PDA

View Full Version : Een Goldtop om mee te scheuren



langeeend
11 maart 2009, 11:25
Ik zit met een kwestie in de categorie epische missies.

Ik wil een Epiphone Les Paul Goldtop om mee te rocken. Zoals Smith van Maiden rond het Powerslave tijdperk, maar dan op m'n eigen manier met actieve EMG 81/85's. Dit betekent dat ik een normaliter zou moeten zorgen dat ik een '57 Goldtop met humbuckers in m'n bezit krijg om hier actieve EMG's in te kiepen. Echter, die zijn tweede hands erg moeilijk te verkrijgen voor een fatsoenlijk bedrag. Nieuw worden ze nu en het komende jaar niet verkocht, heb ik me laten vertellen door een Epiphone dealer.

Dit in tegenstelling tot de '56 Goldtop.Prachtig bluesbeest, maar ik heb al een mooie bluesbak thuis. Deze Les Paul is wel te verkrijgen en ook nog eens voor een goeie prijs. Hier zitten echter P90 single coils in, wat inhoudt dat hier geen EMG 81/85's in kunnen. Na meerdere gesprekken met fanatici en liefhebbers heb ik me ook nog even laten adviseren door één van de betere gitaarwinkels van NL, waar ze me vertelden dat je in principe de frezing van je P90's kunt laten vergroten (door een goeie gitaarbouwer) tot een frezing waar normale humbuckers in passen.

Ik vraag me echter af of dat de juiste manier is. Kan dit mooi afgewerkt gedaan worden? Heeft iemand nog tips/suggesties?

Lexvandoef
11 maart 2009, 13:23
Het kan wel, maar waarom zou je dan niet gewoon gelijk een epi goldtop met humbuckers kopen? Dan ben je gelijk klaar en ook nog eens goedkoper uit.

Het kan natuurlijk wel wat jij wilt, het kost wel geld en tijd.

Trouwens, met p90's kan je ook geweldig scheuren hoor, ik heb zelf 2 lp's, 1 met humbuckers en 1 met p90's, die p90's scheuren echt niet minder, zijn zelfs iets aggresiever dan de humbuckers.

casper innosence
11 maart 2009, 14:33
Je kunt natuurlijk ook emg's op P90 formaat nemen. De p81/p85/p60/p60a.

Daniel91
11 maart 2009, 14:40
Of niet per se een Epiphone willen...