PDA

View Full Version : mijn eerste gitaar



Fincent
10 maart 2009, 09:06
Volgende week zal ik gaan kijken voor mij eerste gitaar.
dit wordt waarschijnlijk een Vintage V100, kost 265 Euro nieuw
Ik weet dat ik een betere 2e hands op de kop zou kunnen tikken maar mis
de ervaring om deze stap te zetten, en kom dan met een Stagg met Gibson sticker thuis:(
nu mijn vraag
zijn er mensen die ervaring hebben met deze gitaar?
en zijn er ideeën voor goede alternatieven, mijn muziek keuze is vrij breed
van Blues tot rock ( Guns,metallica, AC DC)

Alvast bedankt

almarvk
10 maart 2009, 09:33
Vintage maakt prima gitaren voor een prima prijs. Heb je ook nagedacht over een versterker e.d.?

M Kactus
10 maart 2009, 09:37
Ik vind het een erg fijne gitaar. Die Vintage LP's speelden onverwacht fijn en lagen goed in de hand. Het was best een zware gitaar met een ietwat dikkere hals. De afwerking was niet slecht, wat al erg mooi is voor toch een goedkope gitaar. Het lijkt me een erg fijne beginnersgitaar, en kan mooi meegaan met de goede Squiers, de London City's en de beginners-Ibanezzen. Dit is het model met die P90's (de pickups), toch ? Als het echt P90's zijn (en geen humbuckers in een P90-jasje), dan zijn het elementen die een beetje een kruising zijn tussen singlecoils (met 1 spoel) en humbuckers (met 2 spoelen). P90's klinken voller en warmer dan SC's, en iets hotter, maar opener dan humbuckers, en ze kunnen meer ruisen.

Muzieknono
10 maart 2009, 09:44
Goede gitaren voor weinig, alle types hebben Wilkinson hardware en pup's, maar ze spelen en klinken goed.
Veel succes.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Fincent
10 maart 2009, 09:45
Sorry moest de v100 zijn met wilkinson humbuckers:soinnocent:

M Kactus
10 maart 2009, 09:49
Sorry moest de v100 zijn met wilkinson humbuckers:soinnocent:

Prima gitaartjes, zoals ik al zei. Ik heb op de P90 versie gespeeld en vond die ook erg leuk spelen, hoor. Misschien niet meteen aan te raden als eerste gitaar maar toch ideaal voor blues en classic rock. Maar die humbuckers zijn vast beter voor in een eerste gitaar. Iets "makkelijker" en universeler.

almarvk
10 maart 2009, 10:01
Alle hardware is van Wilkinson omdat dhr Wilkinson == Vintage.

Fincent
10 maart 2009, 10:07
Vintage maakt prima gitaren voor een prima prijs. Heb je ook nagedacht over een versterker e.d.?
Ik heb een peavey versterker deze is voor een synthersizer( heb ik hem ook altijd voor gebruikt)en hoop dat het een beetje klinkt met gitaar.
anders ga ik op zoek naar een cube.
deze worden al om aangeraden.
en zijn niet duur , en dat is altijd goed ;-)

M Kactus
10 maart 2009, 10:22
Ik heb een peavey versterker deze is voor een synthersizer( heb ik hem ook altijd voor gebruikt)en hoop dat het een beetje klinkt met gitaar.
anders ga ik op zoek naar een cube.
deze worden al om aangeraden.
en zijn niet duur , en dat is altijd goed ;-)

Ga dan toch maar voor die cube. Die Peavey gaat niet klinken. Daar krijg je ten eerste enkel een erg cleane toon uit, plus die klinkt compleet anders dan een gitaarversterker doordat hij zgn full range is. Een gitaarversterker benadrukt sommige frequenties en andere worden net teruggedraaid. Zo'n keyboardversterker "zendt" alles uit.

Toch maar die cube dus. Wat trouwens ook een hele fijne versterker is. Zeker als je die met de 12'' luidspreker in neemt, maar die andere zijn ook erg fijn. Dat is een erg leuk beginnerssetje.

Fincent
10 maart 2009, 10:41
Ga dan toch maar voor die cube. Die Peavey gaat niet klinken. Daar krijg je ten eerste enkel een erg cleane toon uit, plus die klinkt compleet anders dan een gitaarversterker doordat hij zgn full range is. Een gitaarversterker benadrukt sommige frequenties en andere worden net teruggedraaid. Zo'n keyboardversterker "zendt" alles uit.

Toch maar die cube dus. Wat trouwens ook een hele fijne versterker is. Zeker als je die met de 12'' luidspreker in neemt, maar die andere zijn ook erg fijn. Dat is een erg leuk beginnerssetje.

Thanx om een vette tegenvaller te voorkomen ga ik op zoek naar een cube
Zou zuur zijn als ik hem thuis aansluit en nog niet als August young klink:D

hole
10 maart 2009, 10:48
August young

is dat de broer van ....? :seriousf:

Cubejes zijn leuk!

Fincent
10 maart 2009, 10:53
is dat de broer van ....? :seriousf:

Cubejes zijn leuk!

ok Angus maar daar lijkt het ook niet op:crazyhappy:

bass blom
10 maart 2009, 11:02
oh die is wel vet ja :seriousf: