PDA

View Full Version : Hamer tremelo en ibanez neck.



Madcow
12 maart 2009, 16:11
Heey goeiemiddag iedereen.

een vriend van me broer was zo vriendelijk genoeg om al zijn 'spareparts' af te geven aan mij. en er zit heel wat leuks bij! Maar ik heb wel wat vraagjes erover.

De neck die hij me gaf zou van een ibanez S gitaar moeten komen. De hals is 3x herspoten, en het serienummer is weggeschuurd. Wat ik weet:

Ibanez hals.
van het model S.
Dikker dan de huidige wizard neck.
dot inlay
Rosewood toets.
maple hals
Jumbo frets.
En op de hiel staat: U A L R >

En nu het gekste, Het trussrod systeem. het is een moertje wat op een schroefdraad zit. Ik krijg er geen beweging in omdat ik geen pijpsleuteltje heb. (en de verf zorgt er ookwel voor dat hij vast blijft zitten)

Verder heb ik ook een floyd rose gekregen van hamer, vrij weinig slijtage. alleen heb ik geen hendel en geen studs. weet iemand of deze tremelo goed genoeg is om hem zwevend te maken?

Alvast bedankt!

Dark_Tranquillity
12 maart 2009, 19:01
Als je boven de tremolo arm kijkt, zie je als het goed is Made by Schaller Germany ofzoiet staan, indien het een FR is. Dit is gewoon de replica van een originele FR, Schaller, maar dan met vervangbare messen, en kortere bouten achter (cleaner). Wat mij betrefd een van de beste tremolo's op de markt. De Hamer Schallers zijn in opdracht gemaakt met hun naam erop voor de top modellen.

Madcow
12 maart 2009, 20:18
Hmm volgens mij bedoel je dan een ander hamerfloyd model. de mijne heeft zulke zadels http://www.igdb.co.uk/pages/guitar_setup/images/saddle_lock.jpg

bij een schaller is het zo http://zeus.lunarpages.com/~jimshi2/newJacksonsite/Floyd%20Rose.jpg

toch? ik kan ook nergens schaller vinden, wel vind ik op het tremelo block een logo. een W met een p in het midden.

toch bedankt!

evEndzhar
12 maart 2009, 22:10
Ik zie het verschil niet zo, behalve dat het eerste plaatje van een Ibanez Edge is en het tweede van een originele Floyd Rose. Staat er wel ergens een merk op de tremolo?

Edit: er staat dus een logo op. Zegt mij alleen niets.

Madcow
12 maart 2009, 22:13
alleen maar hamer en licensed under floyd rose patent