PDA

View Full Version : Multi-effect moddeling?



Staon
10 maart 2009, 20:03
Yooh,

Ik ben op zoek naar de wat meer 'electronische' sounds uit m'n buizenbakkie, maar ik heb graag wat tips. Ik ben niet specifiek naar een pedaal op zoek, maar naar iets met zo veel mogelijk mogelijkheden, voor zo min mogelijk geld..

Het gaat me voornamelijk om een (step)phaser, die zo vintage mogelijk klinkt en of een warme chorus of delay , een flanger hoeft niet zo nodig; is me te extreem.

Waarschijnlijk zijn dergelijke pedalen niet voor weinig te krijgen (mocht je nog een beetje kwaliteit willen), maar ik zat zelf te denken aan de Marshall Regenerator, heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben 'm helaas nog niet tegen gekomen in een winkel, maar ik wil 'm zeker eens uit proberen.

't Maakt me niet echt uit of het een massa apparaat is, of slechts een paar functies, maar het is meer dat ik niet het geld heb om (dure) moddeling pedalen te kopen afzonderlijk, en ik een soort compromis wil, ipv een behringer digitaal prutding.

Ik wil het liefst onder de 150 euro blijven qua budget, en ik speel op een Carvin Nomad + stratmodel + Jeckyll & Hyde + Crybaby JH-1b

Gaarne hoor ik jullie adviezen of vragen aan

ibanez260
10 maart 2009, 20:07
boss??
ibanez??


wil je die effecten allemaal samen of apart?

Staon
10 maart 2009, 20:34
Uuhm, het liefst samen, omdat ik niet genoeg geld heb om dingen apart te kopen, dat komt later wel. Boss ben ik niet zo van, Ibanez ken ik niet, is dat niet heel blikkerig en metallic van geluid? Wat raadt je me aan van Ibanez?

paulusdeBKB
10 maart 2009, 21:15
Volgens mij heeft Ibanez geen courante multiFX. Voor een multi-effectapparaat met een step-phaser moet je even gericht zoeken, vrees ik. Gelukkig is er vandaag de dag een hoop te krijgen voor niet te veel geld. Als ik jou was, zou ik eerst eens kijken bij de floor-based multi-fx (meestal met ingebouwde modeling preamp). Moderne kandidaten zijn onder andere:
- Pod XT Live
- Pod X3 Live
- Rocktron Utopia 100, 200, 300
- Zoom G7tt, G9.2tt
- Vox Tonelab
- een hele resem Digitech producten die ik niet heb bijgehouden
- Boss GT 6 / 8 /10

MAARRRRR... als je echt op zoek bent naar buitenissige geluiden en hippe filter + phaser effecten, dan zou ik eens kijken of je een Adrenalinn kunt vinden. Mooi klein kastje met een hele uitgebreide filterimplementatie en een step sequencer. Kijk maar eens op Youtube, dat is echt een gaaf ding!

TimmU
11 maart 2009, 16:46
Spaar even door en koop een mooie TC Electronics Nova Mod.

Comfortably Daniel
12 maart 2009, 08:07
Spaar even door en koop een mooie TC Electronics Nova Mod.

+ 1
Erg leuk pedaaltje met een berg goeie sounds.
Ik zou inderdaad niet teveel bezuinigen. Een hoop mensen kopen iets goedkopers...om daarna weer wat duurders te kopen omdat het toch niet helemaal was wat ze wilden. Spaar even door ;)

TimmU
14 maart 2009, 20:50
Nova mod is helemaal te gek.Kun je bijna alles uithalen en instellen,en is erg degelijk.ik heb hem ook!