PDA

View Full Version : Improvisatie-*



Barret Wallace
18 maart 2003, 16:11
Ik heb net ff een improvisatie opgenomen
Het is in de key van C majeur en C mineur
die valse bends ergens in het begin zijn x-press gedaan :wink:here it is:

http://members.lycos.nl/shakeel2001/peace.mp3

*versie 2* http://members.lycos.nl/shakeel2001/TEST2.mp3

Laat me weten wat jullie ervan vinden :smile:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret wallace op 2003-05-09 09:54 ]</font>

Negative K3 fan
18 maart 2003, 16:30
negatieve dingen:
-het is té steve vai
-er zitten wat slordighedeen in (de snelle stukjes vooral)
-dee gitaartoon kan beter

de rest was wel in orde.

SiNiSTRaL
18 maart 2003, 16:37
het klinkt net alsof het in een andere kamer is opgenomen dan waar de versterker staat....klinkt wel ok, maar niet echt supergoed ofzo

sash
18 maart 2003, 16:49
Klinkt cool!

the joshua tree
18 maart 2003, 16:55
net een slaapliedje

Mithrandir
18 maart 2003, 19:34
ik vind het heel lekker klinken barret, dat het te Steve Vai is denk ik niet negatief. Beter te Steve Vai dan te Negative K3 Fan zullen we maar zeggen.

Ik vind het trouwens op een gegeven moment wel wat langdradig worden....


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-03-18 18:35 ]</font>

Negative K3 fan
18 maart 2003, 20:40
een beetje invloed van steve vai is neit erg, maar een of andere kloon worden is ook niet echt leuk. Verder ben ik het ermee eens dat het langdradig wordt.

SiNiSTRaL
18 maart 2003, 20:43
Op 2003-03-18 19:40, schreef Negative K3 fan:
Verder ben ik het ermee eens dat het langdradig wordt.


zeg maar gerust saai, 1 minuut had leuk geweest

FNaRK
18 maart 2003, 20:58
klinkt goed hoor, lekker mellow, maar idd een beetje te lang.
Keep it up !

Kitaarhiero
18 maart 2003, 21:47
Dit soort muziekjes zijn leuk voor een soundtrack van een foute B-film... Ik zie al een watervliegtuigje over de zee vliegen...

FNaRK
18 maart 2003, 21:58
hehehehe,
kep net effe een gitaarpartijtje eroverheen gezet, errug leuk.
Shakeel, heb je toevallig alleen de backingtrack ? Lekker om zelf overheen te spelen, nu zit jij steeds in de weg :lol:

moretel
18 maart 2003, 22:02
Klinkt goed,

alleen bij een aantal snelle stukjes gaat het soms wat rommelig klinken, kwestie van de juiste oefeningen.
Ik heb nog wel een paar killer oefeningen voor je mocht je geinteresseerd zijn, als je die doorwerkt zal je zien dat het allemaal nog soepeler gaat.
In ieder geval leuke soundtrack voor een B film

Barret Wallace
18 maart 2003, 22:42
Iedereen bedankt voor de reacties :smile:


@Roadkill ik zal de backing track wel voor je uploaden :wink:

@moretel ik ben erg geinterresseerd in die oefeningen!

sash
19 maart 2003, 00:16
Op 2003-03-18 19:40, schreef Negative K3 fan:
een beetje invloed van steve vai is neit erg, maar een of andere kloon worden is ook niet echt leuk.


Heb je nu wel enig idee wat je zegt?

Barret Wallace
19 maart 2003, 10:08
:grin:

moretel
19 maart 2003, 11:56
Op 2003-03-18 21:42, schreef Barret Wallace:
Iedereen bedankt voor de reacties :smile:


@Roadkill ik zal de backing track wel voor je uploaden :wink:

@moretel ik ben erg geinterresseerd in die oefeningen!

Ga ik het weekend voor je uitwerken.

VHsologitarist
19 maart 2003, 12:00
hmmm.. ja klinkt leuk hoor.
Alleen idd. wel iets te langdraaierig doordat het steeds een herhaling is (de backing track). heel leuk geďmproviseerd.
Greetz
Eddie

Barret Wallace
19 maart 2003, 13:56
Ga ik het weekend voor je uitwerken.


Thanks dude :smile:

SiNiSTRaL
19 maart 2003, 15:42
Op 2003-03-18 23:16, schreef sash:


Op 2003-03-18 19:40, schreef Negative K3 fan:
een beetje invloed van steve vai is neit erg, maar een of andere kloon worden is ook niet echt leuk.


Heb je nu wel enig idee wat je zegt?


ja man, je moet die steve vai niet zo omlaag halen :razz:

Barret Wallace
19 maart 2003, 15:48
Probeer me maar na te doen sinis, ik speel 2 jaar en jij ook dus het moet je lukken :smile:

SiNiSTRaL
19 maart 2003, 16:03
sure, zal me vast wel lukken :grin:
maar die domme weddenschap achtige wedstrijddingen van 'speel maar na' en als je er dan wordt uitgespeeld nog af gaan lopen zeiken heeft ook geen zin :grin:

Barret Wallace
19 maart 2003, 16:05
Ok speel maar na ik zal je niet afzeiken ik zal zwijgen :smile:

SiNiSTRaL
19 maart 2003, 16:15
2 words for you: NO

SiNiSTRaL
19 maart 2003, 16:16
ik weet btw nie of ik het na kan spelen, heb alleen de eerste helft geluisterd, daarna ben ik in slaap gevallen ofzo, ik werd wakker toen mijn msn ineens 'ping' deed :grin:
nee hoor, vond het alleen tamelijk saai dus maar afgezet :lol:

VHsologitarist
19 maart 2003, 16:24
Op 2003-03-19 15:15, schreef SiNiSTRaL:
2 words for you: NO



hmmmmmmmmmmmmmmmmm........
moet ik hieruit nu opmerken dat je geen engels kunt of .....................
2 words for you: NO (volgens mij maar 1 woord) of bedoel je 2 letters??

alhambra
19 maart 2003, 16:47
Op 2003-03-19 15:24, schreef VHsologitarist:


Op 2003-03-19 15:15, schreef SiNiSTRaL:
2 words for you: NO



hmmmmmmmmmmmmmmmmm........
moet ik hieruit nu opmerken dat je geen engels kunt of .....................
2 words for you: NO (volgens mij maar 1 woord) of bedoel je 2 letters??


Okee 3 woorden voor jouw dan: sukkel.

VHsologitarist
19 maart 2003, 17:54
zielig hoor alhambra,
blablabla 3 woorden voor jouw, leer tellen homo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VHsologitarist op 2003-03-19 16:55 ]</font>

Barret Wallace
19 maart 2003, 18:06
Op 2003-03-19 15:47, schreef alhambra:


Op 2003-03-19 15:24, schreef VHsologitarist:


Op 2003-03-19 15:15, schreef SiNiSTRaL:
2 words for you: NO



hmmmmmmmmmmmmmmmmm........
moet ik hieruit nu opmerken dat je geen engels kunt of .....................
2 words for you: NO (volgens mij maar 1 woord) of bedoel je 2 letters??


Okee 3 woorden voor jouw dan: sukkel.

ik vind je behoorlijk kinderachtig alhambra je reageert niet op men mp3 maar op iets doms van sinistral als je alleen maar onzin te zeggen hebt doe dat dan maar in een ander topic. Volgensmij zit je nu wel op een leeftijd dat je het wel begrijpt dus verdere uitleg is niet nodig.

kokteejl
19 maart 2003, 19:36
[
ik vind je behoorlijk kinderachtig alhambra je reageert niet op men mp3 maar op iets doms van sinistral als je alleen maar onzin te zeggen hebt doe dat dan maar in een ander topic. Volgensmij zit je nu wel op een leeftijd dat je het wel begrijpt dus verdere uitleg is niet nodig.
[/quote]

damn right :razz:
Ohja het liedje is zoals anderen zeggen wel lang maar je hebt geďmproviseerd en dat vind ik wel klasse....

VHsologitarist
20 maart 2003, 10:56
interpretatie onzinnige opmerking van almambra:
Het zieken van het forum wel te verstaan gitaarforum, want van gitaar spelen heeft Alhambra nog nooit gehoord (zie sounds --> geen topic alhambra) + opmerkingen plaatsen waar totaal nix van te leren is (conclusie: Alhambra zoek iets anders waar je je agressie kunt afreageren!!)

alhambra
20 maart 2003, 11:25
Hnmmmmm okee dan toch maar ff geluisterd en ik moet tis een stuk beter dan wat je hier vaak hoort en idd ook beter dan wat alhambra kan (maar dat is het al snel hoor) wordt op het laatst wel erg saai en ik heb het ook wel een beetje gehad met tig noten in een seconde maar da's persoonlijk.
Mis wel iets van een climax er in, dat je het gevoel hebt dat je ergens naar toe werkt zeg maar.

alhambra
20 maart 2003, 11:34
O nog ff dit tis wel raar dat je dus niet kan spelen als je niks hier post mijn ervaring is juist net andersom dat de meeste die hier posten niet kunnen spelen.

En meneer VHsologitarist wat kunnen we leren van jouw opmerking op sini's opmerking (hmmmmmmmmmmmmmmmmm........
moet ik hieruit nu opmerken dat je geen engels kunt of .....................
2 words for you: NO (volgens mij maar 1 woord) of bedoel je 2 letters?? )
idd ook niks. Het ging mij er eigenlijk om dat je op sini reageerde en dat moet je niet doen. En ik reageerde dus niet op iets doms van sini maar op iets doms van jouw.

FNaRK
20 maart 2003, 12:01
jajajaja
laten we Alhambra gaan bashen :grin:

NUKE THE MOTHERFUCKER

alhambra
20 maart 2003, 12:06
Op 2003-03-20 11:01, schreef roadkill:
jajajaja
laten we Alhambra gaan bashen :grin:

NUKE THE MOTHERFUCKER

Wil je wel ff on-topic blijven ja :grin: .

Predator
20 maart 2003, 12:56
Dope shit mo'fo... Ik heb je mijn comments al gegeven! :wink:

Enneh, dudes!? ... Find yer balls ofsow!? Echt een stelletje randdebielen zeg, RETARDS!!! Grab your shit together, denk na zeg!!! Hier een gozer die jullie vraagt om comments op zijn stuk, hij vraagt niet of jullie Jim Carey willen nadoen.

Een beetje dit topic gaan gebruiken voor jullie prive-shit, doe je maar lekker in MSN ofsow. Niemand is geinteresseerd in jullie lompe verhaaltjes. Breedband verneukers!

VHsologitarist
20 maart 2003, 13:57
nah.... ook ik heb mn mening al gegeven!!
Ik ben het gedeeltelijk met predator eens...
Topic is ervoor meningen over het onderwerp tenzij degene de boel loopt te fucken. Dan vind ik dat er wat van gezegd mag worden, Capiche??

FNaRK
20 maart 2003, 15:36
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

moretel
20 maart 2003, 21:23
Ik behoor ook tot het type gitaristen wat uren op een jamtrack kan meespelen zonder lijn en lekker dat dat is, als je twee jaar speelt is het erg goed en gewoon een kwestie van tijd om er meer lijn in te krijgen.
Hij heeft denk ik meer aan kritiek op zijn speltechniek en geluid.

Barret Wallace
20 maart 2003, 21:49
amen

eindelijk wordt er weer iets nuttigs gezegd.

VHsologitarist
21 maart 2003, 12:26
ja.... over zijn speeltechniek valt natuurlijk niets op aan te merken en spel geluid..... ik zou er een iets pakkender solo op maken... maar vergeeet niet dat dit een improvisatie is wat al zeer knap is.
Amen
Petrus

Bosch
21 maart 2003, 18:21
Ha Barret Wallace,

Strak werk!

Ik wou dat meer forum-knackers improvisaties zouden uploaden. Het is erg leuk om naar te luisteren!

Ik vind dat het, ondanks dat het een lange improv. betreft, onderhoudend blijft tot het eind. Fu*ck die paar kleine slippers, Frank Gambale (waarvan ik weet dat het een van je voorbeelden is), heeft een keer tijdens een interview aangegeven: je moet mijn solo's zien als een perzisch tapijt: van heeeeeeel dicht bij zie alleen maar oneffenheden, maar als je er wat meer afstand van neemt, zie je op eens de schoonheid van het geheel en brengen die paar jazzy-tonen extra spanning voor de luisteraar.....

blbalblablablablabla, ... kikkervla/

Cheerz,

~Wouter~

SiNiSTRaL
22 maart 2003, 11:14
Op 2003-03-21 17:21, schreef Bosch:
Ha Barret Wallace,

Strak werk!

Ik wou dat meer forum-knackers improvisaties zouden uploaden. Het is erg leuk om naar te luisteren!

Ik vind dat het, ondanks dat het een lange improv. betreft, onderhoudend blijft tot het eind. Fu*ck die paar kleine slippers, Frank Gambale (waarvan ik weet dat het een van je voorbeelden is), heeft een keer tijdens een interview aangegeven: je moet mijn solo's zien als een perzisch tapijt: van heeeeeeel dicht bij zie alleen maar oneffenheden, maar als je er wat meer afstand van neemt, zie je op eens de schoonheid van het geheel en brengen die paar jazzy-tonen extra spanning voor de luisteraar.....

blbalblablablablabla, ... kikkervla/

Cheerz,

~Wouter~


die paar jazzy noten brengen geheel blabla, ja hoor en die ene open aanslag van die hoge E snaar die er toevallig een beetje bij past ineens hoort ook bij de Little wing versie van SRV :grin:

Barret Wallace
22 maart 2003, 12:12
Bedankt voor je complimenten Bosch :smile:

Wat probeer je duidelijk te maken sinsistral je zit altijd maar te zeiken als ik een mp3 post

Battle doen? ik stuur je de backing track maak een opname dan maak ik ook weer een nieuwe :smile:

Mithrandir
22 maart 2003, 12:19
Yeah, lets battle, Sin00bstral tegen Barret Wallace. Want die Sinistral heeft veel te veel praatjes, ik wil wel eens weten wat ie echt kan....

Triple-Dan
22 maart 2003, 13:26
Waarom wil iedereen van muziek een battle maken ??? ga toch aan Idols meedoen als je jezelf wilt rukken op de respect wat je misschien kunt krijgen door wat te pielen...........

Negative K3 fan
22 maart 2003, 13:56
gitaarbattles zijn koel, alleen jammer dat battlen nooit (meer) wordt gedaan, vroeger gingen blues/jazz artiesten nog geregeld battlen, of heb ik dat verkeerd gehoord?

Mithrandir
22 maart 2003, 14:15
Op 2003-03-22 12:26, schreef Triple-Dan:
Waarom wil iedereen van muziek een battle maken ??? ga toch aan Idols meedoen als je jezelf wilt rukken op de respect wat je misschien kunt krijgen door wat te pielen...........


battelen is toch cool man! Laten we het dan dueleren noemen, op elkaars spel anticiperen en improviseren, niks mis mee lijkt me.

Triple-Dan
22 maart 2003, 14:20
Battle/wedstrijd... het woord alleen heb ik een hekel aan...... improviseren, tegek. Maar met een battle wil je aangeven dat je veruit beter bent dan iemand anders en dat vind ik een vorm van respectloosheid.........

Barret Wallace
22 maart 2003, 14:28
Op 2003-03-22 12:26, schreef Triple-Dan:
Waarom wil iedereen van muziek een battle maken ??? ga toch aan Idols meedoen als je jezelf wilt rukken op de respect wat je misschien kunt krijgen door wat te pielen...........

Ga eerst het topic lezen voordat je met deze statements komt sinistral zit me altijd af te zeiken op men mp3's dus nu wil ik es horen wat hij kan en vele anderen ook :smile:

Iets beter vinden verschilt trouwens ook per persoon..
maar zit niet zomaar opeens idols er bij te halen en andere onzin te lullen want het gaat me erom dat sinis lomp zit te doen

Triple-Dan
22 maart 2003, 14:31
Ja nou en als hij je mp3's afzeikt ?? Hoef jeje toch niks van aan te trekken en trouwens als je besluit hier dingen van jezelf te posten moet je er ook maar tegen kunnen als je kritiek krijgt of niet ? Nu ben je boos omdat hij je kritiek geeft, kun je niet tegen, dus wil je een battle met hem.... dus de verkeerde insteek......

Barret Wallace
22 maart 2003, 14:39
Op 2003-03-22 13:31, schreef Triple-Dan:
Ja nou en als hij je mp3's afzeikt ?? Hoef jeje toch niks van aan te trekken en trouwens als je besluit hier dingen van jezelf te posten moet je er ook maar tegen kunnen als je kritiek krijgt of niet ? Nu ben je boos omdat hij je kritiek geeft, kun je niet tegen, dus wil je een battle met hem.... dus de verkeerde insteek......

Ik post hier juist mp3's om kritiek te krijgen, er zijn wel meer in dit topic en andere topics die negatieve kritiek hebben gegeven maar daar wil ik ook geen battle mee
als je het board overal gevolgd hebt weet je dat sinistral alles afzeikt van mij wat het ook is.. en totale onzin post

Voordat je weer wat loopt te lullen TD volg dan eerst dingen wat beter

Triple-Dan
22 maart 2003, 14:49
Als hij je alleen maar afzeikt is hij misschien wel jaloers heb je daar al eens aan gedacht dan.......... trek het je niet aan man.........

FNaRK
22 maart 2003, 14:54
en ondertussen zit ik nog steeds op die backingtrack te wachten :grin:
Heb je die backingtrack trouwens zelf gemaakt of kan ik hem ergens van het internet plukken ?

Thx,
groet Mario

Barret Wallace
22 maart 2003, 15:04
Op 2003-03-22 13:54, schreef roadkill:
en ondertussen zit ik nog steeds op die backingtrack te wachten :grin:
Heb je die backingtrack trouwens zelf gemaakt of kan ik hem ergens van het internet plukken ?

Thx,
groet Mario

ik kan em gvd niet uploaden man, lycos is down vanaf 22 maart tot 29 maart, ik kan em je wel sturen via msn ofzo

Barret Wallace
22 maart 2003, 15:05
Op 2003-03-22 13:49, schreef Triple-Dan:
Als hij je alleen maar afzeikt is hij misschien wel jaloers heb je daar al eens aan gedacht dan.......... trek het je niet aan man.........

Heb ik al aan gedacht ja :smile:
Maar ik ben heel erg geinterresseerd in zen spel :grin:

FNaRK
22 maart 2003, 15:23
doe anders maar per mail:
hoed@kabelfoon.nl

Misschien wel leuk om het tzt te uploaden zodat forumleden er een eigen draai aan kunnen geven, ben wel benieuwd naar de verschillende invullingen :grin: Ben zeer benieuwd naar de uitvoeringen van Sinastral, Alhambra, Starter op zijn AfriCan :grin: en NegK3
En dan elkaar lekker afzeiken....goed voor de sfeer :lol:

Oh ja, je mag hem wat mij betreft terugbrengen naar een minuut of 3, moet genoeg zijn.
Thnx anyway.................

Negative K3 fan
22 maart 2003, 15:27
een improvisatie van mij over dat??

pffffft... misschien als ik tijd over heb :smile:

Barret Wallace
22 maart 2003, 15:32
Ik kan niet meer dan 1024 kb versturen via mail.. :sad:

Triple-Dan
22 maart 2003, 15:48
ff zippen kun je hem wel versturen......

Barret Wallace
22 maart 2003, 16:03
Uh hoe compressen naar 1024 lukt niet ik krijg maar tot 2,80

Barret Wallace
22 maart 2003, 16:06
Yo mario ik heb een andere solution gevonden hij is nu bezig met verzenden als het goed is heb je hem zo binnen

EDIT:
Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protocol: HTTPMail, Reactie van server: 'Message size is too large', Poort: 0, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 259, Foutnummer: 0x80004005

TYFS K#AKER ZOOI :mad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret wallace op 2003-03-22 15:16 ]</font>

FNaRK
22 maart 2003, 17:17
eerst ff terugbrengen tot een "normale lengte" , dan monotrack van maken en dan zippen ? Misschien dat 'ie dan klein genoeg is. Kan hem altijd als 2 monotracks in CoolEdit plakken, heb ik ook een soort stereo :grin:
Mocht dat lukken zet ik hem wel tijdelijk op mijn site.....voor alle gegadigden.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: roadkill op 2003-03-22 16:19 ]</font>

Barret Wallace
22 maart 2003, 17:53
ik rar em wel in stereo in 4 gedeeltes

Barret Wallace
22 maart 2003, 18:37
you've got 4 Mails :wink:

FNaRK
22 maart 2003, 20:25
moet ik de backingtrack ook ff op I-net zetten ?

Mithrandir
22 maart 2003, 20:30
joepie, ik wil hem ook wel, dus zet maar ff online Roadkill.

Barret Wallace
22 maart 2003, 20:49
Ja zet em maar online :grin:

FNaRK
22 maart 2003, 21:46
backingtrack staat online:
http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/peace.mp3
met dank aan Shakeel (en de mighty Roadkill uiteraard :grin: )

LET THE BATTLE BEGIN :lol:

Barret Wallace
22 maart 2003, 21:50
Hell Yeah!! :grin::D:D :lol:

Barret Wallace
23 maart 2003, 14:24
Niet allemaal tegelijk he mensen :wink:

Predator
23 maart 2003, 22:43
Heh.. Sick shit.. I might just join! :wink:

VHsologitarist
24 maart 2003, 13:33
Ik heb nu ff de backingtrack van roadkill downgeload, en als jullie het goed vinden wil ik best ff mn eigen improvisatie erop spelen. Alleen moet ik vantevoren er wel bij vermelden dat mn gitaar qualiteit sehr schlecht is (geluid van de gitaar).
Ik moet namelijk nog andere gear kopen, haha. Maar daar moette maar doorheen kijken ok. het gaat tenslotten om de solo, nietwaar. Seeya greetz Eddie

Barret Wallace
24 maart 2003, 13:58
Cool! Neem op!

Swan
24 maart 2003, 18:47
je hebt mijn 3 impro's al gehoord barret :grin:

Barret Wallace
24 maart 2003, 19:05
hehehe ja :wink:

Swan
24 maart 2003, 19:16
wat had je anders verwacht :grin:

FNaRK
24 maart 2003, 20:41
posten Swan, kan ik meteen horen hoe je Kelly klinkt :grin:

Barret Wallace
24 maart 2003, 20:47
haha hij had die opname gemaakt met zen bc rich :lol:

FNaRK
24 maart 2003, 21:28
grrrrrrrr, das nou jammer....

Swan
24 maart 2003, 21:40
ja en had de trem nogal ernstig misbruikt tijdens de opname dat 60% ontstemt was :wink:
en lycos is down kannie oploaden...en t was niet serieus :wink:

Barret Wallace
24 maart 2003, 22:02
Maar is er nog niemand met een opname :wink: ik had er al wel eentje verwacht ondertussen..

roadkill misschien :wink:? Vhs sologitarist waar blijft de joue nou :wink:?
hmm sinistral kan het niet dus daar hoef ik het ook niet meer aan te vragen :smile:

Mithrandir
24 maart 2003, 22:04
ik ben er al wel mee bezig geweest, maar ik heb nog niks fatsoenlijks gespeeld, ben ondertussen zo gefrustreerd ervan dat ik bijna mijn gitaar door mijn beeldscherm sla :evil:

met andere worden, ik ben gewoon een prutser die maar beter triangel kan gaan spelen :sad:

Barret Wallace
24 maart 2003, 22:11
nee man, gewoon blijven proberen :smile:

VHsologitarist
25 maart 2003, 11:34
ha barret,

ff geduld, ik moet eerst ff hier op mn stage alles op cd zetten en dan weer trug....
nog even geduld dus.....
greetz
Eddie

Barret Wallace
25 maart 2003, 11:51
Ok dan

Predator
25 maart 2003, 12:15
Ik kijk of ik het op kan nemen na mijn tentamens, ik heb het nu namelijk ECHT te druk met leren man...

Enneh, ik denk dat ik er een song van maak! :wink:

Barret Wallace
25 maart 2003, 12:34
Hey het gaat hier om improviseren he :wink: zie topic titel :razz: :razz:

delphiro
25 maart 2003, 12:40
beetje late reactie maar ik vind er niet veel aan (sorry). In het begin is de melodie wel leuk gevonden (maar te vaak herhaald) maar als dat eenmaal losgelaten wordt (eigenlijk vanaf die trillers) dan is het niet echt bijzonder meer om niet te zeggen '13 in een dozijn'.

leuke stukkies 1'07'' - 1'12''
'valse' bend 1'21 is echt wel leuk :smile:
daarna is het afzien... misschien omdat ik mezelf van vroeger erin herken. Boven je kunnen spelen (te snel, te onduidelijk, te rommelig en geen echt leuke lijn in de improvisatie). Dat was bij mij het punt dat ik klassiek gitaar ging spelen dus pas maar op :smile:

Barret Wallace
25 maart 2003, 12:54
hahaha ik blijf elektrisch spelen for life dude :wink:

Barret Wallace
25 maart 2003, 12:56
btw de melodie is een thema door men leraar gemaakt, de overige 5 minuten heb ik geschreven

VHsologitarist
25 maart 2003, 16:32
ik denk zo, dat ik hem een vrijdag a.s. wel klaar heb.
Ook ik heb t druk met stage en externe muziek leer.
En voor Barret: Tis nooit weg gegooid natuurlijk een beetje klassieke gitaar studie erbij te doen (tis moeilijker om harmonie en agogische accenten in het spel te brengen, electrisch is dat veel minder).
Ik zou graag les willen hebben van delphiro (ik heb zijn site bekenen en geluisterd, prelude van tarréga ontzettend mooi gespeeld).
Maar laat ik me niet te ver van dit onderwerp uitwijden!!
Greetz
Edje

Barret Wallace
25 maart 2003, 16:36
cool dat je em vrijdag hebt.

Maar over klassieke guitar je hebt me maybe fout begrepen, ik wil het zeker wel leren en de bijbehorende theorieen etc, maar ik zal nooit electric guitar opgeven

VHsologitarist
25 maart 2003, 16:41
ooh..... idd. dat begrijp ik:
Ik speel zelf nu in totaal 3,5 jaar.
Ben begonnen met klassiek en later electrisch, ook ik zal beide nooit opgeven, het is mijn leven. electrisch speel ik wanneer ik me ruig voel en me wil afreageren.
Klassiek studeer ik altijd, je krijgt hierdoor enorme respect voor bach's werk. Als ik iemand een god mag noemen is hij het wel. Natuurlijk zijn er vele componisten die goed zijn. Maar ja...... das erg persoonlijk he.
Greetjies
Ed

moretel
25 maart 2003, 17:37
Op 2003-03-24 21:02, schreef Barret Wallace:
Maar is er nog niemand met een opname ik had er al wel eentje verwacht ondertussen..


Ik ben druk bezig, moet eerst het stuk goed luisteren voor de structuur en een beetje de solo uitwerken,
Heb je de accoorden voor me ?
Heb morgen vrij en ben voor vanavond bezig met wat nummers van Aerosmith i.v.m. een jamsessie.
Doe je dat weleens Barret ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-03-25 16:38 ]</font>

Barret Wallace
25 maart 2003, 18:33
Hmm ik jam wel met meerdere gitaristen maar dan zet ik een backing track op en dan doen we een duel ( samen met predator) maar een echte improvisatie jam met bassist en drummers doe ik niet.. althans daar heb ik niemand voor

Wat betreft de akkoorden en het soloschema die ga ik vanavond inscannen en dan mail ik ze vanavond of morgenochtend naar je.. ik kan ze helaas niet online zetten ivm lycos die tot 29 maart down is..

nogmaals bedankt voor die oefeningen die je hebt ingescand voor me, ze zijn erg leerzaam :smile:

Predator
26 maart 2003, 10:50
Of course zal die song compleet gebaseerd zijn op de backing track, maar jij en ik kennen die track al sinds Oktober ofsow van dat CDtje... Het is intussen SAAI geworden, je kan er overheen improviseren als een aap, maar de achtergrondmuziek ZAL SAAI BLIJVEN KLINKEN... Daarom wil ik die opnieuw maken! :wink:

Voor de rest, I'm stickin' with the original concept! :wink:

Barret Wallace
26 maart 2003, 10:52
hehe je praat jezelf eruit dude :razz:

just kiddin' :wink:

VHsologitarist
26 maart 2003, 14:37
beste barret,

Ook ik heb ff geluisterd, maar de backing track is zoooow ontzettend slaap verwekkend......
Heb je er een variatie dr op dat hij modeleert of transponeert.
Zodat het iets aangenamer om te beluisteren, anders word solo die ik erop moet improviseren wel eentonig.
je zou de sheetmusic toch sturen naar moretel, stuur ze dan ok ffkes naar mij, bij voorbaat dank,
greetz ed

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VHsologitarist op 2003-03-26 13:43 ]</font>

Predator
27 maart 2003, 11:00
Eeh.. De SCHEET muziek is toch niet echt nodig ofsow? ... Als je wilt heb ik wel een zelfgemaakte GUITAR PRO 4 versie met de originele lead erin... Het klinkt ietwat anders, ik stuur em je nu wel...

*verzonden*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Predator op 2003-03-27 10:09 ]</font>

Barret Wallace
27 maart 2003, 11:25
Die had ik al gestuurd homauw :wink:

VHsologitarist
27 maart 2003, 12:02
nogmaals bedankt,

misschien een hele stomme vraag maar:
Is dit een bestaand stuk ofzoow omdat er een thema in zit???
Groeten
Ed

Barret Wallace
27 maart 2003, 12:32
Op 2003-03-27 11:02, schreef VHsologitarist:
nogmaals bedankt,

misschien een hele stomme vraag maar:
Is dit een bestaand stuk ofzoow omdat er een thema in zit???
Groeten
Ed

nee, onze leraar ( ik en predator) maakt backing tracks voor ons en bij elke backing track maakt hij er een thema bij :wink:

Predator
27 maart 2003, 13:11
Jah, hij is conservatorium leraar en wordt voor van alles en nogwat gevraagd. Eigenlijk net als die Leendert Haaksma die met Sita, Anouk, alles wat in Ahoy' komt en nog meer speelt. Die ken je vast wel, die man met die enorme bos krullen...

Maar anywaze... Dan heb je wel een studiotje thuis! :wink:

VHsologitarist
27 maart 2003, 13:23
jaja.....
en jullie worden natuurlijk net zo goed als hij?
Ik hoop het voor jullie. Dat is toc jullie streven.

Ik zou heel graag les willen krijgen van grootmeesters wereldclasse klassiek gitaar.
Maar die hebben voor mij geen tijd, helaas.

Predator
27 maart 2003, 15:39
Wij worden beter! :wink:

Barret Wallace
27 maart 2003, 16:14
Precies :lol:

moretel
28 maart 2003, 10:17
Gister een poging gedaan maar over het resultaat was ik niet tevreden, ik ga in het weekend proberen in stukjes in te spelen, ik wordt knettergek van mezelf, foutje, hup overnieuw, een solo van een vast aantal maten is makkelijker, probeer er ook wat van te maken maar dat kost gewoon tijd.

Barret Wallace
28 maart 2003, 10:43
Ok dan :smile:

ik ben ook bezig met een nieuwe versie

FNaRK
28 maart 2003, 11:59
heb inmiddels ook al 3 versies opgenomen, geen van allen voldoet echter aan mijn hoge kwaliteits-eisen :grin:
Zal het nog eens proberen en dan wellicht posten als het niet al te afschuwelijk is.

VHsologitarist
28 maart 2003, 12:23
ja....... ik ben ook wa later met het posten als de deadline die ervoor stond i.v.m. drukte repetitie band, mijn excuses hiervoor.
Maandag post ik m.
Groetjes
ed

alhambra
28 maart 2003, 13:42
Hoelang gaat dat nu nog duren stelletje gitaargoden ???????

moretel
28 maart 2003, 15:32
Ik denk dat een beetje gitaargod al snel een maand kwijt is, melodie verzinnen, aantrekkelijk houden etc.
Een beetje pielen kan ik wel en dan zitten er leuke stukjes tussen maar ik weet niet of
jullie daarop zitten te wachten. De schetsen van een schilder zie je ook nooit.

alhambra
28 maart 2003, 16:14
tja de opname is niet best maar dan hier einedelijk de 1e poging http://www.degrood.nl/homostukje.mp3 .

Hm helaas pimmejtes poging is alweer verwijderd door hem zelf de rukker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-03-28 15:16 ]</font>

Mithrandir
28 maart 2003, 18:18
had gij pimmetjes versie al gedownload, oh alhambra, want dan staat ie vast nog in uwen cache en is deze alsnog beschikbaar ende downloadbaar voor ons.

Barret Wallace
28 maart 2003, 18:26
Ja zet hem er weer op :grin: ik moet em horen

Negative K3 fan
28 maart 2003, 18:51
&lt;pimmetje> Hij staat bijna op de server
&lt;alhambra> spannend
&lt;pimmetje> http://www.degrood.nl/homostukje.mp3
&lt;pimmetje> misschien ga ik er ook wel een keer goed voor zitten met die track... best wel leuk met die gain kutten
&lt;pimmetje> moet ik alleen ff wat beter aan m'n duim-dempen werken... dan kan er tenminste hier en daar ook wat snelheid in gegooid worden
&lt;pimmetje> terugluisteren is altijd toch nog confronterender dan wanneer je 't speelt :grin:
&lt;alhambra> zo de 1e poging staat er nu dus :grin:
&lt;alhambra> op het forum'
&lt;alhambra> maar ja pim zal hem nu wel snel weghalen op de server
&lt;alhambra> :grin:
&lt;pimmetje> heheh idd nu meteen.
&lt;alhambra> kut
&lt;alhambra> toch mooi dat ik hem nu ook heb
&lt;pimmetje> heheh
&lt;alhambra> ghehehe lul
* pimmetje post heel zorgvuldig nooit wat op 't forum
&lt;pimmetje> kan alleen maar gezeik van komen
&lt;pimmetje> kritiek is leuk, maar ik hoef 't niet van mensen als moretel, lennart en kitaar :grin:

Sicky61
29 maart 2003, 02:12
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzz KIJK UIT HIJ GAAT SPRINGEN....oh nee..zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzz

Barret Wallace
29 maart 2003, 23:01
Ik heb nog maar een pogingkje gewaagd aangezien niemand nog wat gepost heeft &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">

http://members.lycos.nl/shakeel2001/andere.mp3

*edit andere versie*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret wallace op 2003-03-30 12:44 ]</font>

Negative K3 fan
30 maart 2003, 00:00
leuk ingespeeld, maar weer erg steve vai achtig, maar misschien ligt dat wel aand e foute backtrack.

misschien je eens want andere invloeden proberen te zoeken, of een andere backtrack nemen?

en die sweeps op 3:20 zijn erg slordig gespeeld, niet dat ik het beter kan, maarja...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-03-29 23:01 ]</font>

Barret Wallace
30 maart 2003, 00:03
Ja klopt die sweeps zijn erg lelijk ze willen vandaag maar niet lukken :mad:

SATAN
30 maart 2003, 01:07
ik pleit ook voor een andere backingtrack, ik kan hier niets spannends van maken (and i tried !!!!)

pimmetje
30 maart 2003, 17:16
Ik heb gisteren nog ff met een paar andere muzikanten enorm veel lol met die backing track gehad.

Werkelijk alles wat je eroverheen speelt krijgt toch al snel dat speciale Miami Vice sausje :grin:.

Vooral de volgende (soort) scene komt op:
- sonny heeft net ruzie gehad met tubs over het wel of niet naaien met de vrouwelijke verdachte
- licht vertraagd afgespeelde beelden van sonny terwijl hij in sportauto rijdt, op pier uitwaait, etc.
- kleding van sonny: witte broek (handen in zakken!), lichtblauw t-shirt met zonnebril bij de hals gestoken, zalmroze colbertje om 't geheel af te maken.

Shay
30 maart 2003, 18:18
Met jou wil ik wel een Jack Daniels drinken pim :smile:

Swan
30 maart 2003, 18:51
ok hier is mijn impro :grin:
hou in gedachten dat het niet serieus is!
http://members.lycos.nl/z1o/opnames/sololaag.mp3

moretel
30 maart 2003, 22:33
Niet echt serieus nee, zonde van de download tijd :grin:
Maar als je beter kan stem dan eerst de gitaar en speel wat in Cm dan klinkt het iets beter.

Swan
30 maart 2003, 22:57
ja klopt hij was wat onstemd (vanuit D) door eerdere improvisaties waarbij ik de floyd rose ernstig had misbruikt :wink:

VHsologitarist
31 maart 2003, 15:34
Hmmmmmmmmmmm...... wat kan ik daar nu opzeggen he...... geen commentaar.
ghehe.... maar toch een complimentje voor het proberen

Predator
31 maart 2003, 17:32
Wow Swan bruva!!! =| ... I gots nothing to say...

Barret, ik kan WEER niets downloaden van je server DAMMIT!!! Ik krijg altijd 404!!

Aw well.. Terug naar mijn leerwerk.

Swan
31 maart 2003, 17:34
haha complimentje voor wat proberen? zo amuzikaal mogelijk spelen? :grin:
t is tenminste eens wat anders dan vai gepingel :razz:

Barret Wallace
31 maart 2003, 18:12
Het is iig wel creatief..

''het is in ieder geval geen vai gepingel''

ik hoorde wel een overeenkomst met vai hij abused zen whammy bar namelijk ook :razz:

Negative K3 fan
31 maart 2003, 18:17
Hehehe, swans versie is grappig.

Mithrandir
31 maart 2003, 19:28
:grin:

Megalodon
31 maart 2003, 19:51
Op 2003-03-28 14:32, schreef moretel:
Ik denk dat een beetje gitaargod al snel een maand kwijt is, melodie verzinnen, aantrekkelijk houden etc.

Denk nou toch eens na voor je wat zegt. Een beetje gitaargod zou meteen een goede improvisatie spelen. Anders is het geen gitaargod. Ook niet een beetje.

Als jij een maand moet doen om met een solo aan te komen dan is het geen improvisatie meer.

Voor Barret e.a.:

Ik vind het goed voor iemand die 2 jaar speelt. Maar als ik jou was zou ik bepaalde dingen die je (nog) niet kunt ook gewoon niet doen. Dus geen snelle, 'moeilijke' riffs als je ze nog langzaam moet leren beheersen.

Ik denk dat veel mensen hier lopen te kutten met bepaalde technieken, juist omdat ze het nog langzaam moet leren spelen en dan, als dat perfect gaat zonder enige moeite, dan ga je pas snel spelen.

Nu laat je het in feite aan het toeval over of je riff gaat lukken of niet. Dat is niet goed.

Dit was opbouwende kritiek hoor! Nogmaals; voor 2 jaar spelen vind ik het goed gedaan. Maar echt; als jij een tijdje lang overdreven langzaam speelt en echt met je gedachten de vingerzettingen voor bepaalde dingen die je nog niet beheerst controleert, dan zul je op gegeven moment als een speer vooruit gaan. Juist omdat je het lukken van desbetreffende dingen nu NIET meer aan toeval over laat.

Hmm...dat vind ik best mooi gezegd eigenlijk :smile:

Swan
31 maart 2003, 20:15
BW: in dit stuk gebruik in mn tremelo niet... als t net begint kan je me hem er af horen halen :grin:

ps.....BW speelt wel iets langer dan 2 jaar hoor......3 toch?

Barret Wallace
31 maart 2003, 22:10
Op 2003-03-31 18:51, schreef Megalodon:


Op 2003-03-28 14:32, schreef moretel:
Ik denk dat een beetje gitaargod al snel een maand kwijt is, melodie verzinnen, aantrekkelijk houden etc.

Denk nou toch eens na voor je wat zegt. Een beetje gitaargod zou meteen een goede improvisatie spelen. Anders is het geen gitaargod. Ook niet een beetje.

Als jij een maand moet doen om met een solo aan te komen dan is het geen improvisatie meer.

Voor Barret e.a.:

Ik vind het goed voor iemand die 2 jaar speelt. Maar als ik jou was zou ik bepaalde dingen die je (nog) niet kunt ook gewoon niet doen. Dus geen snelle, 'moeilijke' riffs als je ze nog langzaam moet leren beheersen.

Ik denk dat veel mensen hier lopen te kutten met bepaalde technieken, juist omdat ze het nog langzaam moet leren spelen en dan, als dat perfect gaat zonder enige moeite, dan ga je pas snel spelen.

Nu laat je het in feite aan het toeval over of je riff gaat lukken of niet. Dat is niet goed.

Dit was opbouwende kritiek hoor! Nogmaals; voor 2 jaar spelen vind ik het goed gedaan. Maar echt; als jij een tijdje lang overdreven langzaam speelt en echt met je gedachten de vingerzettingen voor bepaalde dingen die je nog niet beheerst controleert, dan zul je op gegeven moment als een speer vooruit gaan. Juist omdat je het lukken van desbetreffende dingen nu NIET meer aan toeval over laat.

Hmm...dat vind ik best mooi gezegd eigenlijk :smile:

idd mooi gezegd :smile: ja nu wil ik af en toe supersnel picken etc maar ik heb het nog niet op 100 % ik moet ze maar eerst langzamer spelen ja en dan steeds sneller :smile:
thanks voor je comment :smile:

moretel
1 april 2003, 10:59
Denk nou toch eens na voor je wat zegt. Een beetje gitaargod zou meteen een goede improvisatie spelen. Anders is het geen gitaargod. Ook niet een beetje.
Als jij een maand moet doen om met een solo aan te komen dan is het geen improvisatie meer.



Alleereerst denk ik nooit na voordat ik wat zeg, heb je als je ouder wordt :grin:
De heren van de backingtrack zijn al sinds october bezig en als ik wat leuks wil opnemen moet je toch eerst luisteren,
Mijn opmerking van de gitaargod volgde op de post van Alhambra die wel bekend is.
Ik ga echt niet een instant improvisatie opnemen inclusief alle fouten,
improvisatie werkt vooral in een live gebeurtenis, het spelen op een backingtrack wil ik daar niet onder plaatsen, eerst wat structuur erin en ruimte voor improvisatie en gewoon netjes spelen, dan mag er kritiek komen, als je je dat niet doet dan krijg je weer van die azijn pissers over je heen.

En van alle overige opmerkingen valt me op dat de Vai en Satriani haters de boel beter niet kunnen beluisteren.

timlawson
1 april 2003, 20:22
Op 2003-03-19 15:24, schreef VHsologitarist:


Op 2003-03-19 15:15, schreef SiNiSTRaL:
2 words for you: NO



hmmmmmmmmmmmmmmmmm........
moet ik hieruit nu opmerken dat je geen engels kunt of .....................
2 words for you: NO (volgens mij maar 1 woord) of bedoel je 2 letters??



ooit van sarcasme en/of johnny bravo gehoord?

VHsologitarist
2 april 2003, 11:54
voor degene die weer s ouwe koeien uit de sloot haalt (tim.....):
WHoeh Haaaaaaa do the mambo with me.....

Predator
2 april 2003, 15:26
Ik zal ook even een OUWE KOE uit de sloot halen.. VH? Je had gezegd dat je vorige week Vrijdag opgenomen zou hebben? ... Ik hoor nog steeds geen MP3.

Barret Wallace
2 april 2003, 15:37
Owja! das waar ook :grin:

VHsologitarist
3 april 2003, 14:49
je hebt helemaal gelijk predator, en ook daarvoor bied ik mn excuses aan,
maar ik heb t echt kei druk met mn bandje uitzoeken nummers en stage waarvoor ik de nodige deadlines moet halen (5 opdrachten te gelijk).
Hij komt er zoo an!!
groetjes
Ed

VHsologitarist
3 april 2003, 14:50
ik vraag dus nog even geduld te hebben.
greetz

Predator
4 april 2003, 20:32
Hey dudes... Ik heb maar alvast wat opgenomen. Het is niets anders dan een preview, dit is ECHT niet wat het GAAT worden! :wink:

De link: http://www.yomirecords.32k.org/predator/mmrock.mp3

Het is een voorbeeld van hoe de originele lead - geschreven door Age Kat - klinkt (op de swells in het begin en de overdubs aan het eind na, dat ben ik dan weer :razz:).

Shite: Ik hoor nu net dat ik de hoge take op de verkeerde plek heb geplakt, 't is dan ook maar snel gedaan.

Maar om maar even bezig geweest te zijn met dit, comments are welcome. Een echte versie komt later!

Laterz!

Barret Wallace
4 april 2003, 20:43
Yo dude coole take! mooie volume swells bij het begin en die overdubs zijn moooooooi!!!!

Ik kan niet wachten op je impro en je gemasterde versie!!

en jij durft tenminste alvast wat te posten cool van je :smile:

Predator
4 april 2003, 20:50
Heh.. Dank U!

Mijn Ibanez GRX40je toch! I just love that axe!!!

FNaRK
4 april 2003, 21:14
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

En ja...ik heb al meerdere takes opgenomen maar nog niet gepost...en momenteel zit ik in de studio dus ik heb de afgelopen tijd maar wat geoefend op mijn eigen nummers.

Komt eraan ........ ooit :grin:

Predator
6 april 2003, 15:54
Hij doet het gewoon hoor!

Nesker
3 mei 2003, 18:13
nog iemand die iets heeft?

Predator
4 mei 2003, 09:20
It's a surprise, maar het komt binnenkort! :wink:

tele-boy
4 mei 2003, 10:48
WANNEER DONDERT DIE -K3FAN NOU EENS VAN GITAARNET, VOLGENS MIJ KAN JE HELEMAAL NIKS!!

tele-boy
4 mei 2003, 10:51
Op 2003-03-18 15:30, schreef Negative K3 fan:
negatieve dingen:
-het is té steve vai
-er zitten wat slordighedeen in (de snelle stukjes vooral)
-dee gitaartoon kan beter

de rest was wel in orde.

DONDER OP SUKKEL

Barret Wallace
4 mei 2003, 12:03
hey dude

hoofdletters zijn ©barret wallace

Barret Wallace
4 mei 2003, 12:30
hier een opname die ik een maandje terug had gemaakt http://members.lycos.nl/shakeel2001/TEST2.mp3
ik had em al een keer eerder gepost maar de link was veranderd en broke ?

er zitten een aantal fouten in deze impro maargoed ik post tenminste iets :razz:

Ic3gl0vE
4 mei 2003, 18:43
ik luister dat Peace stukje nu en ik vind het goed! Het is inderdaad wat vai-achtig en dat is niet mijn stijl maar boeie, goed gedaan hoor

oja en sinistral, shut the hell up.

Barret Wallace
4 mei 2003, 19:04
Hey thanks dude :smile:

Predator
4 mei 2003, 22:12
Yeah Barret!

Nou blijkt dat ik de improvisatie in de eerste post niet eens heb gehoord. Ik had die TEST2 van Jackson Forum gehaald en dacht dat jij deze ook hier gepost had maar nu herrinner ik mij dat ik die ook niet kon downloaden ofsow.. Complicated.. Maar het klinkt cool man!

maisy
7 mei 2003, 23:34
klinkt erg mooi! kan mij niet lang genoeg duren...

Barret Wallace
8 mei 2003, 09:38
Thanks voor de reacties!

crypticon
8 mei 2003, 20:51
k vind t echt wel cool en zeker als je 2 jaar speelt
k doe t je niet na (denk ik maar dit is niet echt mn stijl) maar k speel ook iets van 2 jar deze maand
maar cool indeed!

Barret Wallace
8 mei 2003, 22:51
Hey thanks man!
Ik ben hard aan het oefenen om een nog betere improvisatie te maken, met wat pittigere licks enzo :wink:

slayurrr
20 mei 2003, 03:49
hey man klinkt echt lekker!!! :smile: lekker achteruit chille op de stoel en dit aan zette hehe! ga zo door

Barret Wallace
20 mei 2003, 10:34
Hey thanks man!

nooit gedacht dat een slayer fan dit cool zou vinden :wink:

moretel
24 mei 2003, 21:31
Het is me gelukt, na een eerdere versie die in de digitale hemel terecht is gekomen is dit mijn versie van Barret's Peace,

"don't shoot me I'm only a guitarplayer"

:smile:

http://home.hccnet.nl/m.spaans/Peace-Moretel.mp3

Barret Wallace
24 mei 2003, 21:56
ha eindelijk es iemand die een impro durft op te nemen cool!
ik moet zeggen ik had beter verwacht
er zitten een paar lekkere licks in maar je herhaalt teveel waardoor het saai wordt na verloop van tijd

probeer meer naar een climax te werken

moretel
24 mei 2003, 22:03
In herhaling schuilt de kracht van muziek toch,

maar 4 minuten lang is ff wat anders dan een solo van een aantal maten,
ik heb ook niet geprobeerd om alles erin kwijt te kunnen want vaak probeer je er dan teveel in te proppen.
Ik herhaal wel maar met variaties, de backing is vrij rustig,
ach ik was zelf wel tevreden en dat vind ik het belangrijkst, wil je echt iets helemaal uitwerken dan moet je over meer tjd beschikken.
Ik heb nu in gedeeltes opgenomen, soms heb je een mooi stuk waarbij je de laatste noten verprutst en de nieuwe opname is dan weer minder spannend, ach de grote gitaristen spenderen vele uren aan opnames.
Ik sprak laatst met Marcel Singor na een sessie over opnemen, hij nam soms een solo wel tot dertig veertig keer op voor hij tevreden was, laat staan een nummer van 4 minuten.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-24 21:15 ]</font>

fredje12
24 mei 2003, 23:46
Op 2003-03-19 14:48, schreef Barret Wallace:
Probeer me maar na te doen sinis, ik speel 2 jaar en jij ook dus het moet je lukken &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Ik vind dat altijd erg misleidend: als je 2 uur per week speelt of 2 uur per dag maakt enorm veel verschil....2 uur per dag is dus 14 uur per week. 1 jaar lang 2 uur per week komt overeen met 100 uur per jaar (even voor het gemak 50 weken per jaar), 1 jaar lang 14 uur per week komt overeen 700 uur per jaar...7x zoveel dus. Ofwel als je degene die 2 uur per week speelt als uitgangspunt neemt, dan speelt die andere dus eigenlijk 7 jaar....Volgens zijn website speelt Barret 12 uur per dag (94 uur per week). Als ik dat vergelijk met mezelf (2 uur per week, 5 jaar lang) speelt Barret dus eigenlijk 47 maal 5 jaar is 235 jaar. Voor 235 jaar vind ik hem eigenlijk nogal bagger spelen, zeg maar....

Barret Wallace
24 mei 2003, 23:51
ehm er staat een -> :smile: dat was niet serieus bedoelt

Negative K3 fan
24 mei 2003, 23:57
ik denk dat iemand die 2 uur epr week 7 jaar speelt over het algemeen wel beter is. maarja, dat doet er allemaal niet toe, barret is gewoon goed.

fredje12
24 mei 2003, 23:59
Nee snap ik wel, maar het ging meer om het idee. Ik bedoel het niet negatief, maar vind het altijd lastig als iemand zegt hoe lang hij speelt, is bijna niet te vergelijken want het gaat eigenlijk om het aantal uren dat iemand speelt en niet het aantal jaren....als ik wist hoe ik een smiley moest inplakken had ik die er bij mijn stukje wel bijgedaan!

Barret Wallace
25 mei 2003, 00:04
Het gaat niet alleen om het aantal jaren en uren maar ook om ervaring ik kan wel 12 uur per dag oefenen maar wat oefen ik dan? als ik geen nieuwe ideen oefeningen etc hebt...
dat soort shit groeit met de tijd

en de 1 leert een sweep in een uur de andere in een half jaar er zijn veel meer factoren dan alleen maar jaren en uren

fredje12
25 mei 2003, 00:07
klopt, talent speelt zeker ook een belangrijke rol! Ook of je de technieken van het begin af aan goed aanleert (les wil wel eens helpen...), dan oefen je vaak veel effectiever. Anyway ik vond je stukje wel goed, daar ging het mij ook niet om.

De Teng
25 mei 2003, 14:39
Leuk stukje, maar het zou idd nogal wat afwisselender kunnen ivm met akkoorden. Probeer een wat structuur te zoeken met couplet/refrein en break achtige toestanden erin.

Ook zou het af en toe wat strakker mogen, maar goed... das neuzelen op dingen die ik op mijn opnames ook niet altijd top heb.

En houd eens op met kibbelen, stelletje kinders.

De Teng
25 mei 2003, 14:41
Oh ja, ik heb ik ook dingen van me in een paar topics boven deze gezet. Is meer de hoofdlijn, dus niet al te veel mierenneuken :wink:

Negative K3 fan
25 mei 2003, 18:08
even alle impros ope en rijtje zetten

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/gitaarforumding.mp3 die van teng

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/peace_eelco.mp3 van eelco (mith)

http://home.hccnet.nl/m.spaans/Peace-Moretel.mp3 moretel

http://members.lycos.nl/shakeel2001/TEST2.mp3 shakeel (barret)

http://members.lycos.nl/shakeel2001/peace.mp3 nog een keer barret

http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/peace.mp3 DE BACKING TRACK

http://members.lycos.nl/z1o/opnames/sololaag.mp3 swan

http://www.yomirecords.32k.org/predator/mmrock.mp3 predator

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-25 17:10 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-25 17:12 ]</font>

Swan
25 mei 2003, 19:06
he die van mij was neit serieus heh :wink:

Predator
25 mei 2003, 20:17
Improvisatie compilation hehehe.. NegK3, had je niets te doen ofsow? :wink:

Nee joh joke.. Trouwens.. De mijne was geen impro hoor, eerder een voorbeeld van hoe de song echt hoort te klinken, op de dubs na dan, die heb ik zelf geadd...

Bosch
3 augustus 2003, 19:13
WANNEER DONDERT DIE -K3FAN NOU EENS VAN GITAARNET, VOLGENS MIJ KAN JE HELEMAAL NIKS!!

Jawel hij is bruut :wink: :wink: :wink: :wink: !

Check
http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000093281_000008701.mp3

Zie je nu wel in dat het gerechtvaardigd is dat hij gefundeerde kritiek geeft?!
:razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

zZoRgO
3 augustus 2003, 19:48
sorry maar deze post vinnek echt zielig....

Negative K3 fan
3 augustus 2003, 19:49
ik zal maar niet zeggen wat ik ervan vind omdat ikt e lui ben engelse quotes te zoeken.