PDA

View Full Version : This



Tigch
11 maart 2009, 10:28
Het is tijd me even voor te stellen.

Ik ben Martijn, heb inmiddels 3 jaar gitaarles en heb thuis ongeveer 10 gitaren staan geloof ik inmiddels..

Blueridge BR-160a
Alhambra 6P-Abeto
Alhambra 4P
Yamaha Pacific
Squier Stratocaster
Squier Precision Bass
En verder heb ik nog een aantal kampvuur gitaartjes.

Ik speel voornamelijk akoestisch, dan blues, classick rock en pop. Ik speel sinds kort in een bandje waar ik benoemd ben tot lead gitarist. Ik zal dus de komende tijd veel aandacht moeten steken in het bespelen van mijn electrische gitaren. Ik ben momenteel bezig met sweet child of mine van Guns 'n Roses. Pittig... Maar ik kom er wel uit. Zoals iedere muzikant ben ik een perfectionist. Het kan altijd beter. Dus ik ben benieuwd hoe ons eerste optreden zal gaan...

Ik ben van plan binnenkort een representatieve electrische set aan te schaffen, bestaande uit een gitaar, amp en pedalboard. Iemand suggesties?

Als laatste puntje, mijn gitaarhelden:
John Mayer
Eric Clapton
Andy McKee
Joe Walsh

4ltern4tiv3
11 maart 2009, 10:39
Hey Martijn,

Welkom.
Aardig lijstje gear heb je daar. Representatief is wat mij betreft datgene waar jouw kwaliteit het best mee naar voren komt ;).

Zoek wat jou het beste ligt qua sound en looks ( als je looks belangrijk vindt :P )
Ben zelf wel onder de indruk van de Orange amps en hou persoonlijk van de sound van Gibson LP's en Ibanez S-series.
Heb geen ervaring met pedals eerlijk gezegd.

Greetz