PDA

View Full Version : welke andere strat



ar250artist
10 maart 2009, 13:47
Goed, zo langzamerhand ben ik wel zo ver dat ik een andere strat wil. Ik speel nu 6 jaar op een mex std. Altijd met veel plezier op gespeeld, alleen qua klank kan het beter. Ik wil dus kwalitatief een trap hoger. In eerste instantie concentreer ik me op Fender, de alternatieven ken ik ook wel zo'n beetje, maar dat wordt gewoon testen en vergelijken. Wat ik nu graag zou weten is, welk model strat het meest interessant is volgens jullie. Uit ervaring zeg maar. De volgende modellen zouden iets voor me kunnen zijn (budget rond de 1000,-).

Classic
Classic player
Highway
USA std
Road worn
Welke vergeet ik nog??

Het ligt allemaal vrij dicht bij elkaar vermoed ik, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn huidige strat heeft een vrij dik c-profiel in de hals en dat bevalt wel goed. Ik weet dat het verder een kwestie van testen is.

mikeyaxeman
10 maart 2009, 14:41
Misschien een idee om een ander setje elementen in je mexicaan te gooien?

ar250artist
10 maart 2009, 14:50
Die zitten er al in: gfs alnico premium vintage of zo iets en een lil killer in de brug. In ieder geval een verbeteriing, maar nog niet helemaal.

mikeyaxeman
10 maart 2009, 14:53
Ah.. ok :)

rocker_71
10 maart 2009, 14:53
Als ik 1000 euro had zou ik nog ff doorsparen en dan naar Haar Guitars gaan. Kun je hem helemaal naar wens laten bouwen. Dan heb je een veel betere gitaar dan welke je allemaal noemt.
(en anders 2e hands zoeken)

Foxey Freddie
10 maart 2009, 15:16
is classic and classic player ook niet uit mexico?, dacht het wel, iid 1 van die 2

Quink
10 maart 2009, 15:47
(en anders 2e hands zoeken)

Ja, da's geen slecht idee..... :soinnocent:





(Pfffff, wat schaamteloos dit......)

humbucker
10 maart 2009, 19:44
@ Quink: das n mooi stratje wat je daar hebt!

Ik weet niet precies waar je naar op zoek bent, maar als een vol C-profiel qua nek je wel ligt, kan je ook eens kijken naar een USA '62RI, die vind je ook wel voor een bedrag rond de 1000€ - 1250€ (tweedehands wel te verstaan :)), en dan heb je echt een heerlijk stratje!! Heb er zelf een, dus ik spreek ervaringsgewijs :D

Quink
10 maart 2009, 21:11
@ Quink: das n mooi stratje wat je daar hebt!

Dank je. Vind ik zelf ook! Toch wou ik liever dat ik hem niet meer had. :D

(GAS voor iets anders). ;)