PDA

View Full Version : Ibanez V70CE BK



yekezei
11 maart 2009, 17:06
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe akoestische gitaar aan te kopen, maar ik zou er liefst een hebben die ik kan aansluiten op een versterker.

Aangezien ik maar pas begin wil ik er niet te veel geld aan uitgeven.

Mijn oog is gevallen op de Ibanez V70CE BK

http://www2.muziekinstrumenten.com/061511093037-2.jpg

SPECIFICATIES
-top: Spruce
-back & sides: Mahogany
-neck: Mahogany
-pickup: Ibanez Under Saddle Pickup
-preamp: Ibanez AEQ200T Preamp
-tuning machine: Chrome Covered Tuning Machines
-nut & saddles: Ibanez Ivorex II
-bridge pins: Ibanez Advantage Bridge Pins
-strap button: Ibanez Strap Button for Acoustic Guitars
-fletboard: Rosewood

De prijs bedraagt 139€
Nu, ik ken er bitter weinig van dus ik had graag jullie advies, en ook zou ik willen weten wat ze met die Tuning Machine bedoelen.

Alvast bedankt.

YoJorisss
11 maart 2009, 23:49
je slaat een snaar aan en een klein display-tje op je gitaar laat zien welke het is EADGBE en of hij te hoog of te laag is, that's it.

Fireplace
12 maart 2009, 00:01
Tuning machine = stemapparaat.

Logische gevolgtrekking, maar volgens mij worden hier toch de stemmechanieken bedoeld. Ik zie er tenminste het voordeel niet van in om een stemapparaat met chroom te bedekken....

YoJorisss
12 maart 2009, 13:45
Ik heb zelf een Ibanez met tuner erop en het is gewoon een stemkastje op de bovenkant van je gitaar die je helpt met de toonhoogtes..handig voor beginners zoals jij en ik

spar
16 maart 2009, 12:07
Ik zelf heb de Ibanez AEL10 die er bijna identiek uitziet, mn eerste western gitaar, en ik ben er vooralsnog erg tevreden over.
Ik zou als ik jouw was alleen niet meteen die gitaar oppikken, tenzij je hem online besteld heb natuurlijk.

Zelfs ik als totale leek heb m'n echte 1e western gitaar (een Cort Earth 70) ingeruild voor de Ibanez die ik nu heb, gewoon omdat ik de Cort niet zo lekker vond spelen. Altijd even checken of het wel echt is wat je zoekt.

Muzieknono
16 maart 2009, 14:59
Ik zou iets meer uitgeven en een gitaar aanschaffen met een solid spruce top i.p.v. een spruce top dit is namelijk een gelamineerde top.
Een solid spruce top komt de klank ten goede.
Met tuning machines worden inderdaad de stemmechanieken bedoeld.
Mvgr. Dirk Jan :noob: