PDA

View Full Version : doordraaiende schroef



guitarnijboer
10 maart 2009, 10:56
Heeft iemand goede tips om een doordraaiende schroef (een van de 4 schroefen waarmee de nek vastzit) van mijn Fender stratocaster (USA 1989)te repareren?
Bij een van de schroeven is namelijk het gat in de hals iets te ruim waardoor deze doordraaid en niet goed vastgezet kan worden. Een houtje ertussen steken werkt onvoldoende...

Wat voor lijm, pasta, methode werkt hiervoor het beste?

Little Jay
10 maart 2009, 11:11
Duvel er in lijmen en opnieuw boren zou ik doen voor zo'n belangrijke schroef.

Of opvullen met lucifers/sateprikkers en houtlijm en ook opnieuw boren met iets kleinere boor.

Hedge
10 maart 2009, 11:21
Duvel er in lijmen en opnieuw boren zou ik doen voor zo'n belangrijke schroef.

Of opvullen met lucifers/sateprikkers en houtlijm en ook opnieuw boren met iets kleinere boor.

Optie een heeft duidelijk de voorkeur wat mij betreft. Er is pas een topic geweest waar het duvel verhaal ruim aan bod komt.

ernieman
10 maart 2009, 11:57
idd, dat was dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119942). Stond 2 pagina's terug.

-----------------------
Even meteen een opmerking aan ons allen:
Laten ze voortaan als zelfbouwers onze creativiteit iets verder uitdiepen dan het opstellen van oude vragen in nieuwe formuleringen. Graag eerst even de zoekmachine gebruiken voordat zelfbouw 1 grote graaibak wordt. Eigenlijk is het dat al, maar soms moet je gewoon even wat dieper grabbelen voordat je het juiste "kadootje" te pakken hebt.

de Mods
-----------------------