PDA

View Full Version : Versterker voor Akoestische gitaar met element (Max:150)



YoJorisss
12 maart 2009, 13:51
Haii...ik zoek eigenlijk een simpel verstkertje voor in mijn kamer en evt. met vrienden te spelen. Het hoeft echt geen dure, super goede of eentje van 100W te zijn...20W is zeker al genoeg denk ik. Geen tweedehans..max 150..

ideeen?

YoJorisss
13 maart 2009, 14:31
anyone??????????

dunnoaname
13 maart 2009, 14:35
Ik denk dat je meer reacties gaat krijgen in het subforum akoestische gitaren.
Vraag een van de mods even om dit topic te verplaatsen om cross-posting te voorkomen.

YoJorisss
13 maart 2009, 20:50
Lol? Dit is toch echt het forum voor versterkers, wat hetgene is waar ik wat hulp bij nodig heb. Jij bewaart je frikandellen toch ook niet in de voorraadkast? :o (wat een kut voorbeeld!)

zeiler
13 maart 2009, 22:02
Heb toevallig vandaag over een Ibanez TA30 of een 35 :s gespeeld, eerst over een Ibanez gitaar met een passieve humbucker van Fishman, en daarna over een Richwood met actieve standaard versterking, was hier heel erg over te spreken!

In principe zijn ze wat duurder dan wat je nu noemt, kost een euro of 200, en het kleine broertje, de TA20 is iets met 150, maar die heeft een 8" speaker, kan nèt verschil maken tussen leuk en zuigende toon!

anders eens naar een lokale muziekhandel gaan wil ook nog wel eens werken om er één uit te zoeken ;)!

succes iig!

Jaap / Zeiler!

Eko
13 maart 2009, 22:22
Ik denk dat het gebrek aan reacties iets met je vraag te maken heeft. Gezien je vraagstelling gok ik dat je nog niet veel ervaring hebt.
Het vermogen van een versterker zegt nog niets over de prijs. Een 100 watt amp is niet per definitie duurder dan een 20 watt. Een versterker voor acoustisch gitaar moet aan andere eisen voldoen dan een amp voor electrisch gitaar. Als je alleen op huiskamerniveau speelt heb je eigenlijk geen amp nodig.
Als je toch versterkt wilt spelen en het te besteden bedrag niet kunt/wilt verhogen kom je terecht in een kwaliteit waar teleurstelling op de loer ligt. Beter is het om toch te kijken naar een gebruikte versterker in de klasse van een Roland e.a.