PDA

View Full Version : hoofdtelefoon om mee te spelen



thekid
12 maart 2009, 21:58
Hey

Is het nuttig om een hoofdtelefoon te gebruiken als je over of met een cd meespeeld. Ik heb wel gemerkt dat als ik bv. naar de ipod luister dat ik duidelijk de drums en gitaren kan onderscheiden, dus dacht ik dat het wel nuttig zou zijn om dit ook te gebruiken als ik met een lied meespeel. Is dit ook zo, zijn er mss mensen die dit ook doen

Wiellem
13 maart 2009, 10:53
Hey

Is het nuttig om een hoofdtelefoon te gebruiken als je over of met een cd meespeeld. Ik heb wel gemerkt dat als ik bv. naar de ipod luister dat ik duidelijk de drums en gitaren kan onderscheiden, dus dacht ik dat het wel nuttig zou zijn om dit ook te gebruiken als ik met een lied meespeel. Is dit ook zo, zijn er mss mensen die dit ook doen

Ik speel alleen 's nachts via hoofdtelefoon maar vind het veel fijner om met de versterker aardig hard mee te spelen met de muziek.

En ik heb ook het gevoel dat je met een koptelefoon redelijk snel een gehoorbeschadiging kweekt.

flappie
13 maart 2009, 11:30
+1
er gaat niks boven het gevoel van wapperende broekspijpen, trillende vloer
en het geluid van op de muren bonkende buren:rockon:

Arvoitus
13 maart 2009, 12:09
Ik speel alleen 's nachts via hoofdtelefoon maar vind het veel fijner om met de versterker aardig hard mee te spelen met de muziek.

En ik heb ook het gevoel dat je met een koptelefoon redelijk snel een gehoorbeschadiging kweekt.
Dat ligt er uiteraard aan hoe hard je de koptelefoon zet.

Als je een goede oortjes of een koptelefoon hebt dan hoeft hij helemaal niet hard.

Il_Falco
13 maart 2009, 15:10
soms gebruik ik wel een hoofdtelefoon als mijn versterker en cd-installatie zo hard staan te blazen dat ik er hoofdpijn van krijg..

thekid
13 maart 2009, 17:57
Ik bedoel niet om een hoofdtelefoon aan de gitaar te sluiten maar aan de cd instalatie terwijl er bv. metalica draait en dan gewoon mee te jammen met te versterker gewoon open

B0UDEWIJN
13 maart 2009, 18:21
Ik speel zelf soms met oordopjes in voor mijn muziek en daaroverheen mijn koptelefoon uit de versterker output... niet echt handig, maar er gaat verandering in komen want mijn Digitech RP3 heeft een Jam-along functie.