PDA

View Full Version : zoektoch naar juiste od/distortion



Gitaar4LifeDude
9 maart 2009, 19:58
hallo mede-gitaarnetters,

na een tijd lang allerlei muziekwinkels af te gaan en hier en daar is wat te testen durf ik het nu eindelijk aan om jullie deskundig advies te vragen.

Ik ben op zoek naar een overdrive of distortion pedaal (verschil is mij nog steeds niet 100% duidelijk) die zegmaar iets verder gaat dan de fulltone OCD(al in m'n bezit)
ik zal 'm voornamelijk in de band gebruiken over een marshall jcm800 met een prs ce24. de jcm800 kan niet zo hard dat hij de juiste distortion bereikt.
Ik speel het genre poppunk zoals paramore en daarbij speel ik ook nog wat covertjes van muse en audioslave en alter bridge. Het doel is dus dat de od/dist dit aankan. Ik ga woensdag naar dijkman muziek in Amsterdam om daar te testen, aub help met advies.

ik speel op een prs ce 24

ik heb meer met de amerikaanse sound dan met marshall achtigen en de radial plexitube is in ieder geval iets wat ik totaal niet zoek.

ps. budget 300-350 euro

groeten

Einzeln
9 maart 2009, 21:16
U heeft PM

Gitaar4LifeDude
9 maart 2009, 22:58
sorry, het mag niet 2e hands zijn aangezien ik al iets gekocht had bij dijkman wat ik weer om wil ruilen voor die distortion.

Einzeln
10 maart 2009, 07:35
In dat geval: de barber dirty bomb
http://www.proguitarshop.com/product.php?ProductID=1566&CategoryID=

Eezz
10 maart 2009, 09:21
Wow, das wel een van de betere high gain sounds die ik tot dusver ben tegen gekomen. Best wel veelzijdig ook lijkt me op basis van dat filmpje. Goede tip!

Einzeln
10 maart 2009, 10:05
Andere optie: via Dijkman een master in jcm 800 laten bouwen

rocker_71
10 maart 2009, 12:13
h

Ik ben op zoek naar een overdrive of distortion pedaal (verschil is mij nog steeds niet 100% duidelijk) die zegmaar iets verder gaat dan de fulltone OCD(al in m'n bezit)

ps. budget 300-350 euro

groeten

Dan zoek je dus meer een distortion. Moet lukken met zo'n budget!
Mss een carl martin plexitone?

Gitaar4LifeDude
10 maart 2009, 16:39
@ nice de roode, de jcm800 is niet van mij dus ik kan er niet aan gaan verbouwen. Hij is van de oefenruimte.

@ rocker, het geluid van een plexi is juist wat ik niet zoek, staat ook in de omschrijving, tenzij het pedaal echt heel anders is dan de plexitube maar dat kan ik me niet zo goed voorstellen.

ik ga de barber zeker even checken bedankt voor de tip, aub kom met meer tips mensen, jullie helpen me er ontzettend mee want ik heb morgen studio-opnames, zou leuk zijn als ik de nieuwe od al kan gebruiken :)
op de site zie ik een box of metal staan, is dat iets of moet ik in een andere richting denken?

schizo910
10 maart 2009, 17:13
Fulltone GT-500, EHX Metal Muff, Emma reezafratzitz, Blackstar, MXR Dime Distortion...

rocker_71
10 maart 2009, 17:21
@ rocker, het geluid van een plexi is juist wat ik niet zoek, staat ook in de omschrijving, tenzij het pedaal echt heel anders is dan de plexitube maar dat kan ik me niet zo goed voorstellen.


Oops, sorry... :makeup:

Was het eerste wat in me opkwam, ik zit ook meer in de overdrivjes (tubescreamers enzo).

Gitaar4LifeDude
11 maart 2009, 17:50
vandaag naar dijkman geweest, voor het geld van de plexitube een HBE Power Screamer gehaald + een korg pitchblack en een spectraflex kabel. Ik ben een gelukkig man :)