PDA

View Full Version : Tunerpedalen, is dit alles?



shredneck
11 maart 2009, 19:24
Terwijl ik weer op zoek ben naar een tuner in pedaalvorm stuit ik op een paar dingen. Ik begin even met de eisen die ik aan de tuners stel namelijk, true-bypass en chromatisch, daarnaast graag een stalen(of alu) behuizing.
Het lijkt wel of de meeste tunerpedalen een buffer bezitten, dat zal best handig zijn, maar ik wil zo min mogelijk buffers in mijn keten. De pitchblack is nergens op voorraad! Vaag, de winkel in de stad hier zei dat iedereen er 1 wil. Ikzelf wil liever een turbo-tuner, maar daar beantwoorden ze mijn mail niet. De strobostomp had ik al eens, de eerste versie, maar die was voor mij te onduidelijk( ik hoorde dat versie 2 beter is maar ze zijn nogal aan de prijs...)

Zijn dit alle opties of zie ik er een paar over het hoofd?

1. Korg Pitchblack
2.Peterson Strobostomp
3.Sonic Research Turbo Tuner
4. Artec tuner( weet ff niet of die true-bypass is, dacht het wel)

Ik zag er ook nog 1 van Planet Waves, maar die heeft een hardwire bypass...wat houdt dat in?

Maar goed, wie weet er meer?

Lexvandoef
11 maart 2009, 19:35
Boss heeft nog de tu-2, dan natuurlijk ook nog de DT-10 van Korg, Rocktron heeft nog een floortuner, Boston heeft een true-bypass floortuner en Behringer ook nog een simpele floortuner.

Ik heb zelf de Planet Waves tuner gehad, goeie tuner, qua nauwkeurigheid ook prima, vond ik. Nu heb ik de DT-10 vanwege pedalboard passingsredenen, heeft wel een betere afleesbaarheid, en ziet er beter uit vind ik.

Squier4ever
11 maart 2009, 19:39
Boss heeft nog de tu-2, dan natuurlijk ook nog de DT-10 van Korg, Rocktron heeft nog een floortuner, Boston heeft een true-bypass floortuner en Behringer ook nog een simpele floortuner.

Ik heb zelf de Planet Waves tuner gehad, goeie tuner, qua nauwkeurigheid ook prima, vond ik. Nu heb ik de DT-10 vanwege pedalboard passingsredenen, heeft wel een betere afleesbaarheid, en ziet er beter uit vind ik.

TU-2 is niks mis mee, alleen niet TB.

shredneck
11 maart 2009, 19:48
Bovenstaande tuners ken ik wel, die voldoen niet aan de eisen die ik er aan stel helaas.

Lexvandoef
11 maart 2009, 19:53
TU-2 is niks mis mee, alleen niet TB.

Zeg ik toch ook niet? ;)

@shredneck, die boston tuner is, tb, chromatisch en heeft en alu behuizing.

the sure thing
11 maart 2009, 20:05
De hemel onder de pedalentuners...

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/tuner.jpg

Alleen het uiterlijk al! Kansloos topic verder, discussieren is zinloos :)

shredneck
11 maart 2009, 20:05
Digitech Hardwire Chromatic Tuner is volgens mij true bypass.

Maar waarom persé true bypass?

Nou, omdat ik al 1 buffer aan het einde van mijn keten heb (boss dd20) en die hoor ik en, hoewel ik niet van de invloed ervan houdt en dat irritant vindt zijn de mogelijkheden van dit pedaal waanzinnig. Ik moet er niet aan denken met meerdere tape-delay's te moeten sjouwen.

Verder wil ik geen buffers meer in mijn signaalpad. Het technische verhaal intereseert me niet, ik luister gewoon en als ik het niet mooi vind ga ik zoeken. Die Digitech wordt het niet, dan koop ik liever die pitchblack denk ik. Waarschijnlijk wordt hem dat, ook al moet ik hem uit duitsland halen.

shredneck
11 maart 2009, 20:06
Zeg ik toch ook niet? ;)

@shredneck, die boston tuner is, tb, chromatisch en heeft en alu behuizing.

Cool, thx, ga ik even zoeken.

shredneck
11 maart 2009, 20:08
De hemel onder de pedalentuners...

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/tuner.jpg

Alleen het uiterlijk al! Kansloos topic verder, discussieren is zinloos :)

Ja, die wil ik graag kopen, maar ik heb geen idee wat ie in totaal gaat kosten. Op de site staat "free shipping" maar is dat ook naar Europa?
Dat heb ik ff gevraagd via email, maar dat is al weer even geleden....nog geen antwoord.

Nielsje
11 maart 2009, 20:47
Ja, die wil ik graag kopen, maar ik heb geen idee wat ie in totaal gaat kosten. Op de site staat "free shipping" maar is dat ook naar Europa?
Dat heb ik ff gevraagd via email, maar dat is al weer even geleden....nog geen antwoord.

Redelijk recent (van de week) heeft DML nog speciaal een topic geopend met daarin de kosten van het laten verschepen etc. Beetje zoeken dus ;)

shredneck
11 maart 2009, 22:14
Redelijk recent (van de week) heeft DML nog speciaal een topic geopend met daarin de kosten van het laten verschepen etc. Beetje zoeken dus ;)

Ja, dat heb ik destijds wel gezien, ik lees net zoveel op dit forum als jij Nielsje...alleen post ik wat minder vaak. ........ .................................................. ...


Het gaat mij om de opties, de keuzes, hoeveel van dit soort tuners die aan mijn eisen voldoen zijn er? Ik zou graag een tuner van MXR zien!

Iemand die nieuwe Ibanez tuner gezien? True bypass, stalen chassis en maar 39 euro.....maar dat design...onhandig!

Lexvandoef
11 maart 2009, 22:36
Misschien deze van Boss:

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=1011&ParentId=127

Geen idee alleen of hij TB is, wel goed afleesbaar in elk geval :soinnocent:.

shredneck
11 maart 2009, 22:47
Misschien deze van Boss:

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=1011&ParentId=127

Geen idee alleen of hij TB is, wel goed afleesbaar in elk geval :soinnocent:.


What a waste of space...


Maarre...ik zag dat de pitchblack bij thomann in voorraad was, die heb ik zojuist besteld.

HaroldA
11 maart 2009, 22:58
De hemel onder de pedalentuners...

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/tuner.jpg

Alleen het uiterlijk al! Kansloos topic verder, discussieren is zinloos :)

Dikke +1! :rockon:

Vandaag voor het eerst mee gerepeteerd en wat een verademing tov mijn TU-2! :cheerup:

Jorikjet
11 maart 2009, 23:21
Dikke +1! :rockon:

Vandaag voor het eerst mee gerepeteerd en wat een verademing tov mijn TU-2! :cheerup:

wat kost zo'n sonic ding dan?

HaroldA
11 maart 2009, 23:29
wat kost zo'n sonic ding dan?

$161 + btw ;) Maar dat was wel met de dure verzending (anders was ie niet op tijd voor m'n verjaardag binnen)

Nielsje
11 maart 2009, 23:47
Ja, dat heb ik destijds wel gezien, ik lees net zoveel op dit forum als jij Nielsje...alleen post ik wat minder vaak. ........ .................................................. ...

Het ging mij erom dat je daar kon vinden wat het verzenden e.d. zou kosten ;). Veel plezier met de pitchblack. Ik wil die sonic research wel eens proberen.
Maar voorlopig probeer ik eerst wat te verkopen :D

ketja
12 maart 2009, 12:58
Zoekt en gij zult vinden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120211

the sure thing
12 maart 2009, 17:01
Misschien deze van Boss:

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=1011&ParentId=127

Geen idee alleen of hij TB is, wel goed afleesbaar in elk geval :soinnocent:.
Wat is BOSS echt weer vreselijk bezig. Wie deze tuner op zijn pedalenbak heeft, samen met de TS808HW heeft echt veel te veel geld over, geen smaak en moet gearresteerd worden.

Dirk_Hendrik
12 maart 2009, 17:55
Wat is BOSS echt weer vreselijk bezig. Wie deze tuner op zijn pedalenbak heeft, samen met de TS808HW heeft echt veel te veel geld over, geen smaak en moet gearresteerd worden.

+1.

Wat een slagschip!

Lexvandoef
12 maart 2009, 18:08
Wat is BOSS echt weer vreselijk bezig. Wie deze tuner op zijn pedalenbak heeft, samen met de TS808HW heeft echt veel te veel geld over, geen smaak en moet gearresteerd worden.

En nogal veel ruimte over, damn dat ding is zo te zien groter dan mijn hele pedalboard :seriousf:.

shredneck
12 maart 2009, 20:11
What a waste of space...


Maarre...ik zag dat de pitchblack bij thomann in voorraad was, die heb ik zojuist besteld.


...en ik heb inmiddels OOK de Sonic Research TurboTuner besteld.

Aangezien ik er 1 op mijn board zet leek het me wel wat om ook nog een losse tuner erbij te hebben voor de akoestische optredens en de lessen.

Ben benieuwd, wel een dure grap overigens, maar goed.

Nitefly7
12 maart 2009, 22:54
waarom gebruik je niet gewoon een eenvoudige TB-looper, dan hou je je tuner altijd buiten je signaalpad...

Turbo Tuner is een goede/uitstekende keuze..
maar de Pitchblack is ook erg fijn, heb 'm zelf ook... erg snel, precies en degelijk gebouwd...


Terwijl ik weer op zoek ben naar een tuner in pedaalvorm stuit ik op een paar dingen. Ik begin even met de eisen die ik aan de tuners stel namelijk, true-bypass en chromatisch, daarnaast graag een stalen(of alu) behuizing.
Het lijkt wel of de meeste tunerpedalen een buffer bezitten, dat zal best handig zijn, maar ik wil zo min mogelijk buffers in mijn keten. De pitchblack is nergens op voorraad! Vaag, de winkel in de stad hier zei dat iedereen er 1 wil. Ikzelf wil liever een turbo-tuner, maar daar beantwoorden ze mijn mail niet. De strobostomp had ik al eens, de eerste versie, maar die was voor mij te onduidelijk( ik hoorde dat versie 2 beter is maar ze zijn nogal aan de prijs...)

Zijn dit alle opties of zie ik er een paar over het hoofd?

1. Korg Pitchblack
2.Peterson Strobostomp
3.Sonic Research Turbo Tuner
4. Artec tuner( weet ff niet of die true-bypass is, dacht het wel)

Ik zag er ook nog 1 van Planet Waves, maar die heeft een hardwire bypass...wat houdt dat in?

Maar goed, wie weet er meer?

Henri H
12 maart 2009, 23:15
...en ik heb inmiddels OOK de Sonic Research TurboTuner besteld.

Aangezien ik er 1 op mijn board zet leek het me wel wat om ook nog een losse tuner erbij te hebben voor de akoestische optredens en de lessen.

Ben benieuwd, wel een dure grap overigens, maar goed.Dan heb je gelijk 2 v.d. beste tuners te pakken!
Ik heb de Pitchblack ook sinds een paar maanden en deze bevalt goed.
Wees wel voorzichtig met de 9V (doorlus)output.
Deze is bij mij al kapot.
Dit is waarschijnlijk gekomen doordat ik deze per ongeluk heb aangesloten op de 9V. adapter. :(

Lexvandoef
13 maart 2009, 11:34
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom bij voorbaat al niet die Digitech? Het ding doet precies wat jij wilt eigenlijk. Is het de naam? Want dat gevoel krijg ik nogal 's op dit forum.

Tsja, naampje telt ook voor een deel mee, Digitech staat nou eenmaal niet voor kwaliteit, boutique, hippe shit, enz.

HaroldA
13 maart 2009, 11:37
Tsja, naampje telt ook voor een deel mee, Digitech staat nou eenmaal niet voor kwaliteit, boutique, hippe shit, enz.

Daarom heeft Digitech ook de HardWire lijn opgezet: http://www.digitech.com/hardwire.php

Ik heb overigens net een Bad Monkey besteld ;)

Lexvandoef
13 maart 2009, 11:53
Daarom heeft Digitech ook de HardWire lijn opgezet: http://www.digitech.com/hardwire.php

Ik heb overigens net een Bad Monkey besteld ;)

Ik snap dat ze daarmee op een ander publiek richten hoor ;) Maar dan nog hebben ze nog wel een bepaald imago, al dan niet terecht of onterecht.

En succes met je Bad Monkey, heb hem ook gehad, lekker veelzijdig, maar na een tijdje ging ik me ongelofelijk ergeren aan het geluid, gewoon niet mijn ding. :dontgeti:

HaroldA
13 maart 2009, 11:57
En succes met je Bad Monkey, heb hem ook gehad, lekker veelzijdig, maar na een tijdje ging ik me ongelofelijk ergeren aan het geluid, gewoon niet mijn ding. :dontgeti:

Het is waarschijnlijk een tussenstap naar de HardWire CM-2, maar ik wil gewoon een vergelijking hebben en dat werkt alleen als je het pedaaltje in kwestie in je bezit hebt gehad en een aantal weken uitgeprobeerd hebt.

Alleen de 'tone' knop op mijn OCD is niet flexibel genoeg, dus ik heb een BM voor 38,- (nieuw) gekocht om te testen...

Lexvandoef
13 maart 2009, 12:14
Het is waarschijnlijk een tussenstap naar de HardWire CM-2, maar ik wil gewoon een vergelijking hebben en dat werkt alleen als je het pedaaltje in kwestie in je bezit hebt gehad en een aantal weken uitgeprobeerd hebt.

Alleen de 'tone' knop op mijn OCD is niet flexibel genoeg, dus ik heb een BM voor 38,- (nieuw) gekocht om te testen...

Oh er is verder niks mis met de BM hoor, alleen niet mijn ding blijkt, maar ik kan het sowieso moeilijk eens worden met veel od pedaaltjes, ligt aan mij denk ik ;).

the sure thing
13 maart 2009, 14:56
Daarom heeft Digitech ook de HardWire lijn opgezet: http://www.digitech.com/hardwire.php

Ik blijf het vreemd vinden: Digitech gebruiken hier de term true bypass en "hard bypass" door elkaar heen. Volgs mij zijn het twee verschillende dingen?

peter_heijnen
13 maart 2009, 15:13
Is gewoon tb volgens een artikel door een van die gasten zelf dat ik ooit las.

Lexvandoef
13 maart 2009, 17:41
Dan bijvoorbeeld Boss ook niet, zelfde prijsklasse ongeveer, op een kleine reeks goedkopere pedalen van Digitech na. Ik heb wederom het idee dat dit een idee is wat hier een eigen leven is gaan leiden op dit forum, maar echt nergens op gebaseerd is. Zoals zoveel van die mooie verhalen hier overigens.

En wat Harold zegt, de Hardwire reeks is nu juist een reeks met wat meer, nou ja, 'klasse' laten we maar zeggen en dus ook duurder.

Ik blijf er bij dat Digitech erg goeie pedalen maakt en het beste is op het gebied van moddeling in pedalen.

Fuzz...

Dat true bypass verhaal, wat een crap wordt daar over gefantaseerd man... Luisteren doe je met je oortjes. Zo heb ik in ieder geval wel m'n verzamelingetje bij elkaar gesprokkeld zonder te kijken of iets gebufferd was of niet, of true bypass, of wat dan ook.

Ik heb nooit ergens gezegd dat ik Boss wel hippe shit vind ;)

Tsja, ik heb een digitech pedaal gehad, en er nog meer geprobeerd, kon er helaas uiteindelijk niet warm van worden, ik hoor nog steeds iets wat ik niet fijn vind, kan er niet echt een vinger op leggen, maar goed, ik ben ook een beetje een vage mierenneuker ;)

Als jij er blij van wordt, dan is dat toch mooi!?

shredneck
13 maart 2009, 17:45
Dan bijvoorbeeld Boss ook niet, zelfde prijsklasse ongeveer, op een kleine reeks goedkopere pedalen van Digitech na. Ik heb wederom het idee dat dit een idee is wat hier een eigen leven is gaan leiden op dit forum, maar echt nergens op gebaseerd is. Zoals zoveel van die mooie verhalen hier overigens.

En wat Harold zegt, de Hardwire reeks is nu juist een reeks met wat meer, nou ja, 'klasse' laten we maar zeggen en dus ook duurder.

Ik blijf er bij dat Digitech erg goeie pedalen maakt en het beste is op het gebied van moddeling in pedalen.

Fuzz...

Dat true bypass verhaal, wat een crap wordt daar over gefantaseerd man... Luisteren doe je met je oortjes. Zo heb ik in ieder geval wel m'n verzamelingetje bij elkaar gesprokkeld zonder te kijken of iets gebufferd was of niet, of true bypass, of wat dan ook.

Digitech maakt goede pedalen, ik heb die Hothead en ook de Digidelay, ik gebruik ze nu niet, maar zou ze niet wegdoen.Digitech buffers zijn redelijk, maar goed te horen helaas. Kijk, de reden dat ik geen Digitech tuner neem is omdat die pedalen niet makkelijk op je board te monteren zijn. Velcro blijft niet goed zitten op die rubberen onderkant en de bodemplaat zit met een aparte maat schroeven vast. Ze zijn ook bijzonder lelijk overigens.

Natuurlijk is alles mogelijk en kun je die dingen vast wel op een of andere manier monteren, maar makkelijk is het niet.

Ik spreek uit ervaring overigens, ook ik luister met mijn oortjes en eerlijk gezegd denk ik dat iedereen dat hier doet. Dat jij true bypass niet belangrijk vindt zal mij een biet zijn, dan moet je gewoon beter (leren) luisteren.

Mitch
13 maart 2009, 18:06
Kappen met dat bitchen, allebei.




EDIT: beide heren lijden blijkbaar aan acuut geheugenverlies want ze weten beiden ineens niet meer dat kritiek op de moderatie in een topic verboden is. Jullie kunnen allebei proberen je gelijk te halen, om jullie eigen redenen, maar niet hier. Slotje.