PDA

View Full Version : Van Halen is weg bij Fender!



Orpheo
11 maart 2009, 01:24
http://i33.photobucket.com/albums/d96/ron4406/sidebyside.jpg




Voor de duidelijkheid: dit is GEEN signatureserie, dit is GEEN nep PRS, dit is GEEN photoshop. dit is een gitaar gemaakt door een fan...

Powerchordschuiver
11 maart 2009, 01:30
"Het basismateriaal van vandaag..., is tape!"

niekb
11 maart 2009, 01:33
En hoeveel kost dit?

Ik vind het een beetje jammer..van die prs

budje
11 maart 2009, 07:53
en die reflectortjes zijn voor als Eddy weer eens stomdronken zijn gitaar laat vallen op een halfdonker podium?

Rinze
11 maart 2009, 11:05
Iedereen mag vinden wat ie wil maar ik vind het absurd.

Een PRS gereliced naar een gitaar die er in deze vorm nooit is geweest, wat is het eigenlijk voor iets raars dat elke EVH van de laatste 10 jaar die strepen weer heeft? Dat hadden de MM EVH's ook niet, dat waren tenminste mooie gitaren. De beste man heeft al 10 jaar niks meer gepresteerd en opvallend genoeg grijpt hij (dus) bij iedere sig-gitaar terug naar het begin...:dontgeti: ik vind het sneu. De eerste Frankenstrat van Eddie vond ik wel mooi maar dit wordt zielig. Al lijkt het me verder niet echt het grootste probleem dat ie heeft, helaas.

En ik vind het ding spuuglelijk.

F*R*E*A*K
11 maart 2009, 11:19
Om de een of andere reden moest ik echt lachen bij het zien van de inlays....
Is dit trouwens een geintje van PRS?

Daan_B
11 maart 2009, 11:22
Om de een of andere reden moest ik echt lachen bij het zien van de inlays....
Is dit trouwens een geintje van PRS?

Kan haast niet anders...
Ik vind het een vreselijk lelijk ding, PRS gitaren horen stijlvol en nieuw te zijn, met een mooie top etc.
In ieder geval geen Van Halen gebied als je het mij vraagt:soinnocent:.

EuroCinema
11 maart 2009, 11:27
Het wachten is op een Gibson L5 of Gretsch White Falcon in Eddiestijl :seriousf:

MarkV
11 maart 2009, 11:41
Het is gewoon door een gitarist zo gemaakt. Die had er zin in om van zijn PRS een EVH remake te maken.

Blacksteen
11 maart 2009, 11:58
Ik vind Relics, en Vintage gitaren geweldig,
maar hier wordt ik toch echt niet vrolijk van....

ik heb heel die EVH sigs nooit wat gevonden,
op de EVH Wolfgang na dan.

stevie ray
11 maart 2009, 12:18
vooral die munt onder die (prs trem?) en hij is ook die achterlijke 'hijsogen' vergeten die dienst doen als strapbuttons.

niet ECHT over nagedacht.

graus
11 maart 2009, 12:27
hahaha vind het wel humor. IK heb voor de gein ooit een Dean Evo flink onder handen genomen in die stijl:

http://img23.imageshack.us/img23/2434/img5641.th.jpg (http://img23.imageshack.us/my.php?image=img5641.jpg)

Barkeepert
11 maart 2009, 12:30
Het wachten is op een Gibson L5 of Gretsch White Falcon in Eddiestijl :seriousf:
http://img10.imageshack.us/img10/2982/vanhalenjazz.jpg

barno
11 maart 2009, 17:30
die EVH tape toestanden: beste bewijs dat echt Alles kan verkocht worden mits juiste marketing: want tot mijn verbazing zijn er echt mensen die dit mooi zijn gaan vinden enkel en alleen vanwege de marketing en het EVH label, terwijl het natuurlijk officieel gewoon geweldig lelijk is :)

Bluze
11 maart 2009, 22:52
geweldig gaaf ding!

Noid
11 maart 2009, 22:53
die EVH tape toestanden: beste bewijs dat echt Alles kan verkocht worden mits juiste marketing: want tot mijn verbazing zijn er echt mensen die dit mooi zijn gaan vinden enkel en alleen vanwege de marketing en het EVH label, terwijl het natuurlijk officieel gewoon geweldig lelijk is :)I beg to differ: Marketing in mijn geval niet nodig: opgegroeid met de voorkant van Van Halen 1 (Eddy met witte strat met zwarte strepen) in m'n hoofd: magic!

MattellicA
11 maart 2009, 23:08
I beg to differ: Marketing in mijn geval niet nodig: opgegroeid met de voorkant van Van Halen 1 (Eddy met witte strat met zwarte strepen) in m'n hoofd: magic!

Kwijl... Maar dan met zwarte binding errond en birdseye fretboard :loveserenade:

sjaak1990
11 maart 2009, 23:16
Het past totaal niet bij zo'n MM. Vraag me af wat de specs zijn. Die gast weer niet wat hij wil...

Orpheo
11 maart 2009, 23:21
Het past totaal niet bij zo'n MM. Vraag me af wat de specs zijn. Die gast weer niet wat hij wil...

1: dat is een PRS
2: het is gemaakt door een Fan, NIET EvH!
3: lees eens andere posts.

ijzerbroot1
11 maart 2009, 23:22
Wel een leuk ding hoor, maar dat rood/wit/zwart zie ik te vaak. Vind ik dat zwart/gele schema toch wat mooier maar da's een kwestie van smaak ;)

mikeyaxeman
11 maart 2009, 23:23
Iedereen mag vinden wat ie wil maar ik vind het absurd.

Een PRS gereliced naar een gitaar die er in deze vorm nooit is geweest, wat is het eigenlijk voor iets raars dat elke EVH van de laatste 10 jaar die strepen weer heeft? Dat hadden de MM EVH's ook niet, dat waren tenminste mooie gitaren. De beste man heeft al 10 jaar niks meer gepresteerd en opvallend genoeg grijpt hij (dus) bij iedere sig-gitaar terug naar het begin...:dontgeti: ik vind het sneu. De eerste Frankenstrat van Eddie vond ik wel mooi maar dit wordt zielig. Al lijkt het me verder niet echt het grootste probleem dat ie heeft, helaas.

En ik vind het ding spuuglelijk.

Is toch een geintje dit een PRS in EVH stijl?
Anders is het net zoiets als wat ESP doet en wat Rinze dus zegt over dat ding een relic versie maken van wat eigenlijk een andere gitaar is; de Hetfield sig eigenlijk een Gibson dus...

http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/guitars/sigseries/hetfield/images/esp_jh_ic.jpg

Het mot niet gekker worden... :stop:

B_2_the_a
12 maart 2009, 00:36
origineel is veeeel mooier

http://www.pinkpop.org/pics/2008_10.jpg

Luke-wannabe
12 maart 2009, 00:38
Pff wat een hoop gemekker weer om niks...

B_2_the_a
12 maart 2009, 01:02
Pff wat een hoop gemekker weer om niks...

welkom bij 75 % van het gitaarnet gelul....

Luke-wannabe
12 maart 2009, 01:10
welkom bij 75 % van het gitaarnet gelul....
Nouja echt welkom hoef je me niet te heten. Zit hier al bijna 4 jaar.

RobertoL
12 maart 2009, 13:17
hahaha vind het wel humor. IK heb voor de gein ooit een Dean Evo flink onder handen genomen in die stijl:

http://img23.imageshack.us/img23/2434/img5641.th.jpg (http://img23.imageshack.us/my.php?image=img5641.jpg)
Ziet er wel mooi uit hoor. Aleen het muntje zit er een beetje lullig op (op een manier van 'Jaaahhaa mensen, ik heb ook nagedacht over het muntje, kijk maar')

EuroCinema
12 maart 2009, 14:23
http://img10.imageshack.us/img10/2982/vanhalenjazz.jpg

:seriousf: :seriousf: :seriousf: Goed man!

mikeyaxeman
12 maart 2009, 14:49
Pff wat een hoop gemekker weer om niks...

Ach ja het is mooi tijdverdrijf he...

beruk
12 maart 2009, 14:49
Yes,
Eindelijk een EVH acoustische jazzert zonder pickups maar mét bigsby tremolo!!
:cheerup::ok::crazyhappy:

marc_o
12 maart 2009, 15:39
Ik kan me na al die jaren hier op Gitaarnet nog steeds verbazen over het feit dat mensen zich druk maken over hoe een gitaar eruit moet/mag zien....ongelooflijk, who gives a flying fuck of iemand z'n spullen een andere kleur geeft, of dat er al dan niet gerelict mag worden, en kennelijk moet een PRS altijd mooi blijven...geef het strepen als je dat wilt, maak er een persoonlijk iets van en wees er blij mee.
Na een klein ongevalletje met een stenen asbak is er een flinke chip lak van mijn USA 62 RI strat afgebroken.....in samenspel met mijn plectrum is een kwart van de body nu heel erg lelijk gestript....so what?
VH, geweldige gitarist, geweldige gitaren, geweldige visie, geweldige impact...prima toch?

Barkeepert
12 maart 2009, 18:15
Ik kan me na al die jaren hier op Gitaarnet nog steeds verbazen over het feit dat mensen zich druk maken over hoe een gitaar eruit moet/mag zien....ongelooflijk, who gives a flying fuck of iemand z'n spullen een andere kleur geeft, of dat er al dan niet gerelict mag worden, en kennelijk moet een PRS altijd mooi blijven...geef het strepen als je dat wilt, maak er een persoonlijk iets van en wees er blij mee.
Na een klein ongevalletje met een stenen asbak is er een flinke chip lak van mijn USA 62 RI strat afgebroken.....in samenspel met mijn plectrum is een kwart van de body nu heel erg lelijk gestript....so what?
VH, geweldige gitarist, geweldige gitaren, geweldige visie, geweldige impact...prima toch?Het gaat volgens mij niet zozeer om een andere kleur geven of het relicen, maar meer om het feit dat het EVH gedoe volledig uitgemolken wordt doordat er dertig verschillende gitaren met dezelfde beschadigingen verschijnen. Nou gaat het hier om een geval dat een fan het bij z'n eigen gitaar heeft, maar dan nog.

sjaak1990
12 maart 2009, 19:37
1: dat is een PRS
2: het is gemaakt door een Fan, NIET EvH!
3: lees eens andere posts.

Had het verkeerd begrepen idd wat er niet bij gisteren. Omdat de titel is Van Halen weg bij fender, toen dacht ik dat hij naar PRS was gegaan ofzo, leek me al erg raar...

Bram+
12 maart 2009, 20:23
Zou natuurlijk wel grappig zijn, de nieuwe Wolfgang is drie jaar in ontwikkeling geweest, is nu eindelijk 'af', en EVH zou alweer bij het volgende gitaarmerk aankloppen. Niet dat hij het langer dan vijf jaar gaat 'volhouden' bij Fender, maar dat zou natuurlijk wel erg snel zijn en bovendien zal hij ongetwijfeld ook iets van een 'contract' hebben.

Misschien een leuk raadspelletje: wie maakt in 2015 de 'nieuwe' Wolfgang?

Barkeepert
12 maart 2009, 20:41
Zou natuurlijk wel grappig zijn, de nieuwe Wolfgang is drie jaar in ontwikkeling geweest, is nu eindelijk 'af', en EVH zou alweer bij het volgende gitaarmerk aankloppen. Niet dat hij het langer dan vijf jaar gaat 'volhouden' bij Fender, maar dat zou natuurlijk wel erg snel zijn en bovendien zal hij ongetwijfeld ook iets van een 'contract' hebben.

Misschien een leuk raadspelletje: wie maakt in 2015 de 'nieuwe' Wolfgang?Da's niet zo moeilijk...Stagg!

Riky
12 maart 2009, 21:38
Het gaat volgens mij niet zozeer om een andere kleur geven of het relicen, maar meer om het feit dat het EVH gedoe volledig uitgemolken wordt doordat er dertig verschillende gitaren met dezelfde beschadigingen verschijnen. Nou gaat het hier om een geval dat een fan het bij z'n eigen gitaar heeft, maar dan nog.

Dit is een gitaar gemaakt door een fan van eddie...
Heeft toch niks te maken met het uitmelken van het "EVH gedoe." Wat kan eddie er nou aan doen dat fans zijn gitaar gaan namaken.

Ik vind helemaal niet dat EVH de boel aan het uitmelken is...
Fender vraagt hem of hij een nieuwe siganture wil.. Hij kan er geld aan verdienen prima..
Dat doen meer gitaristen. Joe satrian, Steve Vai, Joh Petrucci, Paul gilbert, Nuno Bettencourt, James Hetfield, krik hammet, brian may...enz enz, maar omdat EVH 10 jaar lang bezig is geweest met het zuipen van alcohol en het overwinnen van zijn ziektes en niet met gitaar spelen is het ineens taboe om een EVH signature gitaar te hebben of te maken??

Ben geen van van eddie en helemaal niet van zijn afgeragde gitaar, maar who cares? Zijn zoveel onnodige signatures in mijn ogen.
Ik vind het wel vet gedaan en lijkt me ook tof omde gitaar van je favo gitarist na te maken.

evEndzhar
12 maart 2009, 23:01
Dat doen meer gitaristen. Joe satrian, Steve Vai, Joh Petrucci, Paul gilbert, Nuno Bettencourt, James Hetfield, krik hammet, brian may...enz enz, maar omdat EVH 10 jaar lang bezig is geweest met het zuipen van alcohol en het overwinnen van zijn ziektes en niet met gitaar spelen is het ineens taboe om een EVH signature gitaar te hebben of te maken??
Ik ben een enorme fan van het ouder gitaarwerk van Eddie hoor, maar op de duizenden flessen whiskey die hij ongetwijfeld leeggezopen heeft na, heeft hij de laatste 10-15 jaar inderdaad heel weinig gepresteerd. Hij blijft maar nieuwe zooi ontwikkelen om de perfecte tone te krijgen, maar die is hij al lang kwijt door het drinken. Dat hij regelmatig van merken verandert en sommige signatures absurd duur zijn ($28.000 voor een Frankenstrat replica van Fender) werkt ook niet in zijn voordeel.

De meeste van die gitaristen die jij noemt zijn nog steeds heel actief en spelen nog net zo goed als vroeger. Satriani, Vai en Gilbert zitten al zo'n 20 jaar bij Ibanez en hebben signatures in diverse prijsklasses en mate van exclusiviteit. Het zelfde geldt voor Hetfield en Hammett bij ESP.

Braindead
12 maart 2009, 23:44
Is die EVH echt zon zuiplap dan? Ik lees dit (of soortgelijke opmerkingen zoals junk) nu toch wel met enige regelmaat oip dit forum. Om hoeveel drank gaat het dan per dag en wat zijn de bronnen hierover?

IMO is OU812 nog altijd het beste van van Halen. Sucker in a three piece en AFU Naturally wiredvind ik echt meesterlijk, ook qua gitaartone.


Ik ben een enorme fan van het ouder gitaarwerk van Eddie hoor, maar op de duizenden flessen whiskey die hij ongetwijfeld leeggezopen heeft na, heeft hij de laatste 10-15 jaar inderdaad heel weinig gepresteerd. Hij blijft maar nieuwe zooi ontwikkelen om de perfecte tone te krijgen, maar die is hij al lang kwijt door het drinken. Dat hij regelmatig van merken verandert en sommige signatures absurd duur zijn ($28.000 voor een Frankenstrat replica van Fender) werkt ook niet in zijn voordeel.

De meeste van die gitaristen die jij noemt zijn nog steeds heel actief en spelen nog net zo goed als vroeger. Satriani, Vai en Gilbert zitten al zo'n 20 jaar bij Ibanez en hebben signatures in diverse prijsklasses en mate van exclusiviteit. Het zelfde geldt voor Hetfield en Hammett bij ESP.

evEndzhar
12 maart 2009, 23:55
Als alcoholist ga je toch in ieder geval wel door een halve tot een hele fles per dag, hoor. Tel maar op. OU812 is alweer 21 jaar oud en is wat mij betreft ook het laatste album dat nog echt de moeite waard is.

Rinze
12 maart 2009, 23:57
Als alcoholist ga je toch in ieder geval wel door een halve tot een hele fles per dag, hoor. Tel maar op. OU812 is alweer 21 jaar oud en is wat mij betreft ook het laatste album dat nog echt de moeite waard is.

De ene alcoholist is de andere niet...

Maar Eddie heeft voor een jaar of anderhalf nog in een interview aangegeven dat het niet goed met hem ging en dat ie naar een kliniek moest. En hij zag er toen ook niet uit. Het is overigens al een jaar of twintig algemeen bekend dat ie hem net iets te graag lust.

Riky
13 maart 2009, 01:11
Ik ben een enorme fan van het ouder gitaarwerk van Eddie hoor, maar op de duizenden flessen whiskey die hij ongetwijfeld leeggezopen heeft na, heeft hij de laatste 10-15 jaar inderdaad heel weinig gepresteerd. Hij blijft maar nieuwe zooi ontwikkelen om de perfecte tone te krijgen, maar die is hij al lang kwijt door het drinken. Dat hij regelmatig van merken verandert en sommige signatures absurd duur zijn ($28.000 voor een Frankenstrat replica van Fender) werkt ook niet in zijn voordeel.

De meeste van die gitaristen die jij noemt zijn nog steeds heel actief en spelen nog net zo goed als vroeger. Satriani, Vai en Gilbert zitten al zo'n 20 jaar bij Ibanez en hebben signatures in diverse prijsklasses en mate van exclusiviteit. Het zelfde geldt voor Hetfield en Hammett bij ESP.

er zijn ook EVH look a likes gemaakt die gewoon te betalen zijn... Daar tegen heeft brian may ook toestemming geven om guyton look alikes te laten maken vn zijn gitaar en die kosten ook 10.000 euro (guytons).
Ook heb ik stukken gezen van de laatste tour (op youtube) waarin eddie laat zien dat hij nog prima gitaar kan spelen.

Ik snap wel dat hij de afegelopen jaren niks meer gemaakt heeft, maar hier wordt de gitaar van een fan direct in verband gezet met een zuipende uitmelkende slecht presterende EVH...

Orpheo
13 maart 2009, 01:19
er zijn ook EVH look a likes gemaakt die gewoon te betalen zijn... Daar tegen heeft brian may ook toestemming geven om guyton look alikes te laten maken vn zijn gitaar en die kosten ook 10.000 euro (guytons).
Ook heb ik stukken gezen van de laatste tour (op youtube) waarin eddie laat zien dat hij nog prima gitaar kan spelen.

Ik snap wel dat hij de afegelopen jaren niks meer gemaakt heeft, maar hier wordt de gitaar van een fan direct in verband gezet met een zuipende uitmelkende slecht presterende EVH...

die guytron van brian may is ook wel een bijzonder ding hoor. een replica, zo goed gereproduceerd als maar kon. bijna alle onderdelen zijn zoals het op de red special zit. van de juiste topkam tot de knopen als inleg en de juiste slagplaat etc etc. dat maakt die zo duur.

die van evh, die van 27000 is zo duur, omdat ie helemaal gereliced is, en dat muntje komt uit het juiste jaar, en de reflectoren zijn ook 'zoals het was'. dat was handwerk, en dat kostte flink wat.

stevie ray
13 maart 2009, 09:39
er zijn meer uitgaves van de red special van brian may dan de frankenstein van evh trouwens.

check; (http://www.brianmaycentral.net/commercial.html)

en dat zijn alleen de commerciële kopietjes...niet de guyton one of brianmayguitar

Riky
13 maart 2009, 12:09
er zijn meer uitgaves van de red special van brian may dan de frankenstein van evh trouwens.

check; (http://www.brianmaycentral.net/commercial.html)

en dat zijn alleen de commerciële kopietjes...niet de guyton one of brianmayguitar

op deze pagina staan ze nog geen eens allemaal. Guild en Burn hebben ook een aantal versies gemaakt en nu is het zelf brian may zelf die de gitarenlaat namaken puur voor vekoop want die dingen lijken niet op het origineel en hij zal ze ook nooit gebruiken..

marc_o
13 maart 2009, 12:34
Het gaat volgens mij niet zozeer om een andere kleur geven of het relicen, maar meer om het feit dat het EVH gedoe volledig uitgemolken wordt doordat er dertig verschillende gitaren met dezelfde beschadigingen verschijnen. Nou gaat het hier om een geval dat een fan het bij z'n eigen gitaar heeft, maar dan nog.


Wel eens gehoord van de gitarist Les Paul?

Denk je dat zijn signature ondertussen ook niet een beetje uitgemolken is?

Bram+
13 maart 2009, 12:36
Ja, dat hele singlecut mahonie en esdoorn gedoe met een vaste brug, twee pickups en een gelijmde hals komt mij ook een beetje de neus uit. Kunnen ze dan nooit iets nieuws verzinnen :D

Thijssie
13 maart 2009, 13:00
IMO is OU812 nog altijd het beste van van Halen. Sucker in a three piece en AFU Naturally wiredvind ik echt meesterlijk, ook qua gitaartone.
Tsja, OU812 vind ik persoonlijk een suf discoalbum, For Unknown Carnal Knowledge vind ik daarintegen weer waanzinnig....

paulusdeBKB
13 maart 2009, 13:04
+1 voor F*U*C*K. Steengoeie plaat met een bijzonder gitaargeluid.