PDA

View Full Version : Still In Love With You



E-J
14 maart 2009, 11:10
Hoi,

Ik heb besloten weer wat meer tijd vrij te maken voor het spelen van gitaar, dus ik heb maar de koe bij de horens gepakt en één van mijn favoriete solo's geleerd. De tweede solo van 'Still In Love With You' van Thin Lizzy.

http://www.youtube.com/watch?v=7dQHWs51QHE

Ben benieuwd naar jullie mening!

Rinze
14 maart 2009, 11:22
Klinkt goed, gitaargeluid is ook lekker, noten aanhouden is wat lastiger dan met een Marshall op volume achter je he. Maar het zit behoorlijk dicht bij het origineel, Thin Lizzy is voor mij ook een alltime favoriet.

Wat voor Les Paul is dat en hoe neem je het op (modellingsoftware?)

En tijd vrijmaken voor gitaarspelen is altijd goed.

E-J
14 maart 2009, 12:05
Klinkt goed, gitaargeluid is ook lekker, noten aanhouden is wat lastiger dan met een Marshall op volume achter je he. Maar het zit behoorlijk dicht bij het origineel, Thin Lizzy is voor mij ook een alltime favoriet.

Wat voor Les Paul is dat en hoe neem je het op (modellingsoftware?)

En tijd vrijmaken voor gitaarspelen is altijd goed.

Hoi Rinze,

Bedankt! Ik zal ooit nog wel hetzelfde opnemen met mijn Marshall JMP 2203. Dit clipje is opgenomen op huiskamer-niveau en veel oversturing gebruik ik niet, waardoor de noten natuurlijk niet zo lang doorrinkelen. De gitaar is een 1993 Gibson Les Paul Standard met Seymour Duncan Antiquity pickups.

Grappig dat je zegt modellingsoftware :). Nee dit is gewoon met een crappy camera in één keer opgenomen. Achter me stond een Hughes & Kettner versterker op de grond.

Rinze
14 maart 2009, 12:27
Nu je het zegt hoor ik de kamerakoestiek inderdaad ;) maar klinkt dan toch zeker lekker.

Maar op kamerniveau met weinig vervorming is het hard werken om lange tonen te produceren, zeker bij opdrukken. Altijd zo lullig als die toon lekker inzet en dan ineens weg is...

Comfortably Daniel
16 maart 2009, 22:16
Zeker niet slecht Emiel, klinkt lekker...;) Je zou het inderdaad eens met die Marshall moeten opnemen.

E-J
16 maart 2009, 23:01
Hoi Daniel,

Dank voor de mooie woorden! Op dit moment is de vraag alleen: hoe? Ik heb dan toch echt een goede microfoon, een di output en goede software nodig. Ik heb geprobeerd met mijn camera in de oefenruimte, maar de powerrr kon de microfoon niet aan.

Er is echter een lichtpuntje, Anthony zal bij de volgende bijeenkomst in de sporthal in Maastricht zijn opnamespullen meenemen. Ik zou zeggen: help mee om Ernest kapot te gooien met mailtjes over wanneer hij nou weer de ruimte kan regelen... :)