PDA

View Full Version : Vraagje over Loopers en pedalen!



JeroenSchaaf
11 maart 2009, 18:04
Voor me nieuwe pedalen plank zit ik met het idee om de chorus, delay, compressor en tremelo in een loop te hangen? Ik heb deze niet super vaak aan staan, dus hoeft niet altijd in de keten te staan.

Alleen zit ik dan niet met volume verschil? Misschien een domme vraag hoor? maar vroeg het me af!

Dit is het idee van me pedalenplank.

http://img162.imageshack.us/img162/566/63161346.jpg

Nielsje
11 maart 2009, 18:09
Waarom zou je met een volume verschil zitten?
Wellicht omdat je pedalen een beetje brak zijn, maar anders hoef je geen volume verschil te hebben met een loop hoor.

Waarom wil je het eigenlijk?

JeroenSchaaf
11 maart 2009, 18:17
Waarom zou je met een volume verschil zitten?
Wellicht omdat je pedalen een beetje brak zijn, maar anders hoef je geen volume verschil te hebben met een loop hoor.

Waarom wil je het eigenlijk?

Pedalen brak? welke pedalen bedoel je?

Ik wil het omdat ik toch vaker drives gebruik dan de modulatie pedalen, ik dacht dan gooi ik die in een loop , zodat ze er niet altijd tussen staan! ( meer tone overhouden? )

Althans dat was mijn theorie erachter!

Nielsje
11 maart 2009, 20:48
Pedalen brak? welke pedalen bedoel je?

Ik wil het omdat ik toch vaker drives gebruik dan de modulatie pedalen, ik dacht dan gooi ik die in een loop , zodat ze er niet altijd tussen staan! ( meer tone overhouden? )

Althans dat was mijn theorie erachter!

Ja, dat bedoel ik dus. Heb je er op het moment last van? Nee? waarom dan een looper? Wel? Dan heb je wellicht een brak pedaal :)

JeroenSchaaf
11 maart 2009, 23:19
Ja, dat bedoel ik dus. Heb je er op het moment last van? Nee? waarom dan een looper? Wel? Dan heb je wellicht een brak pedaal :)

Lol, achja ik heb al die pedalen op dit moment nog niet ( morgen komt de ISP Decimator ) En hopelijk de Empress tremelo. Dan kan ik alles eens achter elkaar gooien kijken wat dat doet ;)

Bedankt Niels. Verder nog iets waar ik rekening mee moet houden?

peter_heijnen
12 maart 2009, 10:30
Er kan wat volumeverschil zijn als de pedalen die je in de loop zet niet tb zijn en nu opeens door de looper ahw wél tb geschakeld worden. Veel zal het niet zijn, kwestie van uitproberen..