PDA

View Full Version : Guitar rig 3 - Pc



JiJeWoW
11 maart 2009, 20:29
Hallo,

Als ik normaal gitaar speel, speel ik via mijn digitech door mijn amp heen. Als ik opneem speel ik via mijn digitech in de line in van de pc en dan mijn amp op de headphones ingeplugd. Nu heb ik echter mijn handen op een mooi stukje software kunnen leggen, namelijk guitar rig 3. Als je hoort hoe dat bijv. klinkt bij Gguerra (youtube... ) zou ik dat ook wel een willen proberen. Maar hoe doe ik dat ? Ik heb het geprobeerd zonder mijn rp 90, de guitar recht in mijn geluidskaart. Maar dan komt er geen geluid uit de boxjes. Weet iemand hoe ik geluid kan maken hiermee ?

Ps: Mijn Pc:

Vista 32 bit
2gb Ram
Fame ms 2x2 geluidskaart
intel pentium dual core
en meer maar dat is niet van belang denk

Alvast bedankt!:)

Brewskie
11 maart 2009, 20:52
Mijn ervaring is wel dat je aardig wat instellingen goed moet zetten in de software van je geluidskaart.

Ik heb uiteindelijk een driver (Asio4All) geinstalleerd om de vertraging tegen te gaan. Op mijn laptop doet ie het (vista), maar op mijn pc niet (xp).

JiJeWoW
11 maart 2009, 21:07
Ok, ik krijg nu wel geluid uit mijn boxjes van mijn gitaar. Alleen het lukt me niet om het via guitar rig te laten bewerken. Als ik mijn gitaar instel als hoorbaar device kan ik geen andere dingen luisteren op mijn pc. Dat hoeft geen probleem te zijn. Maar hoe gebruik ik guitar rig hierbij ???

STW
12 maart 2009, 12:43
niet om lullig te doen, maar volgens mij staat dit het duidelijkst uitgelegd in de handleiding van guitar rig.
je moet volgens mij in guitar rig zelf wat in- en uitgangen goed zetten