PDA

View Full Version : Digitech technical asistance



RedBuell
11 maart 2009, 17:33
Ik ondervind nog steeds het probleem met mijn JamMan dat als ik wil opnemen over een prerecorded factory loop de opgenomen track vele malen zachter is dan de loop.

Ik heb Digitech technical asistance hierover een mailtje gestuurd en ben best verbaast over de wijze van antwoorden.

Ik had uitgelegd hoe ik alles had aangesloten en welke amp ik gebruik, ik kreeg de wedervraag wat van fx loop ik had omdat ik vertelde dat de JamMan in mijn FX loop staat. Na mijn antwoord dat peavey 5150II's seriële loops hebben kreeg ik het antwoord dat de JamMan is ontworpen om tussen gitaar en amp te fungeren. Hierop heb ik een mailtje gestuurd dat ik hun antwoord wel erg sumier vind en dat een looper voor de amp niet erg handig is ivm clean en overdrive combinaties, ook vroeg ik of de loops niet erg luid zijn opgenomen want dat was namelijk het antwoord dat Thomann mij gaf, thomann zei dat ik dus veel luider moest overdubben dan dan de factory recorded loop omdat ze heel hard zijn opgenomen.

Nu wil ik graag weten of een looper ook het best werkt voor de amp ipv in de FX loop voor dat ik een boos mailtje terug stuur.

Hieronder wat van de digitech antwoorden:

Hi,
Is the fx loop a parallel or a series fx loop?

Regards,

William Clayton
Harman Music Group
Technical Customer Service

Well the jamman is designed primarily to be run in front of an amplifier
rather than in an fx loop.

Regards,

Hi,
The factory loops were recorded at the highest level without distorting.

Regards,

William Clayton
Harman Music Group
Technical Customer Service

RedBuell
14 maart 2009, 12:29
Bump....

Is het inderdaad zo dat een looper als de JamMan het beste tussen gitaar en amp gebruikt wordt?

Mitch
14 maart 2009, 14:53
Ja, dat lijkt me wel. Hun antwoord is misschien wat summier mar zo werkt het wel, ja.

shredneck
14 maart 2009, 15:00
Ik denk het wel. Wellicht dat fabrikanten van loopers die apparaten afstemmen op hun eigen assortiment, geen idee van de visie van dit soort bedrijven.

Probeer eens een Boomerang looper. Die moet dat wel kunnen schijnt.


Er zijn zat mogelijkheden om je problemen te ondervangen dnek ik, maar dan moet je meer investeren (a/b looper/ volumepedaal of programmeerbare eq/ Xotic X-Blender ....)
Er zijn mensen als Paul Lenders of Remco Ransschaert (spelling?) die programmeerbare loopmogelijkheden wellicht in het klein kunnen maken voor je, dan neem je die jamman mee in je presets....nog cooler, en die buffers zijn uit je signaalpad..yeah!

Mja, ik denk dat bijna iedreeen die loopers VOOR zijn preamp zet, maar waarom dat zou bedacht is...tja.

Volumeproblemen zijn lastiger te ondervangen, kun je die jamman schakelen van (wat was het ook weer) +4 naar -10 db of zo? Iets met lijn en signaallevel of iets dergelijks. Het uitgangsniveau van je loop matched wellicht niet met je jamman.

sugarfish
14 maart 2009, 19:29
Ik vind het maar een vreemd verhaal! (misschien beter kunnen kiezen voor rc-20xl.....;) )
Heb je dat ook als je zonder de prerecording speelt, dus als je gewoon gitaar gaat loopen en daar overheen speelt?

Swan
14 maart 2009, 19:41
misschien een domme vraag, maar je hebt toch gewoon een volumeknop voor die loopjes?

RedBuell
15 maart 2009, 16:31
Het probleem vam een looper tussen je gitaar en amp is dat je dan geen cleane stukjes kan inspelen en dan met overdrive een lead eroverheen kan dubben omdat het cleane stukje ook door je overdrive gaat. De factory pre recorded loops (baslijn en drums) gaan dan ook door de pre amp en als ik dan met overdrive over die loops wil soleren worden de loops ook met overdrive afgespeeld.

Die volume knop is nou namelijk het probleem, ik stel het instrument volume zo af dat als ik de JamMan bypass dmv mijn fx loop uit te zetten er geen verandering in volume optreedt. Als ik vervolgens de factory loop afspeel en die afstel zodat het volume van de loop en het volume van mijn gitaar in proprtie is dan ga overdubben met akkoorden of een lead klinkt het tijdens het overdubben gewoon goed, als ik daarmee klaar ben en de akkoorden of lead in een loop afspeel komt het volume van het door mij ingespeelde stuk niet meer overeen met het volume toen ik het inspeelde, het is namelijk vele malen zachter.

Als ik zelf een loop opbouw heb ik daar geen last van, volgens de mensen van Thomann komt dit doordat de factory recorded loops op het hoogste volume zijn opgenomen en moet ik (heb het helaas nog niet kunnen proberen) een stuk harder inspelen dan de loop waarover ik meespeel, of nog beter de factory loops deleten en zelf loops maken of downloaden.