PDA

View Full Version : Fender Strat, goede deal of niet?



fahrzin
11 maart 2009, 22:48
ik ben van plan om deze te kopen

sorry, die verkoper heeft de link veranderd
dit zijn wat plaatjes ervan (ik heb nog wat meer als je wilt zien)
http://s562.photobucket.com/albums/ss69/Fahrzin/?action=view&current=bodyfront2.jpg
http://s562.photobucket.com/albums/ss69/Fahrzin/?action=view&current=front1.jpg
http://s562.photobucket.com/albums/ss69/Fahrzin/?action=view&current=headfront2.jpg
http://s562.photobucket.com/albums/ss69/Fahrzin/?action=view&current=back.jpg

wat denken jullie? een goeie gitaar? Ziet er goed uit vind ik zelf, nu nog ff uitproberen :p

the sure thing
11 maart 2009, 22:51
Als de verkoper naar waarheid alles heeft vermeld, lijkt het een koopje! Informeer ook even waarom ie een strat heeft samengesteld (waar zijn de andere delen?) En of het tremmoloblok ook wel origineel van Fender is.

Is er nog ergens een serienummer te zien? BInnenkant hals? Kan je op googlen en als ie niet als gejat te boek staat: KOPEN! Mits ie goed speelt natuurlijk :)

bass blom
11 maart 2009, 22:53
als het echt is wat hij zegt allemaal, ja, doen.

fahrzin
11 maart 2009, 22:53
ok thanx allebei ;)

fahrzin
11 maart 2009, 22:56
Als de verkoper naar waarheid alles heeft vermeld, lijkt het een koopje! Informeer ook even waarom ie een strat heeft samengesteld (waar zijn de andere delen?) En of het tremmoloblok ook wel origineel van Fender is.

Is er nog ergens een serienummer te zien? BInnenkant hals? Kan je op googlen en als ie niet als gejat te boek staat: KOPEN! Mits ie goed speelt natuurlijk :)

wat is een tremoloblok? :p

Foxey Freddie
11 maart 2009, 23:12
dat verchroomde stuk brug, dat is het tremoloblok

fahrzin
11 maart 2009, 23:25
ok, enne ik had nog 'n vraag

waar moet ik goed op letten als ik zo'n gitaar uitprobeer?

calfie
11 maart 2009, 23:53
Ik zou als ik jou was iemand meenemen met verstand van zaken.
Kan hij voor jou de staat van de gitaar beoordelen, jij kan dan beoordelen of het is wat je zoekt (geluid, speelgenot).

Squier4ever
12 maart 2009, 00:02
dat verchroomde stuk brug, dat is het tremoloblok

nee het gedeelte aan de achterkant van de trem, waar je je snaren inpropt, dat is het tremblok. het bovenste deel is de brug.

fahrzin
12 maart 2009, 00:15
Als de verkoper naar waarheid alles heeft vermeld, lijkt het een koopje! Informeer ook even waarom ie een strat heeft samengesteld (waar zijn de andere delen?) En of het tremmoloblok ook wel origineel van Fender is.

Is er nog ergens een serienummer te zien? BInnenkant hals? Kan je op googlen en als ie niet als gejat te boek staat: KOPEN! Mits ie goed speelt natuurlijk :)

hij zegt dat de body en tremelo japans zijn. de rest is USA

ditte schreef hij der ook bij:
neck heeft geen serienummer, vorige eigenaar van de hals heeft het logo eraf geschuurd omdat hij het logo niet mooi vondt dus ook geen serienummer, maar op de hiel van de hals staan alle gegevens ook (geen serienummer) maar wel de controle stamps en neckdate zoals dat hoort bij Fender usa.......wil hem ook helemaal van binnen laten zien dat het ook
echt is zoals ik zeg..........vindt het zelf ook niet leuk om een miskoop te doen.......

Sounds fair toch? :p

(oja en de link is trouwens weg, want hij heeft m voor me gereserveerd)
dit stond bij de omschrijving
Fender usa maple neck 1992
Fender usa stringtrees en mechanieken
Fender Alder body
Fender usa Potmeters en TBX control
Fender pickups usa 1988

Hendriks
12 maart 2009, 00:25
quanta costa ,. ben geen liefhebber van samengestelde strats , niet dat ze niet goed spelen of klinken, maar puur om de waarde.
Als er ook geen sn is ,zou ik er niet teveel voor over hebben.

Squier4ever
12 maart 2009, 00:28
dit maakt het een stuk minder interessant idd, verkoopwaarde ligt IMO toch wel een stukkie lager dan die 795, hoe goed hij ook moge zijn.

geert1976
12 maart 2009, 00:39
Yep, dit is geen off the shelf Fender, maar bijeengesprokkeld, al speelt die super en heerlijk en klinkt die geweldig, hij is het geld niet waard, vind eigenlijk zijn advertentietitel dus ook niet kloppen...

Hendriks
12 maart 2009, 00:52
Zonder serienummer is het veel minder waard, kijk eens op ebay aar parts , halzen gaan daar voor belachelijke prijzen als er een F-logo met sn opzit, een allparts oid koop je voor veel minder. Beetje vaag verhaal ook : hij vod het logo niet mooi, 95 % kans dat het geen Fender is.

fahrzin
12 maart 2009, 09:09
Ik heb nog een vraag :p

Hoe kan je zien dat onderdelen (in mijn geval) van Fender zijn en niet van een of ander goedkoop merk?

Hendriks
12 maart 2009, 09:28
Uitelkaar halen , in de neckpocket, halshiel en onder slagplaat zal iets staan wat je verder zal moeten helpen (data,etc) Als je bodie Fender japan is zal daar een type aanduiding moeten staan bv: std 57 .

the sure thing
12 maart 2009, 10:57
Het "riekt" hier en daar een beetje. De body komt uit Japan.... Wie vindt het logo van Fender nou niet mooi en gaat het logo (en serienummer) eraf schuren? Ik vind het een vaag verhaal. Is dit ding uit "stolen parts" opgemaakt? Ik zou er EUR 300 voor geven. En idd iemand meenemen die er verstand van heeft. Als alles dan klopt, is EUR 400 op zich OK.

stevie ray
12 maart 2009, 11:02
dat ding is FAKE! logo staat veeeel te hoog op de kop!

the sure thing
12 maart 2009, 11:04
dat ding is FAKE! logo staat veeeel te hoog op de kop! Ha Stevie. Welkom op dit forum! Lees eerst ff het hele topic door voordat je gaat roepen.

fahrzin
12 maart 2009, 12:50
dus wat denken jullie? is ie fake of niet?

almarvk
12 maart 2009, 12:52
Topictitel aangepast.

geert1976
12 maart 2009, 12:53
bij elkaar gesprokkelde onderdelen, dus geen 100% echte, laten staan voor die prijs, waarde is hooguit 350 a 400 euri

fahrzin
12 maart 2009, 13:04
bij elkaar gesprokkelde onderdelen, dus geen 100% echte, laten staan voor die prijs, waarde is hooguit 350 a 400 euri

ik koop 'm voor 300 euro (als ik 'm koop)

fahrzin
12 maart 2009, 13:07
Uitelkaar halen , in de neckpocket, halshiel en onder slagplaat zal iets staan wat je verder zal moeten helpen (data,etc) Als je bodie Fender japan is zal daar een type aanduiding moeten staan bv: std 57 .

dus om te weten of alles van fender is, moet ik 'm uit elkaar halen? heb er geen verstand van, dus ik vraag wel ff iemand die er verstand van heeft :p

almarvk
12 maart 2009, 13:13
Dat werd al eerder geopperd: neem iemand mee met verstand van zaken!!

fahrzin
12 maart 2009, 17:56
die vent zegt dat een USA fender neck zo'n 200-225 euro is. klopt dat wel? (zit trouwens geen serienummer op)

dit zei hij:
het is een door mij opgebouwde strat merendeel uit fender usa onderdelen (hobby)
zoals de neck, mechanieken, stringstrees, pickups potmeters, alleen de body
en tremelo zijn Fender japan.......eigenlijk te goedkoop, want voor de neck alleen
betaal je al 200-225 euro......

:strat:

Mr.Fingers
12 maart 2009, 17:59
hals is een usa (zie je aan de walnut stop voor de trussrod).

Voor 300€ kun je er geen buil aan vangen.

fahrzin
12 maart 2009, 18:04
hals is een usa (zie je aan de walnut stop voor de trussrod).

Voor 300€ kun je er geen buil aan vangen.

oja, >_< srry ik verander 't ff
enne....lol wat bedoel je met: geen buil aan vangen? :)

oja en die vent had ook nog 'n vaag verhaal dat de vorige eigenaar het serienummer had weggeschuurd omdat ie dat niet mooi vond

Trocar
12 maart 2009, 18:09
oja, >_< srry ik verander 't ff
enne....lol wat bedoel je met: geen buil aan vangen? :)


Als in: Voor 300 euro kun je dat wel doen, daar neem je weinig risico mee.
(Ik ken het spreekwoord als 'geen buil aan vallen', maar dat is niet echt boeiend.)

fahrzin
12 maart 2009, 18:20
Als in: Voor 300 euro kun je dat wel doen, daar neem je weinig risico mee.
(Ik ken het spreekwoord als 'geen buil aan vallen', maar dat is niet echt boeiend.)

maar ik bedoel niet 300 voor alleen de neck, maar de hele gitaar, of dacht je dat al? :)
En der zit geen serienummer op, dus misschien is ie fake ofzo of gestolen??? :mad:
ik denk dus niet dat ik 'm ga kopen omdat 't volgensmij een beungitaar is :satisfie: bestaat uit veel te veel verschillende onderdelen. doe mij maar eentje waar ik zeker van weet dat ie goed is (en ik heb geen zin om 80 km te rijden :p)

Trocar
12 maart 2009, 18:24
maar ik bedoel niet 300 voor alleen de neck, maar de hele gitaar, of dacht je dat al? :)
En der zit geen serienummer op, dus misschien is ie fake ofzo of gestolen??? :mad:
ik denk dus niet dat ik 'm ga kopen omdat 't volgensmij een beungitaar is :satisfie: bestaat uit veel te veel verschillende onderdelen. doe mij maar eentje waar ik zeker van weet dat ie goed is (en ik heb geen zin om 80 km te rijden :p)

Sorry, maar ik legde alleen maar uit wat Mr. Fingers zei :) Ik heb hier verder geen kijk op...

fahrzin
14 maart 2009, 01:36
Wat denken jullie? is dit een echte fender neck? de eigenaar zei dat hij de eigenaar voor hem het serienummer had weggeschuurd omdat ie dat niet mooi vond

http://s562.photobucket.com/albums/ss69/Fahrzin/?action=view&current=headfront2.jpg
http://s562.photobucket.com/albums/ss69/Fahrzin/?action=view&current=headback1.jpg

FTI
14 maart 2009, 12:41
Als je hem echt wil, zou ik iemand meenemen die ervan verstand heeft. Verder 300 euro brengt je heel dichtbij goede mex. of jap strats. Waarom even niet doorsparen? Heb zelf net een hele goede 57 RI MIJ (Japan) uit 1987 voor 525 verkocht.

Verder zou ik ook even bij stil staan hoe makkelijk je hem zelf kan verkopen. Als je nog niet veel ervaring hebt is de kans groot dat je op den duur weer iets anders wil.

My two cents...

fahrzin
15 maart 2009, 13:07
ik heb 'm :crazyhappy:
die vent was zelf een gitaarreparateur en wist er heel veel van. hij ziet er supermooi uit en 't geluid is ook mooi.

op dit plaatje:
http://s562.photobucket.com/albums/ss69/Fahrzin/?action=view&current=Afbeelding597.jpg
zie je dat er een beschadiging is. de verkoper heeft het zelf glad gemaakt, en hij zei dat ik er met een zwarte watervaste stift over kan gaan. weet iemand of er nog een betere manier is om 't mooi te maken? of is met een watervaste stift eroverheen ook goed?