PDA

View Full Version : The Hickey Underworld



jonesd
14 maart 2009, 16:32
Is er hier nog iemand die de plaat van the Hickey Underworld al in huis heeft.

Goddamn, wat een plaat!! Ik ben er al 4 dagen non-stop naar aan het luisteren!

Voor zij die het nog niet kennen:

http://www.youtube.com/watch?v=pLyMqK-6-74&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=B8Kwwo8N7F8&feature=related

jonesd
16 maart 2009, 21:54
Niemand iets te melden over de beste Belgische plaat van de afgelopen jaren?

ellisvertellis
17 maart 2009, 14:34
Jawel, ikke! Ze is inderdaad echt goed!! Heb ze 5 dagen geleden gekocht en ze staat nu op ;-)
Strak, rauw en supercatchy!

kwas benieuwd naar hun sound, kom ik toch wel op mn eigen geliefde forum terecht zeker!
Als er iemand een gokje wil wagen over de effecten, ga aub uw gang, want ik ben benieuwd!!
Veel delay, een Les Paul en een tele? Chorus of iets in die aard. En uiteraard iets van fuzz/dist, alhoewel die Les Paul nogal standaard Marshall drive klinkt...
Zware fuzz op de bas lijkt mij!

Grtz!!

M Kactus
17 maart 2009, 14:35
Nog niet, maar dat gaat nu niet meer lang duren. Ik heb de smaak wel te pakken, moet ik zeggen!

hendrix2
21 maart 2009, 13:03
De CD heb ik nog niet, maar na het beluisteren van de myspace weet ik wat ik maandag ga halen. Klinkt erg goed!

ellisvertellis
23 maart 2009, 16:54
Op nummer 8 "Blue world order" wordt er een effect gebruikt dat ik niet kan plaatsen (ik ben geen effectenwizzard). Het betreft de solo van 2.41 tot 3.15. Eén of ander PAN-effect ofzo? Iemand?

Grtz!

Ritchiefan
31 maart 2009, 20:28
Ja, als beginnend (?) bandje wel aardig. Ik vind het een beetje te chaotisch, mischien moeten ze wat meer effecten en geluiden uitmelken ipv 3 ideeen per seconde te ventileren. Wat die zanger doet vind ik niet echt muzikaal, maar een beetje psychotisch. Maar ala he valt niet mede in 2009 om nog met wat leuks te komen.
Ik ben weer helemaal bij. :)
:) Enrico

dodoweirdo
31 maart 2009, 23:33
ik vind de bass wel vetjes, maar verder kan de groep mij niet bekoren, maar dat ligt aan mij ik ben meer voor vrolijke feel good muziek...

joqui
1 april 2009, 23:33
een vriend van me is verhuisd naar Mechelen en komt nu met alleen maar Belgische bands aanzetten... waaronder deze! Erg cool, maar een van de vele vette bands uit Belgie...

Ritchiefan
3 april 2009, 12:55
De vetste band uit Belgie is en was naar mijn bescheiden mening nog altijd:
FRONT 242.
Allemaal elektronisch wel we retegoed.

:) Enrico

ellisvertellis
9 april 2009, 16:56
Hehe, we zijn er nu allemaal bij, terug naar de les: gear? effecten?

Ritchiefan
10 april 2009, 19:37
Front 242 =
2 synthesizers
2 zingende robots
1 mini moog

Ik gok maar wat. Ik gitarist zijn.
:) Enrico

jonesd
13 september 2009, 13:32
Even de nieuwe clip posten:

Geniaal!! (http://www.youtube.com/watch?v=RkB56z_8nck)

M.COM
13 september 2009, 14:31
Jawel, ikke! Ze is inderdaad echt goed!! Heb ze 5 dagen geleden gekocht en ze staat nu op ;-)
Strak, rauw en supercatchy!

kwas benieuwd naar hun sound, kom ik toch wel op mn eigen geliefde forum terecht zeker!
Als er iemand een gokje wil wagen over de effecten, ga aub uw gang, want ik ben benieuwd!!
Veel delay, een Les Paul en een tele? Chorus of iets in die aard. En uiteraard iets van fuzz/dist, alhoewel die Les Paul nogal standaard Marshall drive klinkt...
Zware fuzz op de bas lijkt mij!

Grtz!!

Uit het interview met Poppunt in Februari:

"Om live te spelen gebruik ik een Vester Telecaster met Fender pickups, een Fender 4x10 Deville, een Tubescreamer, een Boss Delay en een vintage DeLayla. Ik heb ook nog een Gibson SG die ik af en toe gebruik maar vooral de Telecaster is mijn ding."

Niet zoveel uitleg maar het is toch al iets uit betrouwbare bron :).