PDA

View Full Version : Ibanez Destroyer DTT700



Mr. Dynamite
9 maart 2009, 20:42
Hey :cooler:

Ik ben nu echt aan het gassen op een Ibanez Destroyer (Def Leppard , Iron Maiden )
Nu kwam ik deze tegen: een Ibanez DTT700 :crazyhappy:
specs:
Body: Mahonie
Hals: 5-Delen esdoorn/walnoten
Halsconstructie: Wizard II Neck-thru
Fretten: Jumbo
Toets: Palissander
Halselement: DiMarzioŽ D Activator™ Humbucker
Brugelement: DiMarzioŽ D Activator™ Humbucker
Brug: Gibraltar Custom
Hardware: Verchroomd

Prijs: E 750.-

Iemand ervaring met deze gitaar? Moet ik hierbij meer denken aan de eerdere Destroyers uit '80 s ?

Bram+
9 maart 2009, 21:39
Wat betreft specs zijn er redelijk wat verschillen tussen deze en de vroege 80s Destroyers. Die hadden een basswood body (met maple top) en een gelijmde hals, deze nieuwe dus een mahogany body met neck-thru constructie. De pickups van de DTT700 zijn ook stukken moderner vergeleken met de Ibanez Vintage en Super pickups uit de oude Destroyers. Ze zijn dus wel degelijk anders, maar zeker niet ongeschikt voor Maiden of Leppard.

Nog wat betreft de DTT700 op zich: Hij is net nieuw (januari 2009), ik ben er nog geen tegengekomen, dus letterlijke ervaring heb ik niet. Het is in principe een XPT700FX in een Destroyerjasje, en over die XPT hoor/lees ik in ieder geval veel tevreden verhalen.

Hollemans
10 maart 2009, 10:13
Al gezien in winkels?? Vind hem erg leuk!!

Mr. Dynamite
10 maart 2009, 15:06
Wat betreft specs zijn er redelijk wat verschillen tussen deze en de vroege 80s Destroyers. Die hadden een basswood body (met maple top) en een gelijmde hals, deze nieuwe dus een mahogany body met neck-thru constructie. De pickups van de DTT700 zijn ook stukken moderner vergeleken met de Ibanez Vintage en Super pickups uit de oude Destroyers. Ze zijn dus wel degelijk anders, maar zeker niet ongeschikt voor Maiden of Leppard.

Nog wat betreft de DTT700 op zich: Hij is net nieuw (januari 2009), ik ben er nog geen tegengekomen, dus letterlijke ervaring heb ik niet. Het is in principe een XPT700FX in een Destroyerjasje, en over die XPT hoor/lees ik in ieder geval veel tevreden verhalen.

Ik zie het ja het enige verschil tussen de XPT700fx en de DTT700 is de elementen de DTT700 heeft DiMarzio D Activator X en de XPT700fx heeft DiMarzio D Activator. Iemand enig idee waar die X voor staat? :???:
En heb ik het goed dat de destroyer actieve elementen heeft?

Maar neck-thru houdt dit in dat de hele gitaar uit 1 stuk is of...? op het plaatje op ibanez.com lijkt het wel of de hele gitaar uit 1 stuk is?

greetz ;)

Mr. Dynamite
10 maart 2009, 15:35
Al gezien in winkels?? Vind hem erg leuk!!

Bij maxguitarstore hebben ze hem wel op de site staan ;)

Dark_Tranquillity
10 maart 2009, 16:43
Neck thru = Hals uit 1 stuk, door de body heen, met aan beide zijden de body aangelijmd.

Mr. Dynamite
10 maart 2009, 20:40
Dit geeft zeker ook veel sustain? :)