PDA

View Full Version : Hoe om te gaan met frustrerende projecten?



niekb
11 maart 2009, 20:28
Nou zo:

http://i185.photobucket.com/albums/x126/niekb/Afbeelding002-4.jpg

:D

Ik ben mijn atelier aan het opruimen en heb vandaag flink wat hout in de kachel gepropt. Oude mallen die niet goed waren of door onoplettendheid kapot gefreesd waren, weg ermee.

Deze hals was voor de zebrano gitaar. Hij was niet goed. Te smal, trusskanaal niet helemaal recht. Het is een moeizaam project dus vandaar heb ik m ritueel verbrand. Ruimt lekker op zo.

Ik denk dat Barno dit bedoeld met verassing.

espike
11 maart 2009, 20:34
i.p.v. een gitaar voor bij t kampvuur, 1 voor in t kampvuur ;)

Toch blijft t jammer, al dat mooie hout zien te verdwijnen

no 1 hops
12 maart 2009, 12:39
misschien even een vreemde opmerking. ik vond het gratis weggeven topic een goede omdat materialen die voor de ene niet belangrijk waren door een ander weer gebruikt konden worden.
zelf ben ik mij er steeds meer bewust van dat al mijn projectjes een stuk natuur kosten, dus zelf heb ik de keuze gemaakt het zoveel mogelijk met inlands hout te gaan doen.

dus al s iemand iets zelf niet goed genoeg/perfect genoeg meer vind, gooi het dan in die topic en niet in het vuur.

barno
12 maart 2009, 13:07
goede actie: deze verassing

het zouden halsjes van mij kunnen zijn, heb er hier ook twee met foutjes hangen waarvan ik weet dat ik ze nooit meer zal gebruiken. Ik laat ze voorlopig nog hangen want het geeft wel een gitaaratelier look aan mijn rommelkot :)


@hops: een te smalle hals of een kromme mal, daar kan je echt niemand blij mee maken.

Anderzijds gooi ik niet vlug resthout weg en maar goed, want ik heb gisteren wat stukken mahonie en es gelijmd voor de body van mijn mini gitaartje :)

Cocobolo
12 maart 2009, 13:24
...want ik heb gisteren wat stukken mahonie en es gelijmd voor de body van mijn mini gitaartje :)


De eerste tip hebben we al binnen! Mogen wel al raden? ;)
Dat lukt je nooit, geheimhouding tot 2010 :seriousf:

niekb
12 maart 2009, 14:28
misschien even een vreemde opmerking. ik vond het gratis weggeven topic een goede omdat materialen die voor de ene niet belangrijk waren door een ander weer gebruikt konden worden.
zelf ben ik mij er steeds meer bewust van dat al mijn projectjes een stuk natuur kosten, dus zelf heb ik de keuze gemaakt het zoveel mogelijk met inlands hout te gaan doen.

dus al s iemand iets zelf niet goed genoeg/perfect genoeg meer vind, gooi het dan in die topic en niet in het vuur.

Op zich ben ik het met je eens maar dit was gewoon niet te gebruiken.
Bij die hals heb ik een klassieke fout gemaakt namelijk geen rekening met de stringspacing gehouden en als een gek aan de slag gegaan. De hele verhouding was ook zoek. Ik heb dat gewoon verkloot en dat kan gebeuren helaas.

Wat Barno ook zegt daar doe je niemand een plezier mee. Het andere wat ik in de kachel heb gedaan zijn vooral mallen die niet goed of stuk waren. Daar doe je ook niemand plezier mee.


Als het bruikbaar was geweest had ik het daar wel in gepost want ik vind dat een erg goed topic.

frekie
12 maart 2009, 16:09
Het is maar goed dat ik geen open haard heb. Ik ben nu bezig met mijn 1e bouwsel, een hardtail Strat body. Die was anders allang brandhout geworden :soinnocent:

pueblo
12 maart 2009, 19:11
doet toch wat pijn zo'n foto