PDA

View Full Version : Super Swede ruilen tegen Squier MIJ?



bart_g
11 maart 2009, 19:17
Hallo,

onlangs kreeg ik de aanbieding om mijn Hagstrom Super Swede (met koffer) te ruilen tegen een '84 E Series Squier Strat MIJ met Seymour Duncans en de originele elementen er nog bij.

Ik heb nog geen foto's van de gitaar gezien en weet nog niet hoe de verdere staat is, maar zou dit een goede ruil zijn?

Martijn-w
11 maart 2009, 20:36
Een super swede is veel meer waard dan een squier...

Squier4ever
11 maart 2009, 20:38
Een super swede is veel meer waard dan een squier...

ligt eraan, die MIJ squiers zijn serieus veel geld waard, JV squiers gaan zo voor 500-600 euries. dus weet wel ff wat je zegt martijntje.

Martijn-w
11 maart 2009, 20:40
Oh ok, ik keek alleen naar de prijs van nieuwe squiers :D

espike
11 maart 2009, 20:45
Hangt er nogal vanaf wat je doet natuurlijk: de super swede is een les paul achtige gitaar, en squier maakt strats.

Ik laat even t: 'welke kost meer' deel er buiten, heb ik ook geen verstand van, maar qua spelen verschilt t best wel natuurlijk.

Strats hebben, met name voor gevoel, vaak een wat smallere hals dan de les pauls. qua scale length zijn ze gelijk, tenminste de swedes zijn 25.5"dacht ik, maar de enige tip eigenlijk zou zijn: speel er eerst eens op. Bij een gitaar weet je binnen 5 noten eigenlijk al of ie lekker speelt. Ik heb zo ooit eens met een mooie bonus van de belastingdienst de hele Feedback afgezocht naar mijn nieuwe gitaar, en uiteindelijk werd t een el cheapo strat kloon omdat alles gewoon gelijk lukte op die gitaar. Ik ging er echt naar binnen om een super de luxe strat american te kopen, maar ze speelden allemaal beroerd, sloegen dood en zo.
Maar goed voor ik te veel afdwaal: betrek t gewoon op je speel stijl, wat je leuk vindt en wat je zelf er uit wil halen

budje
11 maart 2009, 20:46
Hangt er nogal vanaf wat je doet natuurlijk: de super swede is een les paul achtige gitaar, en squier maakt strats.

Ik laat even t: 'welke kost meer' deel er buiten, heb ik ook geen verstand van, maar qua spelen verschilt t best wel natuurlijk.

Strats hebben, met name voor gevoel, vaak een wat smallere hals dan de les pauls. qua scale length zijn ze gelijk, tenminste de swedes zijn 25.5"dacht ik, maar de enige tip eigenlijk zou zijn: speel er eerst eens op. Bij een gitaar weet je binnen 5 noten eigenlijk al of ie lekker speelt. Ik heb zo ooit eens met een mooie bonus van de belastingdienst de hele Feedback afgezocht naar mijn nieuwe gitaar, en uiteindelijk werd t een el cheapo strat kloon omdat alles gewoon gelijk lukte op die gitaar. Ik ging er echt naar binnen om een super de luxe strat american te kopen, maar ze speelden allemaal beroerd, sloegen dood en zo.
Maar goed voor ik te veel afdwaal: betrek t gewoon op je speel stijl, wat je leuk vindt en wat je zelf er uit wil halen

Hij spreekt niet vaak, maar wel wijze woorden :hippie:

bart_g
11 maart 2009, 21:44
Nou, eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een stratje en ik heb geen geld om er een te kopen. Dat ik de gitaar wil ruilen voor een strat is wel duidelijk. Uiteraard zal ik de gitaar eerst bespelen voor de ruil door gaat.

Het gaat mij er voornamelijk om of de deal qua waarde goed is. Ik weet dat de SQ series veel geld op brengen, maar hoe zit dat met de E series? Google levert wisselende resultaten op. Ik zie namelijk bedragen van $250 tot € 500.

sjaak1990
11 maart 2009, 22:45
Je kan toch gewoon je gitaar verkopen en daar een gitaar voor terug kopen. De ruilmark is veel kleiner...altijd lastig en vaak met compromissen. De waarde weet ik verder niet.

Saf
11 maart 2009, 22:55
E series is niet zo gewilt/geliefd als de eerdere series ik zou het niet doen.

zeppo
11 maart 2009, 22:59
Doe dan wel ffe volledig doen....

Mijn Super Swede zou ik nooit ruilen voor genoemde Squier. En dan niet alleen omdat ik al zo'n Squier heb, maar omdat mijn Hagstrom uit 79 is.

Gaat het bij jou om een oude Hagstrom (in dat geval nooit doen), of een nieuwe, en zou het te overwegen zijn. E-Squiers doen, afhankelijk van staat en originaliteit inderdaad zo'n 350 tot 450.

(voor zo'n bedrag wil ik mijn Squier trouwens niet verkopen)

BamBuFan1
11 maart 2009, 23:37
Het is heel moeilijk vergelijken. Een SS zit rond de €500 nieuw, dus pak um beet €350 tweedehands (als je een oude SS hebt, dan iig niet ruilen). Dat zit in de buurt van de prijs die een perfecte E-series Japanner mag kosten, maar dan moet ie echt wel akelig perfect zijn (de Duncan elementen zijn wel een mooie extra, mits ze je bevallen).

hesse
12 maart 2009, 00:20
Zelfs al zoek je een stratje, je kan beter sparen.
Als je tevreden bent met je gitaar nu moet je die echt niet gaan wisselen!!!

bart_g
12 maart 2009, 10:13
OK, veel reacties, dat is altijd handig. Het is een nieuwe SS en in mijn ogen (en die van mijn gitaarleraar) ook nog eens een extreem goed exemplaar. Maar ik speel niet veel meer de laatste maanden en ik verwacht ook niet dat ik nog heel veel zal gaan spelen. Met dezelfde reden heb ik een tijd terug mijn buizenbak ook al verkocht en een goedkopere modeling bak teruggekocht en daar heb ik geen spijt van.

Eigenlijk hoop ik wat geld over te houden aan de verkoop van de SS en ik wil gewoon graag een (super)strat. Mocht die Squier echt helemaal top zijn dan gaat de ruil misschien wel door en anders wordt de Hagstrom gewoon zo verkocht.

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu in elk geval dat de deal qua waarde in orde is.

BamBuFan1
12 maart 2009, 17:03
OK, veel reacties, dat is altijd handig. Het is een nieuwe SS en in mijn ogen (en die van mijn gitaarleraar) ook nog eens een extreem goed exemplaar. Maar ik speel niet veel meer de laatste maanden en ik verwacht ook niet dat ik nog heel veel zal gaan spelen. Met dezelfde reden heb ik een tijd terug mijn buizenbak ook al verkocht en een goedkopere modeling bak teruggekocht en daar heb ik geen spijt van.

Als je op zoek bent naar een goede bang for the buck Strat dan zou ik die SS gewoon los verkopen en voor rond de €200 op mp een Fuji gen stratocaster op de kop tikken (bv een Ibanez Blazer/Roadster/Roadstar).

ibanez260
12 maart 2009, 18:55
houwen die hagstrom

geert1976
13 maart 2009, 17:55
volgens mij heeft de eigenaar van de Squier zich nu bij mij gemeld, met betrekking tot een ruilvoorstel met mijn Custom Stratocaster

wietse
13 maart 2009, 20:00
E-Squiers doen, afhankelijk van staat en originaliteit inderdaad zo'n 350 tot 450.


en niemand die ook maar een bod doet op speurders op mijn contemperary E series squier.
in mint staat met koffer, snap soms niks van de mensen.
maar ik zou never een hagstrom ruilen tegen een squier.

geert1976
13 maart 2009, 20:17
en niemand die ook maar een bod doet op speurders op mijn contemperary E series squier.
in mint staat met koffer, snap soms niks van de mensen.
maar ik zou never een hagstrom ruilen tegen een squier.

en tegen mijn Custom bij Matsumoku Stratocaster? kan ik dat wel doen?

trouwens Wietse jouw rode E Squier ziet er inderdaad mooi uit (hem hem wel gezien);)

BamBuFan1
13 maart 2009, 21:40
en niemand die ook maar een bod doet op speurders op mijn contemperary E series squier.
in mint staat met koffer, snap soms niks van de mensen.

RaAr?! Ik ben inmiddels voorzien en niet zo'n fan van Floyd Rose en consorten, maar anders had ik zeker interesse.

BamBuFan1
13 maart 2009, 21:51
en tegen mijn Custom bij Matsumoku Stratocaster? kan ik dat wel doen?

Puur zakelijk gezien misschien wel: een Japanse Squier is vaak makkelijker te verkopen dan een "Custom". Van die Squiers is de goede kwaliteit langzamerhand algemeen bekend, de oudere Fujigen en Matsumoku merken worden nog onderschat (ook in waarde dus). Daarnaast zitten er SD's in die Squier en ook nog de originele elementen: als je hem zou verkopen zou je de oude elementen terug kunnen zetten en de SD's los verkopen.

Verder denk ik dat het echt van een directe vergelijking afhangt of het een goede ruil is. De body van de meeste Japanse Squiers en Fenders is van basswood, misschien is de body van je Custom van ash of alder? De SD's zullen de klank van de Squier natuurlijk anders kleuren. Welke gitaar is het beste in elkaar gezet, enz enz...

wietse
13 maart 2009, 22:30
RaAr?! Ik ben inmiddels voorzien en niet zo'n fan van Floyd Rose en consorten, maar anders had ik zeker interesse.
dit is 1 zonder floyd, gewone standaard trem.

BamBuFan1
14 maart 2009, 01:53
dit is 1 zonder floyd, gewone standaard trem.

Hmm, ik was kennelijk afgeleid door het kekke kleurtje.
Als ik mijn silver series niet had dan deed ik zeker een bod. Misschien moet deze gitaar maar es in de tweedehands koopjes-thread worden gezet...http://www.mysmiley.net/imgs/smile/winking/winking0001.gif

Otje
14 maart 2009, 23:45
houwen die hagstrom
Mijn idee! Super Swedes zijn onwijs goede gitaren. Niks ten nadele van sommige Squiers (ik had ooit een Squier uit de allereerste serie, dat waren Amerikaanse Fenders die onder de naam Squier werden verkocht, om te zien of er een markt voor was - en die waren fantastisch) maar een Super Swede doe je gewoon niet weg. Ik zou even doorsparen en een Strat erbij kopen.