PDA

View Full Version : even voorstellen Erwin (oude rot)



even
11 maart 2009, 17:27
Hallo,

Mijn naam is Erwin van der Ven en ik ben 47 jaar. Vanaf mijn 17e speel ik gitaar en in mijn bands eigenlijk alleen electrisch. Destijds begonnen in een schoolband en door de jaren heen nooit langer dan enkele maanden zonder band gezeten, tot nu toe. Ik heb in coverbands gespeeld en ook vaak in bands die alleen maar eigen werk speelden. Van rock-, sympho-, blues- tot pop- en top 40 werk, dat was het wel de afgelopen 30 jaar. Ik wil graag bescheiden blijven, maar ik denk dat ik een zeer ruime ervaring heb op muzikaal gebied. Waar ik nog altijd het meest interesse in heb, en ook redelijk veel van weet, zijn gitaarversterkers (buizen), effecten en randapparatuur. Hoewel ik in het bezit ben van de "holy three" Les Paul, Stratocaster en Telecaster ligt mijn voorkeur voor de perfecte sound toch meer in de richting van versterkers, speakers en randapparatuur en kunnen de zes snarige planken mij niet zoveel schelen. Als ze maar lekker staan afgesteld. Door de jaren heen heb ik veel apparatuur gehad. Van vele merken combo's tot complete 19 inch sets. Wel altijd buizen. Gezien mijn leeftijd en rug (helaas) speel ik het laatste jaar via een Morley Wah/volume in een TC Electronics Nova System naar een (bj.1989) Mesa Boogie 22+ met daarin een Celestion Alnico Blue en daaraan gekoppeld een Mesa Boogie Thiele met een Celestion G12H. Ik ben afgestapt van het stereo spelen met name in verband met het gewicht en omvang van de set. Dit compacte setje stuur ik via een Hughes en Kettner redbox, dus mono naar onze PA. Onze soundtech en de bandleden zijn zeer tevreden. En ik moet zeggen dat de combinatie TC Electronic Nova, Mesa, Celestion erg prettig klinkt. Jullie zullen mijn reacties en discussies dus hoofdzakelijk vinden in "moderne versterkers na 1983".

Brewskie
11 maart 2009, 18:25
Welkom op het forum, Erwin. Altijd goed om nieuwe leden te zien, die veel weten.

MusicLover
11 maart 2009, 18:43
Welkom ;)
X

JeroenSchaaf
11 maart 2009, 18:48
welkom hiero!