PDA

View Full Version : ' 81 Ibanez Blazer vraagje.



Rick L
9 maart 2009, 19:07
Hey allemaal, ik heb een vraagje.
Na twijfel heb ik toch maar vorige maand een nieuwe gitaar gekocht, het betreft een een 1981; Ibanez Blazer. Achteraf was dit toch een impuls aankoop omdat het geluid veel lijkt op mijn strat en ik toch liever een les paul wilde.

Mijn vraag luid dan ook; hoeveel zou ik voor mijn Blazer kunnen vragen?
Graag even jullie mening, want ik weet het niet.

Technisch stukje: ze is zeer goede staat. Alles is orgineel, alle potmeters etc. doen het nog. De vorige eigenaren hebben goed op haar gepast. Natuurlijk wel playwear maar dat mag ook wel voor een bijna 30 jaar oude gitaar (slechts alleen krasjes geen butsen!).
Spelen zelf is heel erg snel (snaren liggen lekker laag, lage actie om het zomaar te zeggen).

Fototje: http://i42.tinypic.com/2ptnzas.jpg

Alvast bedankt!
Rick

P.s. Ik hoop dat ik in het goede topic zit.
Zo niet; sorry!

PeterX
9 maart 2009, 19:23
Je koopt een gitaar die er uitziet als een strat, en dan ben je verbaasd dat die ook ongeveer zo klinkt...?

Volgens mij zijn die blazers niet zo duur, maar ik zou er gewoon voor vragen wat je dr vorige maand voor hebt betaald, ben je iig een ervaring rijker en ga je er financieel niet op achteruit.

Rick L
9 maart 2009, 19:27
Het is inderdaad waar dat -ie als een strat klinkt. Maar ik heb hiervoor een vrijwel gelijke Blazer bespeeld en die klonkt als gegoten (ook zo oud). Vandaar dat ik deze had aangeschaft. Ik heb 'm voor 375 euro gekocht. Dit was in mijn ogen, een koopje. Misschien dat ik er meer kan uithalen dacht ik toen.
Dus, ben ik dom geweest of was het een goede prijs?

G.G.
9 maart 2009, 19:29
Het is inderdaad waar dat -ie als een strat klinkt. Maar ik heb hiervoor een vrijwel gelijke Blazer bespeeld en die klonkt als gegoten (ook zo oud). Vandaar dat ik deze had aangeschaft. Ik heb 'm voor 375 euro gekocht. Dit was in mijn ogen, een koopje. Misschien dat ik er meer kan uithalen dacht ik toen.
Dus, ben ik dom geweest of was het een goede prijs?

€375 is echt teveel geweest. Hoewel het goeie gitaren zijn ligt de marktplaatsprijs denk ik op zo'n €250 a €300 max.

zeppo
9 maart 2009, 22:00
Ik denk ook dat je hier geld op gaat verliezen ...

geert1976
9 maart 2009, 22:21
een Ibanez Blazer doet inderdaad, een beetje afhankelijk van de staat ergens tussen de € 200,00 voor een matige en € 300,00 voor een mint, je hebt helaas echt teveel betaald.

denk gezien de foto en je beschrijving dat die van jou ergens tussen de
€ 200,00 a € 250,00 gaat doen, ondanks de leeftijd is het aanbod van de Blazer nog aardig groot.

vulvasonic
10 maart 2009, 00:20
Op dit moment ken ik niemand die ernaar op zoek is. Jammer, want deze planken raad ik anders iedereen aan. Ik nam haar zo van je over, als ik er het geld voor had.

Rick L
10 maart 2009, 08:25
Ik heb haar op marktplaats gegooid link verwijderd
Misschien dan ik nog 1 of andere gek weet te vinden, zo niet dan houd ik haar gewoon. Ze staat niet in d weg ;).

almarvk
10 maart 2009, 09:00
En nu is het spam.