PDA

View Full Version : Versterker gezocht! budget 500-600 euro



Noodles
12 maart 2009, 13:25
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een andere versterker, aangezien ik nog steeds met een basversterker speel. terwijl ik gewoon een elektrische gitaar heb. :p Ik speel vooral punk en muziek in richting. Zoals dit (http://www.last.fm/music/As+Cities+Burn/_/The+Hoard). Mijn budget ligt rond de 500-600 euro. Nieuw of tweedehands maakt me niet uit :D. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

almarvk
12 maart 2009, 13:32
Topictitel aangepast.


Met dat budget zou ik voor een Peavey Valveking combo of Marshall JCM800 of 900 combo gaan. Via de zoekfunctie is hier veel over te vinden.

Noodles
12 maart 2009, 13:48
Wauw, bedankt voor je snelle reactie!

fredv
12 maart 2009, 21:20
Zo the horen aan de soundclip mag het aardig als de the strokes klinken: die gebruiken geloof ik fender (hotrod) deluxes 2x12. Kun je 2e hands via marktplaats wel krijgen in jouw prijsklasse. Goeie amp voor hard en strak, scheur etc.

snareplukker
13 maart 2009, 22:30
Ik heb nog een Studio 22+ van Mesa/Boogie over
met El 84 buizen en Black shadow speaker
gaat monstrelijk hard en zuiver Voor € 600,00 mag hij weg
heb net een triaxis gekocht dus deze MAG weg

Luke-wannabe
13 maart 2009, 23:12
Zo the horen aan de soundclip mag het aardig als de the strokes klinken: die gebruiken geloof ik fender (hotrod) deluxes 2x12. Kun je 2e hands via marktplaats wel krijgen in jouw prijsklasse. Goeie amp voor hard en strak, scheur etc.
Pardon? Dat OD kanaal is lekker voor smerige blues, maar voor een strakke scheur moet je juist ECHT NIET die Fenders hebben!
Eerder een leuke Marshall of Mesa. Voor rammelpunk zou ik voor een JCM 800 ofzo gaan. Kun je met gemak scoren voor 600.

E-J
13 maart 2009, 23:35
Pardon? Dat OD kanaal is lekker voor smerige blues, maar voor een strakke scheur moet je juist ECHT NIET die Fenders hebben!
Eerder een leuke Marshall of Mesa. Voor rammelpunk zou ik voor een JCM 800 ofzo gaan. Kun je met gemak scoren voor 600.

Op zich vind ik het wel een goede keuze. Een Fender Hotrod/Blues Deville en dan een Visual Sound Jekyll & Hyde ervoor, precies dat setje die de Strokes gebruiken. Een huisgenoot van me heeft hetzelfde setje en dat klinkt gewoon erg lekker. Alles is het net wat te duur denk ik ;)

Luke-wannabe
13 maart 2009, 23:37
Kun je beter naar die nieuwe VM's kijken. Die OD is prima!

AART
14 maart 2009, 00:19
Marshall JCM 800 combo als je niet heel veel gain nodig hebt (niet meer dan in je clipje), anders een Mesa Caliber .50+ of Studio .22+ (allebei enkel als ze een grafische eq hebben!), die zijn strakker en hebben meer gain en druk.

JCM 800 combo moet je kunnen vinden voor +-500 euro, een studio .22+ met eq voor 450 en een caliber .50+ voor 550 oid.

snareplukker
14 maart 2009, 11:45
Ben bijzonder benieuwd waar jij deze prijzen vandaan toverd is de wens ook de gedachte want zelfs in een economisch crisis blijven versterkers
Zoals Koch Mesa/Boogie Marshall JCM-800 of Engl hun waarde behouden.
Heb jij mischien goedkope geheime adresjes??:???:

Noodles
14 maart 2009, 16:06
Bedankt voor jullie tips. Ik weet nu alleen nog niet waar ik moet zoeken. Zijn marktplaats e.d. de juiste plaatsen?

fredv
15 maart 2009, 18:15
Bedankt voor jullie tips. Ik weet nu alleen nog niet waar ik moet zoeken. Zijn marktplaats e.d. de juiste plaatsen?

Marktplaats.nl, gitaarnet.nl, speurders.nl etc: allemaal prima. Voordeel is dat je gewoon langs kunt gaan en uitproberen zonder koopverplichting.

Op ebay (ik kijk altijd op ebay.de) heb je meer kans op koopjes, maar kun je niets uitproberen en ben je verplicht om te kopen.

fredv
15 maart 2009, 18:17
Pardon? Dat OD kanaal is lekker voor smerige blues, maar voor een strakke scheur moet je juist ECHT NIET die Fenders hebben!
Eerder een leuke Marshall of Mesa. Voor rammelpunk zou ik voor een JCM 800 ofzo gaan. Kun je met gemak scoren voor 600.

Ik bedoelde het "hard en strak" van de Strokes, dus geen metal of zo.

iWishmaster
15 maart 2009, 19:03
Ben bijzonder benieuwd waar jij deze prijzen vandaan toverd is de wens ook de gedachte want zelfs in een economisch crisis blijven versterkers
Zoals Koch Mesa/Boogie Marshall JCM-800 of Engl hun waarde behouden.
Heb jij mischien goedkope geheime adresjes??:???:

AART bedoeld tweedehands natuurlijk. Goed zoeken op markplaats en dergelijk, en (veel) geduld hebben.

AART
8 april 2009, 20:01
AART bedoeld tweedehands natuurlijk. Goed zoeken op markplaats en dergelijk, en (veel) geduld hebben.

Dat klopt, snapt hij ook wel maar hij verkoopt zelf een studio .22+ voor een hogere prijs dan ik in mijn post noemn (zie zijn eerdere post).

iWishmaster
9 april 2009, 08:44
Dat klopt, snapt hij ook wel maar hij verkoopt zelf een studio .22+ voor een hogere prijs dan ik in mijn post noemn (zie zijn eerdere post).

Ah, dat zie ik nu pas inderdaad ...

'Tis dat ettenleur zo'n takke-eind rijden is anders had ik er nog wel interesse in.

Topicstarter: En? Al een versterker gekocht?