PDA

View Full Version : Tokai LoveRock DoubleCut Junior (TJ98L-CH)



Ukeloeder
13 maart 2009, 20:24
Vanmiddag stond een meneer van TNT voor mijn deur met een doos, waarin mijn 'lang' verwachte Tokai LoveRock Junior of TJ98. Ik heb om deze gitaar te bemachtigen een heleboel mensen over een groot deel van de wereld lastig gevallen, maar nu is de zoektocht voorbij. Die zoektocht goldt in beginsel een Gibson LesPaul Junior, maar lefties zijn niet gezegend met een enorm aanbod. Wat Gibson maakt kost me dan ook nog eens teveel, dus wanneer je stellen wilt dat ik het mezelf moeilijk heb gemaakt kan ik het niet met je oneens zijn.
Eerst even een foto;
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/misc/017.jpg
Ik weet niet wat voor snaren er op zaten maar de gitaar was niet te stemmen. Ik dacht nog dat het misschien aan de intonatie lag, bij controle hoorde ik echter geen levensgroot verschil tussen fret en flagolet. Hoge e brak ook al bij eventjes oprekken dus een pakje D'Addario .010 opgelegd. Vooraf ook in de lemon oil gezet want de toets zag er kalkig wit uitgeslagen uit, het gebruikte brilledoekje is ook pikzwart. Levensgroot verschil! Intonatie is nagenoeg 100%, in zoverre dat kan met het brugje wat er opzit. Ik zal de gitaar toch voornamelijk in 'the cowboy-chord-area' gebruiken dus dat zit wel goed. Actie is laag, misschien wat erg laag voor een werkgitaar... Even rust geven en kijken of het went. Ik gebruik op m'n Tele (mid '80 Tokai BreezySound) altijd Fender Bullets .010, vandaar mijn keus voor .010 op deze gitaar, de spanning is echter niet helemaal wat je zoekt op een dergelijk ding. Zou ik naar .011 of .012 gaan? Iemand een suggestie?
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/misc/007-2-1.jpg
Ik ben zo verguld met de tuners, lekker simpel vintage style met 'bone' knopjes.
De stock P90 klinkt al lekker prikkerig, als eerste effe 'Dope Sucks' van Brood/Lademacher geprobeerd. Gewoon helemaal de goede sound, hij 'cleant lekker up' wanneer je de volume afrolt en de tone blijft constant.
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/misc/010-1-1.jpg
Beeeeeetje jammer dat er 'righty' pots op zitten, althans pots die anders draaien dan ik al twintig jaar op m'n Tele gewend ben, dat moet te vervangen zijn toch? Ook de slagplaat moet een keer wijken voor een two-ply, dit is gewoon een gefiguurzaagd plaatje zwart plastic waar ik zeker een keer mijn vingertoppen langs afsla want het gitaartje nodigt wel uit tot fors aanslaan. Helemaal lekker!
Morgen zal ik bij daglicht fatsoenlijk belichte feauteaux proberen te nemen.

budje
13 maart 2009, 20:26
Mooi! Hij roept "Tv-Yellow!!!" tegen me :seriousf:

G.G.
13 maart 2009, 20:42
Beeeeeetje jammer dat er 'righty' pots op zitten, althans pots die anders draaien dan ik al twintig jaar op m'n Tele gewend ben, dat moet te vervangen zijn toch?

Het is een kwestie van op iedere pot 1 draadje lossolderen en op een ander lipje solderen. Kan je zelf, je hoeft niets te vervangen.

G.G.
13 maart 2009, 20:47
Het is een kwestie van op iedere pot 1 draadje lossolderen en op een ander lipje solderen. Kan je zelf, je hoeft niets te vervangen.

FF met een simpel plaatje:

http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/1hum_1vol.jpg (http://www.seymourduncan.com/pdfs/support/schematics/1hum_1vol.pdf)

Buitenste lipkes lossolderen en andersom bedraden, dus links een klodder tin naar de behuizing en rechts de signaaldraad van het element.

Luke-wannabe
13 maart 2009, 20:48
MOOI! Congrats!

Billy Turf
13 maart 2009, 20:53
Mooie gitaar, nu ik Keith Richards de laatste tijd vaker gebruik zie maken van les paul juniors.
Staat deze ook op mijn verlanglijstje, echt een straight to the point gitaar.
En wat een sound..:grouphug:

congratz

Ukeloeder
13 maart 2009, 21:11
Mooi! Hij roept "Tv-Yellow!!!" tegen me :seriousf:
M'n Tele is al seethruyellow, soort Tellie-Yellow dus. Dan maar een Cherry, ook schitterend IMHO


Het is een kwestie van op iedere pot 1 draadje lossolderen en op een ander lipje solderen. Kan je zelf, je hoeft niets te vervangen.
Eeeh, dan verdwijnt de 'traploosheid' toch? Zie ik dat verkeerd?

MOOI! Congrats!
Thanks!

Mooie gitaar, nu ik Keith Richards de laatste tijd vaker gebruik zie maken van les paul juniors.
Staat deze ook op mijn verlanglijstje, echt een straight to the point gitaar.
En wat een sound..:grouphug:

congratz
Dank je, die P90 geeft echt zo'n knorrig mid-prikje mee aan het geluid, het stoort nergens en je hoort hem overal doorheen. Morgen, als de buren van huis zijn effe de versterker op 500...

G.G.
13 maart 2009, 21:13
Eeeh, dan verdwijnt de 'traploosheid' toch? Zie ik dat verkeerd?


Nee, het blijft natuurlijk traploos te verstellen, maar het gevoel kan iets anders zijn.

bass blom
13 maart 2009, 21:14
koele plank man :cheerup:

macwilliams
13 maart 2009, 21:29
Vet!:ok::ok::ok:

AgileGhost
14 maart 2009, 13:04
Mooi! Leuk dat het je gelukt is hem te vinden!

Ukeloeder
20 maart 2009, 20:22
Bump?
Nee, laatste melding in dit verhaal; vanavond om 20:10u bracht de postbode de koffer voor mijn LoveRock. Niet schrikken, het is een kruising tussen een LP koffer en een lijkkist voor een pooier...
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/misc/009-2.jpg

http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/misc/010-2.jpg

OMG! Die kleur! Gelukkig ben ik niet vies van een gezond stukje kitsch...

budje
20 maart 2009, 20:25
Roze!!! Sexy ;)

Barkeepert
20 maart 2009, 20:33
Prachtig ding! Zo'n gitaar moet ik ook een keer eens gaan kopen als ik geld heb. Simpel, strak en ziet er toch retegeil uit.

Mag ik weten wat je ervoor betaald hebt? (via PM ofzo)

RobertoL
21 maart 2009, 09:35
Waar verkopen ze van die Tokai gitaren? Ik ben er wel nieuwsgierig naar, omdat ik ze nooit op internet tegen kom. Of zijn ze alleen nog maar tweedehands te koop?

Ukeloeder
21 maart 2009, 10:01
Barkeepert; je hebt PM
RobertLOL; in UK wordt Tokai verkocht door richtonemusic.co.uk en in Duitsland door tokaiguitar.de
In NL ken ik geen importeur, dat was dus ook precies mijn 'probleem' in mijn zoektocht naar dit monster. Voor een righty kan Matthijs bij Guitars&Amps in Nijmegen wel verder helpen. Voor een lefty moet je me maar effe PM'en. Heb ik wel wat links en een mailadres voor je.
Voor righties is de gitaar betrekkelijk makkelijk te pakken te krijgen en (niet onbelangrijk) voor minder dinero...

barno
21 maart 2009, 10:43
Niet schrikken, het is een kruising tussen een LP koffer en een lijkkist voor een pooier...

OMG! Die kleur! Gelukkig ben ik niet vies van een gezond stukje kitsch...

geweldige omschrijving van die kist :)

heb het ook altijd raar gevonden dat ook gibson enz... van die ongelooflijke camp kleuren gebruikt voor binnenbekleden. maar ondertussen vinden we het wel allemaal mooi :)

niekb
21 maart 2009, 13:57
geweldige omschrijving van die kist :)

heb het ook altijd raar gevonden dat ook gibson enz... van die ongelooflijke camp kleuren gebruikt voor binnenbekleden. maar ondertussen vinden we het wel allemaal mooi :)

Er is ook niet veel keuze toch?
Ik vind wit altijd wel classy.

Vette gitaar. Mooi om te zien dat het model het ook goed doet in linkspoot uitvoering. Ook in de pimp case.

Roos.
21 maart 2009, 15:10
hehe, eindelijk :D
maar stoere gitaar, echt mooi dat rood :cooler: