PDA

View Full Version : Degelijke hoofdtelefoon voor GT -8



angus
9 maart 2009, 22:24
Hallo daar,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een deftige hoofdtelefoon voor op mijn GT-8, om de avonduurtjes ook nog al pingelend te kunnen doorbrengen.

De zoekfunctie hier, en het BossGTcentralforum helpen me niet veel verder... vandaar nog even mijn vraag.

Ik zoek naar een hoofdtelefoon, die, aangesloten op een GT8 een mooi geluid weergeeft. Ik las dat bij sommige types het geluid al snel korrelig wordt, of bij anderen de bas te weinig naar voorkomt...

Wie gebruikt een hoofdtelefoon op een GT8, en wat zijn je bevindingen bij jouw hoofdtelefoon?

Dingen die belangrijk zijn voor mij:
- draagcomfort
- lang snoer, degelijk en stevig materiaal
- merk met degelijke garantie
- goed geluid voor gewone rock, blues, ... metalachtigen speel ik zelden...
- budget: max. €100, eventueel 2dehands


Tot daar, iemand een idee?

Alvast bedankt!

Heynis
9 maart 2009, 22:27
In ieder geval geen Sennheiser HD-xxx koptelefoon. Die heeft te weinig headroom om zonder gekraak en dergelijken te kunnen spelen, vooral als je clean of met palmmutes speelt. Ik zou kijken naar koptelefoons met een grote diameter, en er gewoon een paar testen.

VanBiLL.com
9 maart 2009, 23:13
Geen pratische ervaring mee hoor, maar zou een goede (draadloze)in-ears iets zijn?

Guitarleon
10 maart 2009, 12:20
Je kunt een AKG overwegen. Ik heb onlangs een K240 studio gekocht. De versie met zwart/goud zijkanten. Zeer natuurgetrouw geluid en geen "opgepompt" laag zoals bij veel HiFi koptelefoons.
De K240 studio is vervangen voor een nieuwer model (die van mij is zwart/goud, tegenwoordig is hij gewoon zwart) als je dus een beetje shopt kun je voor onder de 100 euro slagen.

Groet,

Leon

dml
10 maart 2009, 14:11
De hierboven beschreven AKG kon wel eens "te mooi" zijn voor de GT-8, het gaat hoogstwaarschijnlijk bij gebruik van gain enigszins fizzy klinken. Toen ik nog een GT-8 had, gebruikte ik een goedkope SBC HP200 van nog geen twee tientjes, met prima resultaat. De GT-8 is ondertussen vertrokken maar de HP200 gebruik ik nog steeds maar nu i.c.m. een Korg PX4.

Guitarleon
10 maart 2009, 14:19
De hierboven beschreven AKG kon wel eens "te mooi" zijn voor de GT-8, het gaat hoogstwaarschijnlijk bij gebruik van gain enigszins fizzy klinken. Toen ik nog een GT-8 had, gebruikte ik een goedkope SBC HP200 van nog geen twee tientjes, met prima resultaat. De GT-8 is ondertussen vertrokken maar de HP200 gebruik ik nog steeds maar nu i.c.m. een Korg PX4.

Ik heb zelf enige tijd een GT-6 gehad, en ik vond de AKG hier prima op klinken... Kan natuurlijk bij de GT-8 anders zijn, maar niet waarschijnlijk toch?
Zelfs bij High-Gain of Fuzz achtige sounds blijft de AKG strak, helder en definieerbaar. Ook wordt je niet "luistermoe" Van veel HiFi achtige koptelefoons wordt je dat echter wel.
bij de AKG merkte ik dat ik de tone-settings van de GT-6 niet al te veel hoefde aan te passen t.o.v. mijn versterker. Bij de HiFi koptelefoons moest dit wel. Ik maakte in de GT-6 altijd een vaste bank met presets aan voor de koptelefoon.

De AKG is natuurlijk niet heilig, want er zijn ook nog veel andere goede koptelefoons. Smaken verschillen, maar deze kwam voor mij echt verreweg als beste uit de bus nadat ik hem vergeleken had met diverse modellen van o.a.: Sony, beyerdynamic, Sennheiser, Denon, MB Quart, etc.

angus
10 maart 2009, 19:24
Bedankt voor de reacties al, alvast een exemplaar waar'k eens naar uitkijk.

Iemand nog ervaring met andere merken?

zjanke
10 maart 2009, 20:31
In ieder geval geen Sennheiser HD-xxx koptelefoon. Die heeft te weinig headroom om zonder gekraak en dergelijken te kunnen spelen, vooral als je clean of met palmmutes speelt. Ik zou kijken naar koptelefoons met een grote diameter, en er gewoon een paar testen.

Ik gebruik al een aantal jaren een HD570 om thuis te spelen, geen probleem. Ben het dus ook niet eens met het gemak waarmee hier een complete serie op een hoop wordt gegooid. Zeker omdat een HD570 een uitvoering is met een grote diameter...

sugarfish
10 maart 2009, 22:00
De hierboven beschreven AKG kon wel eens "te mooi" zijn voor de GT-8, het gaat hoogstwaarschijnlijk bij gebruik van gain enigszins fizzy klinken. Toen ik nog een GT-8 had, gebruikte ik een goedkope SBC HP200 van nog geen twee tientjes, met prima resultaat. De GT-8 is ondertussen vertrokken maar de HP200 gebruik ik nog steeds maar nu i.c.m. een Korg PX4.

Klopt helemaal!!! Ik heb zelf ook de GT-8 en ik heb zowel de AKG (100+ euro) en eentje van 2 tientjes. De AKG is geen "gitaarkoptelefoon", veel te fizzy inderdaad. De AKG is meer geschikt voor zang en luisteren van muziek, om het even oneerbiedig te zeggen. De goedkope koptelefoon klinkt voor de gitaargeluiden veel beter! Dus duurder is niet altijd beter.

Izegrim
10 maart 2009, 22:04
De AKG is inderdaad veel te helder voor monitor out op een multipedaal. Ik heb ook een Sennheiser halfopen koptelefoon van 2 tientjes en dat klinkt veel prettiger. Ik vind die AKG wel de bom trouwens als het gewoon om muziek op de computer luisteren gaat. Ik hoor ineens dat veel liedjes heel anders zijn dan ik jaren had gedacht! :D

angus
10 maart 2009, 22:18
De AKG is inderdaad veel te helder voor monitor out op een multipedaal. Ik heb ook een Sennheiser halfopen koptelefoon van 2 tientjes en dat klinkt veel prettiger. Ik vind die AKG wel de bom trouwens als het gewoon om muziek op de computer luisteren gaat. Ik hoor ineens dat veel liedjes heel anders zijn dan ik jaren had gedacht! :D

Welk type Sennheiser heb je?

Izegrim
11 maart 2009, 00:28
HD437

Ik heb ook de gesloten HD 202 versie gehad, maar ik krijg altijd vermoeide oren van gesloten koptelefoons, zeker als ik gitaar aan het spelen ben, dus die ging terug . Voor muziek luisteren klinkt 'ie veel te wollig en ongedefinieerd, maar voor gitaar vind ik hem heerlijk.

Degene die je voor gitaar spelen iig NIET moet hebben is de AKG K240 Studio.

EDIT:
Grappig dat ik net zie dat Heynis in een eerdere post de HD serie heeft afgeraden. Ik heb toch wel wat leuke koptelefoons, maar toch speel ik het liefste met dat plastic geval. :D

angus
11 maart 2009, 21:53
Ik zou het wel een voordeel vinden er af en toe ook muziek mee te kunnen luisteren, en dat de kwaliteit daarbij ook goed is... iemand daar ervaring mee?