert k
30 maart 2009, 18:12
Ik verplaats hem naar de werk bank, daar zitten de doormeters. Je andere topic sluit ik.