PDA

View Full Version : Schuifgeluid Akoestisch



Jantje Poen
11 maart 2009, 15:08
Weet iemand of er snaren bestaan die minder dat irritante schuifgeluid maken als je bijvoorbeeld een barre-akkoord 1 vakje verder schuift? Of kun je er misschien iets aan doen, snaren inweken in olie??

Zijn er merken snaren die deze eigenschap minder hebben.

Ik heb D'Addario en Elixir gebruikt en beiden zijn niet stil bij het schuiven over de snaren.

WillemdaGuide
11 maart 2009, 15:14
Zou het zo niet weten, ik vind dat juist wel wat hebben eerlijk gezegd.

beruk
11 maart 2009, 15:23
Dat zijn flatwounds, acoustische: Waarschijnlijk nogal sterk geluids verschil met roundwounds:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51m8vkO0sPL._SS500_.jpg
compound is mix tussen twee werelden qua geluid
http://images.miretail.com/products/optionRegular/Martin/366304jpg.jpg

Ik heb verder geen ervaring met flat en compound snaren op acoustisch, wel electrisch en daar is het verschil zeer goed hoorbaar, hoewel flatwounds minder briljant klinken, ze zijn wat matter.
Geen idee of deze snaren ook in nederland te krijgen

Jantje Poen
11 maart 2009, 19:03
Ik bedoel dit voor westerngitaar (of hoe heet zoiets?).

hendrix2
11 maart 2009, 19:14
Ik bedoel dit voor westerngitaar (of hoe heet zoiets?).

Lees de post boven je nog eens goed...

Laser
11 maart 2009, 19:16
Indien Elixir Nano's niet volstonden weet ik het niet.
Dat zijn naar mijn ervaring de stilste bij "schuiven".
Maar misschien zijn er andere ervaringen...

Jantje Poen
11 maart 2009, 19:24
Lees de post boven je nog eens goed...

Mijn tekstbegrip is niet zo best, sorry. Ik begrijp het niet.

Jantje Poen
11 maart 2009, 19:26
Indien Elixir Nano's niet volstonden weet ik het niet.
Dat zijn naar mijn ervaring de stilste bij "schuiven".
Maar misschien zijn er andere ervaringen...