PDA

View Full Version : Marshall JVM 410 h volume verschil



frusstrato
12 maart 2009, 11:32
Hallo,
Een aantal maanden geleden heb ik een nieuwe Marshall 410h gekocht en ben er zeer tevreden over. Nu doet zich een (voor mij) onverklaarbaar probleem voor: De 3e trap (rood) van het eerste, cleane kanaal gaat erg hard vergeleken de andere twee. Ik heb van alles geprobeerd incl. resetten van de head. Heeft iemand hetzelfde probleem of suggesties om dit te verhelpen?

Alvast bedankt.
:metal:

Lexvandoef
12 maart 2009, 11:45
Ik zou je niet kunnen helpen met je probleem, maar ik ben wel benieuwd hoe je een Marshall top reset. :)

sjaak1990
12 maart 2009, 12:24
De derde trap gaat toch altijd harder? Weet niet of het abnormaal veel verschil is maar de extra gain zorgt automatisch voor extra volume?

frusstrato
12 maart 2009, 17:26
Het resetten van de marshall jvm 410h is simpel:
Als ie helemaal uit staat houd je het cleane kanaal knopje ingedrukt. Je schakelt de versterker in. Alle lampjes gaan branden en je bevestigt het resetten door het knopje van de crunch in te drukken.
Dit kan af en toe handig zijn omdat de versterker bij verandering van kanaal de vorige stand onthoudt.
Wat betreft volume: het gaat elke trap een stukje meer gain maar geen boost zoals ie nu doet! Dit lijkt meer op een verandering in de master!
Hebben jullie zo'n versterker of enige ervaring hiermee?:strat:

Rutger Molenberghs
12 maart 2009, 18:22
Bij mij gaat rood ook altijd harder dan groen of oranje. Maar je hebt twee mastervolumes, dus daar kan je ook mee spelen om alles even hard te laten gaan. Bij mij bvb. zijn alle rode standen aan de tweede master gekoppeld.

sjaak1990
12 maart 2009, 18:27
Wat misschien handig is om te proberen. Zet hem op dezelfde hoeveelheid gain op rood en oranje? Daarmee bedoel ik, de gain op rood terugdraaien totdat je dezelfde hoeveelheid hebt als bij oranje, op gehoord dus. Zit er dan nog volumeverschil in?

Rutger Molenberghs
12 maart 2009, 18:57
Groen, oranje en rood zijn de verschillende standen van hetzelfde kanaal (dus elk van de vier kanalen kan je op groen, oranje of rood zetten). Gain en volume zijn per kanaal instelbaar, dus je kan geen andere instellingen voor de verschillende standen van hetzelfde kanaal gebruiken. Maar je kan dus wel elke stand aan één van de twee mastervolumes koppelen om het geluidsniveau te nivelleren

sjaak1990
12 maart 2009, 23:11
Ik ken de amp, de TS ook wel denk ik :)
Het gaat de TS erom dat het verschil groter is dan bij de andere kanalen en dan bij groen naar oranje als ik het goed begrepen heb. Als je op een od kanaal er meer gain bij doet, bijvoorbeeld door te schakelen dan hoort de volume toename ook kleiner te zijn, omdat de gain al hoger is. Maar het punt is dus dat de TS denkt dat het volume verschil te groot is.

frusstrato
13 maart 2009, 08:07
Bedankt alvast voor de reacties.
Zelf weet ik uiteraard ook wel dat het per kanaal een trapje harder gaat maar dit verschil is wel heel erg groot. De masters staan gelijk dus daar kan het niet aan liggen.. we hebben gisteren gerepeteerd en ik heb, zoals op deze discussie is aangegeven, de master veranderd voor het rode clean kanaal.
Die staat dus als enige op de 2e master. Als ik het niet vertrouw dan ga ik er mee terug naar de muziekwinkel.
:ok:

Dude
14 maart 2009, 10:49
clean rood is inderdaad flink harder dan crunch rood met de kanaal volumes beide op 10.... je zal dus je crunch iets harder moeten zetten, en je clean iets zachter.

Clean rood is ook echt het kanaal van die amp die in elke band overal doorheen prikt.

frusstrato
14 maart 2009, 11:46
Okee Dude, bedankt!
Heb zo straks even wat geknoeid met de knoppen en het valt nu ook wel weer wat mee. Wel een geruststelling dat ik niet de enige ben die dit is opgevallen..
Trouwens wat een geweldige versterker is dit zeg! Hij doet me elke keer weer versteld staan...
:punk:

Dude
14 maart 2009, 15:21
thuis of in een bandje.... live komt die pas echt tot zn recht vind ik.

frusstrato
14 maart 2009, 15:56
Ja Dude, daar heb je gelijk in.
Onze oefenruimte staat in de middel of no-where en daar spelen we ook al hard dus die 100 watt komt dan absoluut tot zijn recht.
Waarom verkoop je trouwens je Marshall jubilee?

Dude
15 maart 2009, 14:10
omdat de jvm altijd mee gaan naar gigs en oefenen, en die silver jubilee hier werkeloos op mn werkkamer staat te verstoffen.

Mariachi
9 november 2011, 20:40
Bedankt alvast voor de reacties.
Zelf weet ik uiteraard ook wel dat het per kanaal een trapje harder gaat maar dit verschil is wel heel erg groot. De masters staan gelijk dus daar kan het niet aan liggen.. we hebben gisteren gerepeteerd en ik heb, zoals op deze discussie is aangegeven, de master veranderd voor het rode clean kanaal.
Die staat dus als enige op de 2e master. Als ik het niet vertrouw dan ga ik er mee terug naar de muziekwinkel.
:ok:
In het cleane kanaal kan je in de groene stand het volume enkel wijzigen met de gain. de volumeknop in clean dient voor de oranje en de rode stand. Op die manier kan je het geluidsvolume gelijk krijgen...

big dooley
9 november 2011, 21:58
ik dacht al... is dit niet bekend?
tot ik zag dat het om een vette necro-post gaat :D