PDA

View Full Version : Iemand nog een leuk ampie?



Luke-wannabe
12 maart 2009, 17:35
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=200318976113

Dat bedrag! :o

nielsnielsniels
12 maart 2009, 17:54
Pff, dan moet ie wel heel zeldzaam zijn wil je er 15-20k euro voor betalen..
Maar het merk Dumble zegt me wel iets.. speelde SRV daar niet voor een tijdje op?

Chris Winsemius
12 maart 2009, 17:58
Pff, dan moet ie wel heel zeldzaam zijn wil je er 15-20k euro voor betalen..
Maar het merk Dumble zegt me wel iets.. speelde SRV daar niet voor een tijdje op?

SRV: af en toe op 'n Dumble Steel String Singer, geen ODS...

Prijs is natuurlijk niet gering maar het wordt er wel voor betaald.

future2future
12 maart 2009, 18:05
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=200318976113

Dat bedrag! :o

Ja hij wordt volgende week hier afgeleverd, dus als je is een echte dumble wil horen! ;p

Bl44t44p
12 maart 2009, 18:25
Kan iemand me ook vertellen wat er zo bijzonder aan is?

pasqual
12 maart 2009, 18:48
Kan iemand me ook vertellen wat er zo bijzonder aan is?

hij is ontzettend duur!:seriousf:

groeten Pasqual.

budje
12 maart 2009, 18:54
in geen 25000 jaar, al had Jimi Hendrix in eigen persoon er overheen gezeken

en die was toen al dood ook

Chris Winsemius
12 maart 2009, 18:57
in geen 25000 jaar, al had Jimi Hendrix in eigen persoon er overheen gezeken

en die was toen al dood ook

Als ik wat hoger in de quote 500 kom koop ik er gewoon 1 om tot Peavey Bandit om te bouwen!

budje
12 maart 2009, 19:01
Als ik wat hoger in de quote 500 kom koop ik er gewoon 1 om tot Peavey Bandit om te bouwen!

en dan een behringer distortion, en gaaaaan!!!

Luke-wannabe
12 maart 2009, 19:12
Tsjah, volgens mij weet de helft hier niet wat Dumble is. Dumble is een merk van een US custom bouwer waar een ontzettende mythe omheen is ontstaan.
Beetje hetzelfde als bij '59 LP's.

@ Future: Ik kom ff spelen volgende week, OK? :D

budje
12 maart 2009, 19:14
ik heb er al vaker over gehoord, maar 25.000 euries voor alleen een top vind ik toch echt van de ratten besnuffeld, maakt niet uit in welke situatie

guitarguru
12 maart 2009, 19:51
ik heb er al vaker over gehoord, maar 25.000 euries voor alleen een top vind ik toch echt van de ratten besnuffeld, maakt niet uit in welke situatie

Nee zeg.....moet toch minstens een cabinetje bij :seriousf:

Comfortably Daniel
12 maart 2009, 20:55
Tjah....'t zijn waanzinnige versterkers, das waar. Maar ik vindt 't erg veel geld.

Chris Winsemius
12 maart 2009, 20:59
Prijs valt relatief gezien eigenlijk wel mee.
Voorbeeldje:

Les Paul std. nieuw in '59: +/- $250, nu 250k
Dumble nieuw in de 80s, 2k-4k (?), nu dus +/- 20k en er zijn er minder van gebouwd dan van de bovenstaande gitaar...

Daarnaast: Dumble bouwt alleen als ie dat voor iemand wil, aan deze verkopen verdient ie zelf niets/etc.

Zeer beperkt aanbod dus en gezien wat high profile players (Ford, Carlton, SRV, etc.) behoorlijk wat vraag.

MarkV
12 maart 2009, 21:03
Prijs valt relatief gezien eigenlijk wel mee.
Voorbeeldje:

Les Paul std. nieuw in '59: +/- $250, nu 250k
Dumble nieuw in de 80s, 2k-4k (?), nu dus +/- 20k en er zijn er minder van gebouwd dan van de bovenstaande gitaar...

Daarnaast: Dumble bouwt alleen als ie dat voor iemand wil, aan deze verkopen verdient ie zelf niets/etc.

Zeer beperkt aanbod dus en gezien wat high profile players (Ford, Carlton, SRV, etc.) behoorlijk wat vraag.

Sterker nog, ik had begrepen dat de meeste Dumble's die via Ebay aangeboden zijn door John Mayer opgekocht zijn... (i.i.g. 2, maar ja zoveel Dumble's worden er ook niet aangeboden)

Zal eens de bank bellen en vragen of er wat te doen is qua hypotheek. Ga ik er gewoon in wonen :soinnocent:

fredv
12 maart 2009, 21:15
In het Tube Amp Book van Aspen Pitman staat er e.e.a. over geschreven: hij heeft er diverse onder handen gehad: volgens hem zijn er exemplaren die echt goed klinken, maar ook die niets bijzonders zijn. Vreselijke bakken voor onderhoud, want alle onderdelen zijn onder een zwarte coating weggespoten zodat niemand kan zien welke onderdelen er precies inzitten. De algemene technische kwaliteit van het handwerk schijnt niet meer dan gemiddeld te zijn, volgens Aspen. In principe zijn ze niet nieuw te koop, want hij verkoopt ze alleen aan beroemde lui. En als hij ze niet kent, moeten ze een tape opsturen om te laten horen of ze kunnen spelen. Vooraf betalen en hele lange wachttijden. Schijnen er maar ca. 250 wereldwijd van gebouwd te zijn.
Dus: kunnen hele goede amps zijn, maar het gaat meer om het idee van exclusiviteit. Voor een fractie van de prijs kun je vast amps krijgen die net zo goed zijn.

Chris Winsemius
12 maart 2009, 22:03
In het Tube Amp Book van Aspen Pitman staat er e.e.a. over geschreven: hij heeft er diverse onder handen gehad: volgens hem zijn er exemplaren die echt goed klinken, maar ook die niets bijzonders zijn. Vreselijke bakken voor onderhoud, want alle onderdelen zijn onder een zwarte coating weggespoten zodat niemand kan zien welke onderdelen er precies inzitten. De algemene technische kwaliteit van het handwerk schijnt niet meer dan gemiddeld te zijn, volgens Aspen. In principe zijn ze niet nieuw te koop, want hij verkoopt ze alleen aan beroemde lui. En als hij ze niet kent, moeten ze een tape opsturen om te laten horen of ze kunnen spelen. Vooraf betalen en hele lange wachttijden. Schijnen er maar ca. 250 wereldwijd van gebouwd te zijn.
Dus: kunnen hele goede amps zijn, maar het gaat meer om het idee van exclusiviteit. Voor een fractie van de prijs kun je vast amps krijgen die net zo goed zijn.

Als Dumble altijd GrooveTubes-buizen had gebruikt was bovenstaand verhaal wat anders geweest ;)

Luke-wannabe
13 maart 2009, 00:41
Hoe bedoel je dat, Chris?
Ik dacht trouwens dat die bouwer dood was?

Chris Winsemius
13 maart 2009, 01:04
Hoe bedoel je dat, Chris?
Ik dacht trouwens dat die bouwer dood was?

Het boek van die man is op zich niet verkeerd maar wel redelijk GT-gerelateerd.

Dumble is niet dood, Ken Fischer sinds kort wel.

JTB
13 maart 2009, 08:53
ik denk dat ik maar ga bieden, is precies de hoogte die ik zoek om mijn kamerplant op te zetten...

erwin_ve
13 maart 2009, 09:38
Sterker nog, ik had begrepen dat de meeste Dumble's die via Ebay aangeboden zijn door John Mayer opgekocht zijn... (i.i.g. 2, maar ja zoveel Dumble's worden er ook niet aangeboden)

Zal eens de bank bellen en vragen of er wat te doen is qua hypotheek. Ga ik er gewoon in wonen :soinnocent:

In het continuum booklet staat een recording setup met 3 ods dumble's. Hij heeft tijdens de laatste tour in NL ook een dumble SSS gebruikt. Ik schat een stuk of 5-6 bij elkaar met nog andere Youtube movies waar hij ook op verschillende ODS-en speelt.

Veel succes met je hypotheek:seriousf:

Luke-wannabe
13 maart 2009, 10:45
Het boek van die man is op zich niet verkeerd maar wel redelijk GT-gerelateerd.

Dumble is niet dood, Ken Fischer sinds kort wel.
Dan nog snap ik het niet..... :D

Bernd Veenema
13 maart 2009, 10:54
Ik denk dat hij bedoeld dat de schrijver van het boek in een bepaalde relatie staat met Groove Tubes, zodat versterkerbouwers die hun versterkers uitrusten met Groove Tube buizen meer kans maken op een positief verhaal.

Chris Winsemius
13 maart 2009, 11:03
De tekst komt uit 'n boek van de eigenaar van Groove Tubes. Zeer ok boek maar natuurlijk veel reclame voor zijn buizen, als Dumble zijn buizen had gebruikt was die tekst hoogstwaarschijnlijk wat positiever geweest.

Niet alle Dumbles werden van epoxy (goop) voorzien en Howard/Alexander Dumble leeft nog steeds. Ken Fischer (Trainwreck amps) is onlangs overleden.

Bram+
13 maart 2009, 11:04
Ik snap het verhaal niet zo. Als hij zo'n briljante amp bouwer is/was met een aantal topspelers als fan, dan had ie 'm beter toch 'gewoon' in productie kunnen doen? Wat kan hij er nou werkelijk aan verdienen om zo nu en dan een volledig handgemaakte amp voor een paar duizend euro te verkopen? OK, exclusiviteit verkoopt, maar dit is wel heel exclusief. Ik bedoel, die dingen zullen vast wel goed zijn, maar niet 25.000 dollar goed.

...of zijn dit weer amps met een hoop 'mojo' (oftewel iets dat niet terug te leiden is op een van de gebruikte onderdelen van een gitaar/versterker/etc. en ook niet hoorbaar is (in eerste instantie) voor degenen die niet weten dat er mojo in zit).

Chris Winsemius
13 maart 2009, 11:07
Ik vermoed dat Dumble geen zin heeft in massa/serie-produktie.

Nogmaals: de genoemde prijzen zijn niet zijn verkoopsprijzen, ik vermoed dat die rond de 5k of ietsje hoger liggen maar dat weet ik niet zeker.

DaveItUp
13 maart 2009, 11:20
Al had ik miljarden en vond ik het de amp met de mooiste sound ooit, dan nog zou ik geen 25k aan een top uitgeven.

guitarguru
13 maart 2009, 11:24
Al had ik miljarden en vond ik het de amp met de mooiste sound ooit, dan nog zou ik geen 25k aan een top uitgeven.

Dan zou ik het zeker wel doen. Tis maar net wat je te besteden hebt. Dan koop je toch ook een auto van een paar ton of meer....
Voor de ultieme sound wil ik wel flink in de buidel tasten.

stevie ray
13 maart 2009, 11:25
hier (http://cgi.ebay.nl/Fender-Stratocaster-1961-Fiesta-Red-OHC-EC-Body-Refin_W0QQitemZ130287472497QQcmdZViewItemQQptZGita rren?hash=item130287472497&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318)een leuke strat voor bij die dumble.

guitarguru
13 maart 2009, 11:27
hier (http://cgi.ebay.nl/Fender-Stratocaster-1961-Fiesta-Red-OHC-EC-Body-Refin_W0QQitemZ130287472497QQcmdZViewItemQQptZGita rren?hash=item130287472497&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318)een leuke strat voor bij die dumble.

Hij stuurt hem dan wel gratis naar je toe................ hoef je toch niet eerst uit te proberen, oud is altijd goed toch?

DaveItUp
13 maart 2009, 11:37
Dan zou ik het zeker wel doen. Tis maar net wat je te besteden hebt. Dan koop je toch ook een auto van een paar ton of meer....
Voor de ultieme sound wil ik wel flink in de buidel tasten.

Mwoah er zijn grenzen, maarja opzich wel een goede investering aangezien ze alleen maar meer waard worden.

TimmU
13 maart 2009, 11:46
hier (http://cgi.ebay.nl/Fender-Stratocaster-1961-Fiesta-Red-OHC-EC-Body-Refin_W0QQitemZ130287472497QQcmdZViewItemQQptZGita rren?hash=item130287472497&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318)een leuke strat voor bij die dumble.

het is dan ook van the fellowship of acoustics, gwoon nederlands!

Bernardduur
13 maart 2009, 11:51
Sterker nog, ik had begrepen dat de meeste Dumble's die via Ebay aangeboden zijn door John Mayer opgekocht zijn... (i.i.g. 2, maar ja zoveel Dumble's worden er ook niet aangeboden)



Dat komt omdat Alexander Dumble weigert voor Mayer een Dumble te maken........

Ik heb de goede positie dat een vriend van me erg veel van die Dumbles weet. Als je bij hem komt staan er meestal gewoon 3 Dumbles bij hem te overnachten. Heerlijke toon komt uit die dingen. Die vriend heeft voor mij een kopie gemaakt van 1 van de Dumbles en ik moet zeggen, die komt in mijn oren zelfs boven die Dumble uit.......

Gewoon in 1 woord, geniaal! De amps klinken zowel op hoog als laag volume goed, de scheur is van Fender tot Marshall in te stellen (tot nog extremer maar OK), de HRM (Hot Rubber Monkey) stelt je in staat het OD karakter helemaal te shapen en de preamp boost is gewoon een must. Tel daar een geniale FX loop bij op en je hebt een geweldige amp.

Luke-wannabe
13 maart 2009, 11:54
Dat komt omdat Alexander Dumble weigert voor Mayer een Dumble te maken........
Hoezo niet? Vind -ie John Mayer niet goed genoeg? :seriousf:

kassie
13 maart 2009, 11:59
Ja las laatst een interessant interview met Ken Fischer. Hij zij dat Trainwrecks voor veel geld verkocht worden, maar dat hij zelf nooit een absurd hoge prijs ervoor heeft gevraagd. Hij maakt dus de amps. Iemand koopt ze op en maakt er vette winst op. Dat vond hij irritant, maar hij kon er genoegen meenemen als ze bespeeld werden. Het jammere eraan is dat veel van deze versterkers in handen komen van rijke advocaatjes, die ze alleen maar thuis bespelen. Een voorwaarde voor Ken om te verkopen was dan ook de garantie dat ze daadwerkelijk gehoord werden op platen of live, maar als zijn brouwsel eenmaal de deur uit was dan had hij er ook geen zeggenschap meer over. Dat is wel het trieste eraan.

erwin_ve
13 maart 2009, 12:02
Ik heb de goede positie dat een vriend van me erg veel van die Dumbles weet. Als je bij hem komt staan er meestal gewoon 3 Dumbles bij hem te overnachten. Heerlijke toon komt uit die dingen. Die vriend heeft voor mij een kopie gemaakt van 1 van de Dumbles en ik moet zeggen, die komt in mijn oren zelfs boven die Dumble uit.......


Wie is die vriend? 3 dumbles? Permanante overnachters of one-night stands?

MarkV
13 maart 2009, 12:10
Dat komt omdat Alexander Dumble weigert voor Mayer een Dumble te maken........

Ik heb de goede positie dat een vriend van me erg veel van die Dumbles weet. Als je bij hem komt staan er meestal gewoon 3 Dumbles bij hem te overnachten. Heerlijke toon komt uit die dingen. Die vriend heeft voor mij een kopie gemaakt van 1 van de Dumbles en ik moet zeggen, die komt in mijn oren zelfs boven die Dumble uit.......


Ha ha zal die Mayer niet leuk vinden :seriousf:

Cool hoor, tis toch een beetje de holy grail zo'n Dumble, lijkt me gaaf daarop te kunnen spelen eens.

Bram+
13 maart 2009, 12:20
Hoezo niet? Vind -ie John Mayer niet goed genoeg? :seriousf:
Of zijn moeder vindt John Mayer goed. Dan zou ik er ook geen amp voor bouwen.

Luke-wannabe
13 maart 2009, 12:40
Shame.. John Mayer is cool!

Bernardduur
13 maart 2009, 17:21
Wie is die vriend? 3 dumbles? Permanante overnachters of one-night stands?

Ik gooi niet graag met namen. Mn amp is gemaakt door JW dus daar kun je t mee doen. Die amps zijn one night stands, meestal onderhoud. Mensen komen bij hem omdat hij de kennis ervan heeft en niet zulke belachelijke prijzen rekent als Alexander.

Hij vind Mayer een flutartiest. Mayer heeft al meerdere keren gepoogd om een echte te laten bouwen maar dat is nog nooit gelukt.

Luke-wannabe
13 maart 2009, 18:13
Dan heeft die Dumble dude geen smaak :D

Bernardduur
13 maart 2009, 18:41
Dan heeft die Dumble dude geen smaak :D

Tis zeker een aparte man.......... hij staat bv graag op de foto met al zn guns.......

VanMeekeren
14 maart 2009, 10:42
http://www.youtube.com/watch?v=iVTj08qTwGw


Wat een beest, die Alexander Dumble..

(zal eens met een sixpack quarterpounders die kant op, zien of ik hem ook mentaal kan breken om er één voor mij te bouwen :soinnocent:)

Dude
14 maart 2009, 10:47
ik weet ook nog wel een leuk ampje te koop.... VEEEL betere sound dan die crap van dumble :chicken: