PDA

View Full Version : Nieuwe versterker ipv Orange Tiny Terror



Bolder
11 maart 2009, 20:16
Ik heb nu een Orange Tiny Terror + PPC 112 speakerkast. Ik ben van plan om hem te verkopen. Want ik mis echt een dimensie aan helderheid. Het mid-laag zit wel goed, maar ik mis echt die gitaar-helderheid. En als de gain na 12'en gaat, wordt tie erg modderig.
Bij mij op het conservatorium staan Fender Hotrod Deluxe amps, en dat soort bereik aan equalatie zoek ik, maar mijn SG en die versterker klinken verder niet zo lekker.

Het liefst zoek ik een buizenversterker, maar als een transistor-amp geweldig klinkt, is dat ook een optie natuurlijk.
Ik zou ook graag reverb op de amp willen, ook wel een presence knop, genoeg vervorming, maar wel een subtiele sound.

En de prijs, ik wil graag binnen het budget van mijn Tiny Terror + PPC 112 speakerkast blijven. Ik denk dat ik die voor zo'n 400 euro weg kan doen (ofniedah?), en dus dat is ook mijn budget.

Weet iemand een versterker die naar mijn eisen voldoet?

Squier4ever
11 maart 2009, 20:21
Ik heb nu een Orange Tiny Terror. Ik ben van plan om hem te verkopen. Want ik mis echt een dimensie aan helderheid. Het mid-laag zit wel goed, maar ik mis echt die gitaar-helderheid. En als de gain na 12'en gaat, wordt tie erg modderig.
Bij mij op het conservatorium staan Fender Hotrod Deluxe amps, en dat soort bereik aan equalatie zoek ik, maar mijn SG en die versterker klinken verder niet zo lekker.

Het liefst zoek ik een buizenversterker, maar als een transistor-amp geweldig klinkt, is dat ook een optie natuurlijk.
Ik zou ook graag reverb op de amp willen, ook wel een presence knop, genoeg vervorming, maar wel een subtiele sound.

En de prijs, ik wil graag binnen het budget van mijn Tiny Terror blijven. Ik denk dat ik die voor zo'n 600 euro weg kan doen (ofniedah?), en dus dat is ook mijn budget.

Weet iemand een versterker die naar mijn eisen voldoet?

ik denk niet dat je je TT voor 600 kunt verkopen, tenzij je een ontzettend naïeve koper hebt. zijn nieuw voor <500€ te vinden, dus dat lijkt me echt sterk.

Mr.Fingers
11 maart 2009, 20:21
Fender Bandmaster! (de nieuwe VM bijvoorbeeld)

Bolder
11 maart 2009, 20:26
ik denk niet dat je je TT voor 600 kunt verkopen, tenzij je een ontzettend naïeve koper hebt. zijn nieuw voor <500€ te vinden, dus dat lijkt me echt sterk.

Nee ik doe de speakerkast er ook bij ik zal dat even in m'n bericht zetten. thanks!

Het is wel in perfecte nieuwstaat.

Squier4ever
11 maart 2009, 20:32
dan nog vind ik het een ruime prijs....

Bolder
11 maart 2009, 20:38
Nouja kostte nieuw 759

sjaak1990
11 maart 2009, 21:41
Nouja kostte nieuw 759

759 nieuw dan zou de 2e hands waarde voor mij 400 zijn ofzo...

Maar dat terzijde. Ik denk dat een oudere Fender mooi voor je zou zijn. Vooral als je reverb belangrijk vind. Met een pedaaltje ervoor zorg je dan voor de drive.

Jorikjet
11 maart 2009, 21:54
759 nieuw dan zou de 2e hands waarde voor mij 400 zijn ofzo...

Maar dat terzijde. Ik denk dat een oudere Fender mooi voor je zou zijn. Vooral als je reverb belangrijk vind. Met een pedaaltje ervoor zorg je dan voor de drive.

nee, 500 / 550 toch wel... of ben jij zo iemand die 100 euro bied op een gibson van 2000 euro! ;)

sjaak1990
11 maart 2009, 22:14
nee, 500 / 550 toch wel... of ben jij zo iemand die 100 euro bied op een gibson van 2000 euro! ;)

Nee dat ben ik niet, maar ik weet mijn gear wel voor dergelijke prijzen te krijgen, ik heb juist een hekel aan dergelijke mensen... Vooral door de lage Engelse prijzen is Orange toch wel wat minder waard op het moment. Waarde zal wel 500 zijn ofzo als ik kijk naar de prijzen op marktplaats. Zal lijkt mij zeker niet meer zijn...

MarkV
11 maart 2009, 22:39
Als je deze combi nu in de UK nieuw koopt ben je 322 (top) + 201 (cab) = 523 euro kwijt. Komen nog wel wat vervoerskosten bij, maar dan is het wel helemaal nieuw.

400-450 lijkt me het maximale om eerlijk te zijn voor je.

Ik begrijp niet helemaal wat je zoekt om eerlijk te zijn. De TT wordt te modderig (wat op zich raar is, want die TT's worden toch juist een beetje fizzy) met meer gain.

Fender zal wel kunnen (veel meer laag), maar dan zal je voor de vervorming toch aan de pedalen moeten ben ik bang. Als het meer gain toch strak en wat helderder moet zijn, dan zou ik eerder kijken naar een Vox of Marshall achtige.

sjaak1990
11 maart 2009, 23:24
Als je deze combi nu in de UK nieuw koopt ben je 322 (top) + 201 (cab) = 523 euro kwijt. Komen nog wel wat vervoerskosten bij, maar dan is het wel helemaal nieuw.

400-450 lijkt me het maximale om eerlijk te zijn voor je.

Ik begrijp niet helemaal wat je zoekt om eerlijk te zijn. De TT wordt te modderig (wat op zich raar is, want die TT's worden toch juist een beetje fizzy) met meer gain.

Fender zal wel kunnen (veel meer laag), maar dan zal je voor de vervorming toch aan de pedalen moeten ben ik bang. Als het meer gain toch strak en wat helderder moet zijn, dan zou ik eerder kijken naar een Vox of Marshall achtige.

Helemaal gelijk, behalve als er mensen zijn die niks van de Engelse prijzen weten dan kan je geluk hebben. Er wordt op marktplaats ook behoorlijk geboden namelijk.

Ik vind die TT ook fizze, modderig beslist niet, ongedefinieerd dat weer wel. Fender+pedaal of Marshall achtig idd, vox zal weer snel te fizzy zijn misschien?

Fiendish
12 maart 2009, 01:37
Als je TT te modderig word doe je ergens iets niet goed, lijkt me.
Ik heb een paar keer op zo'n zelfde combo van TT en 1x12 PPC gespeeld, en modderig werd 'ie zeker niet, eerder wat fizzy zoals eerder werd gezegd, en misschien wat tè iel zelfs af en toe.
Ik denk dat je of eens wat beter met je tone moet gaan rommelen, of je cab en buizen eens moet nakijken.

Bolder
12 maart 2009, 09:45
Misschien gebruik ik het verkeerde woord, maar het eene beetje een rotzooitje, want ik heb mijn tone altijd maximaal, om het zo helder mogelijk te krijgen, en als ik dan de gain hoger doe, wordt het een beetje een brei.

Ja ik zal eens 2e hands Vox's gaan bekijken. Ja ik denk dat het dan 500 wordt. Moet ik nog even doorspaeren.

almarvk
12 maart 2009, 10:55
Heb je de versterker al een keer geprobeerd met een andere cab?

Thiez
12 maart 2009, 12:18
marshall moet je echt van de cleansound houden of niet. dat moet je echt even zelf uitproberen.
een vox is idd wel een mooie optie. of misschien een ENGL thunder combotje. ik vind de clean sounds van engl echt heel mooi helder. en de distortion scheurt prima.

Squier4ever
12 maart 2009, 13:05
marshall moet je echt van de cleansound houden of niet. dat moet je echt even zelf uitproberen.
een vox is idd wel een mooie optie. of misschien een ENGL thunder combotje. ik vind de clean sounds van engl echt heel mooi helder. en de distortion scheurt prima.

ENGL heeft wel een hele specifieke, vooral moderne sound, daar moet je ook van houden natuurlijk.

LP_CL
12 maart 2009, 13:33
Tiny terror + cab nieuw:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Orange-PPC112~ID~9613.asp
http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Orange-Tiny-Terror-Head&ID=9609

206.83 + 332.49 = 539.32 euro
Verzendingskosten: 28.08 EUR
Totaal all in: 571.61 EUR nieuw

En dan heb je er de garantie bovenop

Dus: 600€ tweedehands is VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL teveel imo. 400€ is een maximum in dit geval. Je hebt gewoon pech dat de GBP ferm gezakt is en dat Orange nu eenmaal een brits bedrijf is.


*edit: oops, markV was me voor.

Bolder
12 maart 2009, 14:49
Zo nu staat er 400. Goed dus? Maar ik hou niet zo van ultraclean, zoiezo niet echt clean, er mag van mij altijd wel een randje aan zitten. En ik hou van vintage sounds. Niet supermodern.

sjaak1990
12 maart 2009, 16:53
Marshall dsl50 top+ cab. Clean is niet zo clean, en kan sowieso met een mooi randje. Een vox oid kan ook. ENGL moet je echt van houden idd, ik vind het niet zo geweldig, te industrieel. Denk dat er sowieso wat voor je zit bij de Britse merken.

dennis_rhcp
12 maart 2009, 17:57
als je geluk hebt een koch studiotone 2e hands (je moet ervan houden)
binnekort komt er een 2 en 5 watt koch in de markt geen flauw idee wat ie kost

tony_clifton-
14 maart 2009, 13:24
Doorsparen voor een Fender DRRI en kopen in Engeland? Het pond staat er goed voor...

Persoonlijk zou ik geen HRDX nemen, vind 't echt geen goeie versterker (veel te luid voor gewoon gebruik ook).

Een andere optie is zo'n kleine fender met een goeie OD (OCD gaat goed bij Fenders naar't schijnt).

Jimwoud
14 maart 2009, 16:30
Voor dat geld zou ik kijken naar een Laney LC50 of een VC50, zijn erg leuke combo's voor het geld.

Bolder
14 maart 2009, 18:56
Doorsparen voor een Fender DRRI en kopen in Engeland? Het pond staat er goed voor...

Persoonlijk zou ik geen HRDX nemen, vind 't echt geen goeie versterker (veel te luid voor gewoon gebruik ook).

Een andere optie is zo'n kleine fender met een goeie OD (OCD gaat goed bij Fenders naar't schijnt).

Hoe duur is zo'n DRRI?

guitarguru
14 maart 2009, 19:46
Hoe duur is zo'n DRRI?

Dacht iets van 1100 euro...

Bolder
29 maart 2009, 16:43
HA! En toch die Tiny Terror en PPC 112 voor 500 eruit!:hippie:

Pepe
29 maart 2009, 16:52
Je zoekt meer een amerikaans geluid lijkt me, de britse amps zijn steviger in het midlaag en dan wat tophoog sizzle (vox heeft het midden wat hoger liggen) en dat komt ook door speakers. De opmerking van een poster of je al een andere cab gebruikt hebt was niet zo raar maar goed, het is al de deur uit snap ik.
Wat je ook gaat kopen, ik zou het eerder zoeken in Weber of Jensen dan Celestion.
Maar waarom geen hotrod? Niet Fenders finest moment maar je kon het er toch mee vinden?