PDA

View Full Version : Fender FM65R



scabiosa
11 maart 2009, 11:14
Beste mensen,

Een eind geleden kocht ik voor een prikje een FM65R. Ik speel in 3 bandjes en om iedere keer een hele stack te verhuizen... pfff. Daarom dacht ik dit ding te kopen om in één van de holen te laten staan. In de winkel vond ik hem goed klinken maar bij de band is dit een echte prul! Als je dan eens stevig wil doorblazen (met pedaaltjes) is het alsof het clean kanaal dit niet aan kan. Ik wéét dat de pedaaltjes kúnnen blazen maar op dit onding gaat het gewoon niet. Echt verschrikkelijk. En het clean is zo flets als koude koffie. Ik gebruik nu een jackhammerpedaaltje als extra gain bij het clean om er toch iets van karakter in te steken, probleem is nu dat het wat rommelig wordt als ik daar dan nog wat distortions of fuzzjes overheen smijt.

Deze post enerzijds om mensen af te raden dit onding aan te schaffen, anderzijds met de vraag of er hier iets aan te doen is. Eén of andere eenvoudige mod of zo?

groeten

scabiosa
11 maart 2009, 11:17
En dan nog iets:
De volumeknop is ook alweer zo'n pain in the ass. Op 'twee' is het al even luid als een marshall stack die stevig staat door te blazen.
Maar dan zonder het karakter natuurlijk. Een beetje subtiel op zoek gaan naar volume gaat dus ook al niet. 't is alles of niets.

met deze amp zal het wel gewoon niets worden denk ik.

Squier4ever
11 maart 2009, 13:12
En dan nog iets:
De volumeknop is ook alweer zo'n pain in the ass. Op 'twee' is het al even luid als een marshall stack die stevig staat door te blazen.
Maar dan zonder het karakter natuurlijk. Een beetje subtiel op zoek gaan naar volume gaat dus ook al niet. 't is alles of niets.

met deze amp zal het wel gewoon niets worden denk ik.

heb enige testervaring met zijn grote 2x12 broer, de FM100. net zo'n prul als die 65. ongeloofeloos kutgeluid, is gewoon echt niks van te maken.

Jeroen76
12 maart 2009, 12:58
even een kleine nuancering........

ik speel al enige tijd over een FM100H en vergeleek hem met de Princeton 112+. Dat geluid zocht ik en heb ik gevonden in de FM100H. Allebei transistor, allebei een goed clean geluid. Maar dat kost natuurlijk wel wat tweaken met een eq in de fx-loop. Maar ik heb heel wat gitaristen gehoord en gelezen die er niets mee konden. Ik ken er ook die dat dus wel konden.

Ik denk dus dat het je smaak moet zijn, 't kost natuurlijk ook bijna niets en dan vind ik de sound erg meevallen. Echter ik heb geen ervaring met de FM65. Ik neem wel aan dat je het dus niet over de Frontman 65 hebt.

My 3 cents.

Groetjes
Jeroen

Squier4ever
12 maart 2009, 13:04
even een kleine nuancering........

ik speel al enige tijd over een FM100H en vergeleek hem met de Princeton 112+. Dat geluid zocht ik en heb ik gevonden in de FM100H. Allebei transistor, allebei een goed clean geluid. Maar dat kost natuurlijk wel wat tweaken met een eq in de fx-loop. Maar ik heb heel wat gitaristen gehoord en gelezen die er niets mee konden. Ik ken er ook die dat dus wel konden.

Ik denk dus dat het je smaak moet zijn, 't kost natuurlijk ook bijna niets en dan vind ik de sound erg meevallen. Echter ik heb geen ervaring met de FM65. Ik neem wel aan dat je het dus niet over de Frontman 65 hebt.

My 3 cents.

Groetjes
Jeroen

alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar voor de prijs van die FM kun je IMO toch echt wel een leukere versterker kopen, die beter klinkt.

Jeroen76
12 maart 2009, 13:09
alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar voor de prijs van die FM kun je IMO toch echt wel een leukere versterker kopen, die beter klinkt.

Je hebt volledig gelijk, ik kon echter mijn exemplaar tweedehands voor een paar honderdjes overnemen. Ik kan dus helemaal niet klagen en het geluid is voor mij best aardig. De 4x12 gaf dan ook een mooie breedte aan het geluid. Prul vond ik ik het dus niet en dat wilde ik neerleggen in mijn nuance.
Groetjes
Jeroen

zeppo
12 maart 2009, 13:39
... anderzijds met de vraag of er hier iets aan te doen is. Eén of andere eenvoudige mod of zo?
De best beschikbare mod is verkopen dat ding ..... :seriousf:

scabiosa
12 maart 2009, 15:44
De best beschikbare mod is verkopen dat ding ..... :seriousf:

goh, ik heb er maar 150 voor betaald. ik speel dat ding gewoon kapot, ik blaas zo hard door tot dat de speakers uit dit brolbakje knallen :crazyhappy: