PDA

View Full Version : Makkelijke metalcore/deathcore nummers



niekrhcpniek
11 maart 2009, 21:39
Ik ga binnekort waarschijnlijk in een deathcore/metalcore band spelen. Alleen speel ik nog niet veel in dit genre. Dus ik zou nog wat makkelijke nummers willen weten om wat meer ervaring qua muziekstijl op te doen.

Hoeft natuurlijk niet echt makkelijk, het mag best een uitdaging zijn, maar niet meteen zo'n sweep solo als in pray for plagues van bring me the horizon ofzo.

alvast bedankt

ps: goede topic toch? Sorry als dit ergens anders moet!

iWishmaster
12 maart 2009, 09:21
Deathmetal weet ik weinig van, maar probeer wat standaard riffjes van oudere bands, zoals Raining Blood van Slayer en Crazy Train van Ozzy Osbourne; die doen het altijd goed bij liefhebbers van dit genre :rockon:.

Metalcore oid: probeer eens Tears Don't Fall van Bullet For My Valentine. Of 'harder' en makkelijker (geen idee of dit nog binnen het genre valt, maar wel lekker nummer): Rob Zombie met Dragula.

Archenemy
19 maart 2009, 13:56
all that remains, succes niet verzekerd als beginner.......

Arvoitus
19 maart 2009, 18:18
Begin met bullet for my valentine. Niet de meest favoriete band van iedereen, maar er zitten wel leuke riffjes in die vaker gebruikt worden in dat genre.

arcane
19 maart 2009, 18:23
Chimaira, devildriver

Luke-wannabe
19 maart 2009, 19:21
Textures :D

arcane
19 maart 2009, 21:09
Textures :D

Doe het dan goed: Dillinger Escape Plan, echte 'instap'metal haha.

Luke-wannabe
20 maart 2009, 21:28
Doe het dan goed: Dillinger Escape Plan, echte 'instap'metal haha.
Whaha ligt toch een beetje in hetzelfde straatje.. Verder kun je gewoon veel beatdown/hardcore en metalcore bands checken. Met Myspace kom je best een eind.