PDA

View Full Version : Jimi Hendrix.. Deel 2



Tjebbe_Z
12 maart 2009, 11:44
Hey hey,

De vorige topic had ik gewoon geopend om over Jimi Hendrix zijn sound te discussieren, en dan voornamelijk op een manier zodat ik of andere er meer over te weten komen, dus niet elkaar doelloos afzeiken.. Daar schiet ik namelijk niks mee op.

''Ik heb namelijk een vraagje over de sound van.. ja ja.. Jimi Hendrix!
Ik ben zelf groot fan van deze man, en laatst zat ik weer eens tussen een paar CD'tjes te rommelen en toen kwam het o zo waanzinnige Electric Ladyland tegen. Ik zet hem op, op nummer 4, en ik hoor de lange blues versie van Voodoo chile.. dus niet de bekende versie met het wah intro maar echt de lange blues versie van 16 min.

Man man man, wat heeft hij toch een sound, ik vraag me echt af hoe die hier nou op komt. Uiteraard door zijn vingers en die marshall op 10, maar dan nog.. hoe kreeg hij in hemelsnaam die zware doordringende bluessound? Kan iemand mij hier meer over uitleggen dan alleen zijn vingerwerk?''

Kunnen we het er nu gewoon weer normaal over hebben, ipv eindeloos gelul waaar ik, heel irritant, overheen moet gaan lezen.. So shut your mouth als je Jimi een overrated gitarist vind.. Dan heb je hier gewoon niks te zoeken.
Thanks!!

Greetz,

Tjebbe

Daan_B
12 maart 2009, 11:46
Ehu, dude...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120693

Hardguitar
12 maart 2009, 11:46
Dit topic staat nu in Bands & Artiesten dus deze kan wederom dicht.

Tjebbe_Z
12 maart 2009, 11:50
I'm sorry man, had ik niet gezien.. Maar ik wil gewoon een topic waar er over zijn sound kan worden gediscussieerd en niet waar iedereen het erover gaat hebben dat die de beste gitarist ooit is, moet er namelijk wel iets van leren he!

almarvk
12 maart 2009, 11:51
Daarvoor is dus al een topic geweest en gesloten. We sluiten topics niet voor niets.