PDA

View Full Version : Ibanez JEM 7 VWH Steve Vai White Beauty 2006



VanMeekeren
9 maart 2009, 17:44
Hallo,

Ik heb mijn oogje laten vallen (lees: 'Ik heb een dikke gas-aanval') op een:

Ibanez JEM 7 VWH Steve Vai White Beauty 2006

Verschrikkelijk geil ding om te zien, en als hij een vooruitgang is op de Ibanezen die ik heb gehad: S540 Custom en RG770; dan is het zeker een aanrader voor mij.

Hij staat momenteel op marktplaats voor een 1500 EUR, is dit wat een goede prijs of is deze onredelijk?

Van Meekeren

Bram+
9 maart 2009, 18:54
Zeker geen onredelijke prijs voor een JEM7V. Van de JEM7V WH staan een hoop kopieën op marktplaats maar degene die jij op het oog hebt (http://link.marktplaats.nl/235328294 neem ik aan) ziet er betrouwbaar uit, de verkoper heeft ook vaker zulke gitaren in de verkoop. De 2006 modellen hebben een Edge Pro, Rosewood toets en een vijfdelige maple/walnut hals, dat lijkt bij deze ook te kloppen.

Of het echt een vooruitgang is vergeleken met je vorige Ibanezzen ligt vooral aan je eigen voorkeur. Deze heeft wel een modernere tremolo, iets dikkere hals (één of twee mm) en 'echte' DiMarzio pickups.

Soulflyhigh
9 maart 2009, 21:26
Zeker geen onredelijke prijs voor een JEM7V. Van de JEM7V WH staan een hoop kopieën op marktplaats maar degene die jij op het oog hebt (http://link.marktplaats.nl/235328294 neem ik aan) ziet er betrouwbaar uit, de verkoper heeft ook vaker zulke gitaren in de verkoop. De 2006 modellen hebben een Edge Pro, Rosewood toets en een vijfdelige maple/walnut hals, dat lijkt bij deze ook te kloppen.

Of het echt een vooruitgang is vergeleken met je vorige Ibanezzen ligt vooral aan je eigen voorkeur. Deze heeft wel een modernere tremolo, iets dikkere hals (één of twee mm) en 'echte' DiMarzio pickups.
+ dat de Jems als je ze goed afstelt spelen als een droom. Voor mij dan. Als ik op de Jem van mijn gitaarleraar speel dan moet ik er aan wennen dat ik eigenlijk met zoveel gemak speel en dat ik nergens meer voor hoef te werken.

bass blom
9 maart 2009, 21:34
ziet er erg mooi uit ja, gewoon gaan bekijken dan.

artnaz
9 maart 2009, 22:27
Ik had er ook bijna één gekocht, één van mijn favoriete gitaren wat looks betreft! Ik denk overigens dat je er één voor 1300 euro kunt krijgen, dit exemplaar misschien ook wel, hoewel hij er erg goed uitziet.

Als je hem koopt, ga alsjeblieft geen foto's posten! :sneaky:

VanMeekeren
10 maart 2009, 00:21
Als je hem koopt, ga alsjeblieft geen foto's posten! :sneaky:

Waarom niet? Ik ga hem toch zeker niet voor het spelen kopen? .. Showen met die Japanse plank!! :chicken:

Marien112
10 maart 2009, 11:27
Mijn Ibbie komt ook daarvandaan, betrouwbaar, komt afspraken goed na en houdt je op de hoogte over de stand van zaken mbt levering e.d. als je hem op laat sturen.

Ben er erg over te spreken.

frekie
10 maart 2009, 11:43
Heb onlangs mijn S540FM verkocht voor zegge en schrijve 450 euro, omdat ik niet meer aan de nek kon wennen. Aan een redelijk bekende Amsterdamse jazz gitarist, die man heeft een unieke verzameling Ibanez Artfield gitaren van eind jaren 80.
Ik vind het opvallend dat die JEMs zo duur zijn, destijds waren ze nieuw niet duurder dan de top S540's. Natuurlijk speelt de connectie met Steve Vai mee maar op de 540 hebben ook bekende gitaristen gespeeld zoals Frank Gambale.

RoelTM
10 maart 2009, 15:21
Ik vind het opvallend dat die JEMs zo duur zijn, destijds waren ze nieuw niet duurder dan de top S540's. Natuurlijk speelt de connectie met Steve Vai mee...
Die connectie was er altijd toch al?

LP_CL
10 maart 2009, 16:40
Niet dat ik je van enige pret wil ontdoen, maar JEM's zijn zelfs nieuw geen 1500€ waard. eigenlijk is dit een RG met echte DiMarzio pups en een gat in de body.
Voor 1500€ koop ik veel liever een Jackson USA of een ESP. En als het echt een ibanez moet zijn, dan zoek je voor dat geld beter een J-custom (wel heel moeilijk te vinden).

VanMeekeren
10 maart 2009, 17:20
Niet dat ik je van enige pret wil ontdoen, maar JEM's zijn zelfs nieuw geen 1500€ waard.


http://www.thomann.de/nl/ibanez_jem7_vwh_steve_vai.htm

Overigens denk ik wel dat je meer betaalt voor de naam Steve Vai dan voor de gitaar zelf. Maargoed, geld moet rollen toch?

Tweedehands Gibson Custom misschien dan?

sjaak1990
10 maart 2009, 17:49
Wat maakt het uit of hij het waard is of niet? Als je hem echt graag wilt hebben en er een goede prijs voor betaald. Vind het zelf ook leuke gitaren, zou er geen kopen maar vind ze wel wat hebben. Een Ibanez prestige is sowieso altijd al heel stevig duurder dan de niet prestige modellen. Deze is dan weer flink duurder, echte Dimarzio's zijn meer waard, en er zal ook wel wat naam bij in zitten...maar de inruil waarde is ook hoger dus wat maakt het dan uit?

Bram+
10 maart 2009, 20:04
Niet dat ik je van enige pret wil ontdoen, maar JEM's zijn zelfs nieuw geen 1500€ waard. eigenlijk is dit een RG met echte DiMarzio pups en een gat in de body.
Voor 1500€ koop ik veel liever een Jackson USA of een ESP. En als het echt een ibanez moet zijn, dan zoek je voor dat geld beter een J-custom (wel heel moeilijk te vinden).
Nu zijn er voldoende RGs met echte DiMarziopickups, dus daar zal het niet aan liggen. JEMs hebben een aantal 'arbeidsintensievere' elementen zoals de inlays en scallop, lion's claw, en handvat vergeleken met een 'standaard' RG550, maar je betaalt natuuurlijk inderdaad wel extra centjes omdat het een 'Vai gitaar' is. Zelfs los van dat alles is het gewoon een klasse instrument en dat de gitaar zelfs nieuw geen 1500 euro waard, is is de grootste kul in dit onderwerp, maar dat schrijven we maar toe aan het feit dat jij er altijd bovenop zit om negatief te doen over Ibanez op het kinderachtige af.

Dat je 'beter' een J-Custom kan kopen is trouwens een grote illusie, die zijn kwalitatief echt niet beter dan een standaard 'productiemodel' (de J-Customs worden door de 'normale' productielieden in Japan in elkaar geschroefd). J-Customs zijn goed afgewerkt, maar dat is een JEM ook. Een ander voordeel is dat je deze JEM (en vele anderen) gewoon kunt uitproberen, een J-Custom moet je meestal op de gok kopen van eBay e.d.

Orpheo
10 maart 2009, 20:25
ik snap niet waarom men denkt dat de lion claw en monkey grip arbeidsintensiever zijn. ibanez freest ook met CNC's. het wordt gewoon allemaal machinaal gedaan... de inleg is wel lastiger natuurlijk.

maar ik vind het BELACHELIJK dat je een body van basswood en een toets van pallisander hebt op zo'n dure gitaar...

humbucker
10 maart 2009, 20:48
@ Orph: waarom dan?

Braindead
10 maart 2009, 20:49
Wat is daar nu belachelijk aan. Het is een signature en basswood en rosewood is waar Steve graag op speelt. Dan kun je er wel een 24 karaats gouden potmeter in zetten maar dan is het geen Steve Vai sign meer.

Verder zijn wij als gitaristen een stelletje jankers en bovendien strontverwend. Jij laat wel allemaal van die Warmoths bouwen maar laat maar eens een goede viool bouwen, dan weet je wat een instrument kan kosten.

Orpheo
10 maart 2009, 21:03
Wat is daar nu belachelijk aan. Het is een signature en basswood en rosewood is waar Steve graag op speelt. Dan kun je er wel een 24 karaats gouden potmeter in zetten maar dan is het geen Steve Vai sign meer.

Verder zijn wij als gitaristen een stelletje jankers en bovendien strontverwend. Jij laat wel allemaal van die Warmoths bouwen maar laat maar eens een goede viool bouwen, dan weet je wat een instrument kan kosten.

nja, ik vind het vooral raar, omdat vai voorheen ebben en alder had. imho, beter/mooier (tone)hout.

ik snap niet waarom je opeens aan komt zetten met warmoth. ik weet dondersgoed hoeveel een 'goed' instrument kost, maar een viool is echt iets compleet anders dan een gitaar. daar zijn de toleranties veeel kleiner.

ik vind het vooral raar, omdat vai nog steeds het meest op Flo of Pogo speelt; ebben en alder he.

Di Stefano
10 maart 2009, 21:19
Zijn signature heeft toch alder body en ebony toets? Enkel de goedkope versie heeft basswood.

Orpheo
10 maart 2009, 21:22
Zijn signature heeft toch alder body en ebony toets? Enkel de goedkope versie heeft basswood.

blijkbaar heeft de 'dure' versie dat ook. zie thomann's site.

volgens de site van ibanez is het wel alder. over de toets zeggen ze niks.

F*R*E*A*K
10 maart 2009, 21:26
ik vind het vooral raar, omdat vai nog steeds het meest op Flo of Pogo speelt; ebben en alder he.

Pogo heeft hij allang niet meer, en Flo is een witgespoten Floral pattern.
Maar ik vind basswood niet echt onderdoen voor alder, als het nou ash was oke.
Ebben is idd wel veel fijner.

Orpheo
10 maart 2009, 21:35
Pogo heeft hij allang niet meer, en Flo is een witgespoten Floral pattern.
Maar ik vind basswood niet echt onderdoen voor alder, als het nou ash was oke.
Ebben is idd wel veel fijner.

hm ok. je hebt helemaal gelijk. maar goed, neemt neit weg dat ik basswood kaal, doods, en leeg vind klinken, en alder al stukken beter.

F*R*E*A*K
10 maart 2009, 21:38
hm ok. je hebt helemaal gelijk. maar goed, neemt neit weg dat ik basswood kaal, doods, en leeg vind klinken, en alder al stukken beter.

Dat is een stukje smaak denk ik, basswood klinkt idd erg neutraal, maar bij sommige gitaren is dat niet echt erg, vind ik.

artnaz
10 maart 2009, 22:36
Ik heb ook wel een aantal basswoods gehoord die meer dan prima klonken hoor, maar alder zal over het algemeen wel iets beter zijn denk ook.

Ebben toets was trouwens standaard bij de 7vwh tot 2004 dacht ik.

Di Stefano
10 maart 2009, 22:42
Maar de jem is wel degelijk alder (altijd al geweest meen ik) dus er wordt ten onrechte op de minderwaardigheid van het hout gebasht

Bram+
10 maart 2009, 23:19
De JEM7V (deze witte dus en de blauwe die alweer een paar jaar ter ziele is) heeft een alder body (met basswood fineer, schijnbaar zodat de kleur wit blijft). De JEM7V had aanvankelijk een ebony toets, maar dit is een paar jaar geleden veranderd in rosewood (N.B.: Evo, Vai's JEM7V heeft ook (geregeld) een rosewood toets). De doorzichtige JEM20TH is natuurlijk van een acrylachtig iets maar voor de rest zijn alle andere JEMs die ooit zijn uitgebracht van basswood, ook de oude dus (en hebben maple en rosewood toetsen gehad). Alles overigens geheel op verzoek of met goedkeuren van S. Vai himself.

FLO (zoals FREAK al zei een overgespoten Floral) heeft dus waarschijnlijk ook een basswood body.

Braindead
10 maart 2009, 23:51
Ik snap eerlijk gezegd niet wat er mis is met basswood. Klinkt prima als je er een goede gitaar mee maakt. En ja het klinkt anders als alder of Mahonie of essen of elzen maar dat betekent niet dat het spaanplaat is. Verder speelt Vai zelf gewoon ook basswood JEM's Zijn overgespoten FP is dus ook basswood.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik de MM Petrucci ook wat steriel vond klinken (basswood). Volgens mij hangt het ook van de body massa en vorm af en natuurlijk wat er verder aan hout gebruikt is voor nek etc. Maar ja, dan nog is het een persoonlijke smaak. Er zijn vast ook mensen die juist basswood willen vanwege hun klank. Ook bepaalde strats schijnen erg goed te klinken terwijl ze een basswood body hebben. Ik heb zelf ook een JEM 7 gehad. Die zwarte met neon groene inleg en pickups. Vond die ook prima klinken al weet ik niet zeker of die ook basswood body had.

Gitaar die me erg bevalt is de Axis en die heeft Basswood met esdoorn top.

Bram+
11 maart 2009, 00:09
Ik snap eerlijk gezegd niet wat er mis is met basswood. Klinkt prima als je er een goede gitaar mee maakt. En ja het klinkt anders als alder of Mahonie of essen of elzen maar dat betekent niet dat het spaanplaat is. Verder speelt Vai zelf gewoon ook basswood JEM's Zijn overgespoten FP is dus ook basswood.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik de MM Petrucci ook wat steriel vond klinken (basswood). Volgens mij hangt het ook van de body massa en vorm af en natuurlijk wat er verder aan hout gebruikt is voor nek etc. Maar ja, dan nog is het een persoonlijke smaak. Er zijn vast ook mensen die juist basswood willen vanwege hun klank. Ook bepaalde strats schijnen erg goed te klinken terwijl ze een basswood body hebben. Ik heb zelf ook een JEM 7 gehad. Die zwarte met neon groene inleg en pickups. Vond die ook prima klinken al weet ik niet zeker of die ook basswood body had.

Gitaar die me erg bevalt is de Axis en die heeft Basswood met esdoorn top.
Deze?
http://images3.wikia.nocookie.net/ibanez/images/a/a7/JEM777V_BK.jpg (http://ibanez.wikia.com/wiki/JEM777V)
Dit is in ieder geval een JEM777V en die heeft een (American) basswood body.

Braindead
11 maart 2009, 00:14
yep, that's the one. Kon hem goed verkopen en had er geen click mee om de een of andere reden maar was wel een goede gitaar.


Deze?
http://images3.wikia.nocookie.net/ibanez/images/a/a7/JEM777V_BK.jpg (http://ibanez.wikia.com/wiki/JEM777V)
Dit is in ieder geval een JEM777V en die heeft een (American) basswood body.

LP_CL
11 maart 2009, 13:20
Nu zijn er voldoende RGs met echte DiMarziopickups, dus daar zal het niet aan liggen. JEMs hebben een aantal 'arbeidsintensievere' elementen zoals de inlays en scallop, lion's claw, en handvat vergeleken met een 'standaard' RG550, maar je betaalt natuuurlijk inderdaad wel extra centjes omdat het een 'Vai gitaar' is.
Zelfs los van dat alles is het gewoon een klasse instrument en dat de gitaar zelfs nieuw geen 1500 euro waard, is is de grootste kul in dit onderwerp,
De inlays zijn inderdaad arbeids intensiever, maar de rest die je opsomt is allemaal machinaal en kost de fabriek misschien 30 minuten meer per gitaar om dit alles te verwezenlijken. En een setje dimarzio's kost rond de 150€. Maakt dat het prijsverschil van meer dan 1500€ goed? Ik dacht het niet. 500€ meer zou al beter te begrijpen zijn, en dan komen we aan een prijskaartje van...... 1500€?

maar dat schrijven we maar toe aan het feit dat jij er altijd bovenop zit om negatief te doen over Ibanez op het kinderachtige af.
Dat heeft ook een reden: Ik vind het uit eigen ervaring gewoon kutgitaren, en dat is mijn volste recht om dat te zeggen. Ik heb zelf ooit nog een RG570 gekregen waar ik aanvankelijk zeer blij mee was, maar dat was omdat ik zelf van niets beter wist. Dat ding klonk voor geen meter, was uiterst slecht afgewerkt, en tot overmaat van ramp vielen na een tijd de frets eruit (inderdaad, ongeloofwaardig, ik kon mijn ogen zelf niet geloven, maar je kon met enige kracht de frets er gewoon met je vingers uit trekken.)
Is dat geen reden genoeg om andere mensen iets anders aan te raden dan ibanez? Wat als jij nu morgen de grootste kutgitaar van je leven tegenkomt, en je ziet dat er mensen op dit forum een gitaar van dat merk willen kopen, zou jij zelf dan ook niet reageren? Dus hou op met janken en deal with it dat ik Ibanez de grootste brol op aarde vind (overdrijf overdrijf). Denk je nu echt dat ik niet misselijk word telkens ik jouw ibanez gewank moet lezen? Heb ik daar ooit al iets over gezegd? Ik dacht het niet...

Om terug te komen op de Jem: Zeg zelf nu eens wat de hoge prijs van die gitaar rechtvaardigt?
- Bolt on constructie: goedkoopste dat er is qua neck-constructie
- rosewood fretboard: goedkoop
- CSC geconstrueerde body en neck: goedkoper kan niet
- neck is niet eens quartersawn, maar gewoon flat sawn.
- Japanse werkuren: niet goedkoop, maar lang niet zo duur als amerikaanse
- ok, dure inlays, maar dat maakt de gitaar er niet beter op.
- afwerking en hout kwaliteit zal wel in orde zijn, maar 2500€? kom kom...



10 tekens...

artnaz
11 maart 2009, 13:55
Ik vind dat je toch zwaar overdrijft, en dat je ook geen reden hebt om alle mensen Ibanez af te raden. Dat je een keer een kutgitaar hebt gehad wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn. Ja, misschien dat bij merk XXX "nooit" frets er uit kunnen vallen. Toch kun je dan niet de conclusie trekken dat alle Ibanezzen troep zijn.

Dat de JEM7 in verhouding erg duur is is een ander verhaal, maar de helft van de gitaren is "te duur". We hadden onlangs al een Gibson-afzeik topic, en Gibson is niet de enige. En iemand die er 1500 euro uit wil geven voor een gitaar, weet heus wel wat ie wil. Goh, voor dat geld kan ie een nieuwe gitaar kopen met de zelfde specs en kwaliteit? So what, hij vind ze allemaal niet zo mooi, en deze voelt lekker en natuurlijk aan. Moet hij dan toch andere gitaar kiezen omdat jij slechte ervaring met een gitaartje van dat merk hebt gehad en omdat wat specs betreft goedkoper kan?

Ik heb trouwens nog een leuk voorbeeld. Een kennis van mij had een Audi A4 (en niet het goedkoopste model), en *pats!!!* Op een rotonde brak het onderstel door midden! Ik snap nog steeds niet hoe dat kan, maar dat boeit nu even niet.

Dus hij heeft zo'n dure auto gekocht voor 60.000 euro, terwijl hij voor 20.000 minder ongeveer dezelfde specs had kunnen hebben bij een ander merk. Dan breekt ie ook nog eens op miraculeuze wijze. Dus, alle Audi's zijn "way overpriced", en hij had een kutauto (wat niet eens waar is, buiten dat ongeval was hij supertevreden er mee). Conclusie: alle Audi's zijn kut?

(Hij heeft trouwens daarna een nieuwe A4 gekocht en is er al een jaar of 5 heel blij mee)

Bram+
11 maart 2009, 14:21
10 tekens...
Laten we allereerst vaststellen dat ik het met je eens ben dat de JEM veel te duur is vergeleken met een goede RG of andere vergelijkbare gitaar. Jij (en Orpheo) hebben daarover mijn post ook niet goed gelezen, er is een reden waarom 'arbeidsintensievere' tussen aanhalingstekens staat (het is namelijk niet 100% waar of meer iets uit het verleden) en er staat letterlijk dat een JEM duurder is omdat het een 'Vai gitaar' is. Als iemand daar extra voor wil betalen, is dat aan die persoon. Ik zou het ook niet doen, maar daar had ik het niet over. Ik zou er inderdaad niet meer dan 1500 euro voor willen betalen, maar aangezien de nieuwprijs er een kleine 1000 euro boven ligt, vind ik dat als tweedehands aanbodsprijs meer dan redelijk.

Het is vreselijk voor jou dat je een slechte ervaring met een Ibanezgitaar hebt gehad (alhoewel, het zullen er ongetwijfeld vast meer zijn geweest), maar dat is dan een reden om meteen een heel merk af te schrijven? Heb je niet zoiets van "Goh, er zijn ook mensen tevreden met die gitaren, misschien had ik een slecht exemplaar o.i.d."? Ik zou in ieder geval niet zo reageren, maar dat is waarschijnlijk ook een verschil in karakter.

Vervolgens noem je een heel lijstje zaken die je ook bij andere merken tegenkomt, niet in de laatste plaats bij Gibson en Fender. Waarom zouden zij wel een paar duizend euro voor een gitaar mogen vragen? Omdat jij een slechte ervaring met een Ibanez hebt gehad? Daarbij is Japan geen derdewereldland met hongerlonen (meer) en een sterke Yen helpt ook al niet. Toch vraag ik me af wat een JEM zou kosten als hij bijvoorbeeld door Fender in Amerika zou worden gebouwd.

Als jij misselijk wordt omdat ik zogenaamd een voorliefde heb voor Ibanez, dan moet ik helaas zeggen dat dat jouw eigen probleem is. Ik vind het een beetje vreemd, ik ben toch niet de enige die 'merkentrouw' is op dit forum, maar wat we in ieder geval niet willen is dat jij ieder keer je toetsenbord onderbrokkelt. Ik raad je aan om mij op je negeerlijst te zetten of gewoon geen threads te lezen waar 'Ibanez' in de titel staat. Het blijft immers een gitaarforum en Ibanez een gitaarproducent, dus vroeger of later komen die twee elkaar weer tegen.

LP_CL
11 maart 2009, 14:26
Artnaz, je begrijpt me verkeerd: dat voorbeeld van die kut-gitaar gaf ik omdat Bram+ mij persoonlijk aansprak over kinderachtig bashen van ibanez. Dit was mijn manier om te zeggen dat ik er reden EN recht toe heb dat te doen en dat hij niet moet janken.

Ik zeg niet dat ALLE ibanezzen kutgitaren zijn. Dat zie je immers op het einde van mijn post waar ik over de JEM zeg dat de kwaliteit en afwerking WEL goed zal zijn.

LP_CL
11 maart 2009, 14:47
Laten we allereerst vaststellen dat ik het met je eens ben dat de JEM veel te duur is vergeleken met een goede RG of andere vergelijkbare gitaar. Jij (en Orpheo) hebben daarover mijn post ook niet goed gelezen, er is een reden waarom 'arbeidsintensievere' tussen aanhalingstekens staat (het is namelijk niet 100% waar of meer iets uit het verleden) en er staat letterlijk dat een JEM duurder is omdat het een 'Vai gitaar' is. Als iemand daar extra voor wil betalen, is dat aan die persoon. Ik zou het ook niet doen, maar daar had ik het niet over. Ik zou er inderdaad niet meer dan 1500 euro voor willen betalen, maar aangezien de nieuwprijs er een kleine 1000 euro boven ligt, vind ik dat als tweedehands aanbodsprijs meer dan redelijk. Hier heb je zeker 100% gelijk in. Maar toch wil ik daarover nog het volgende zeggen: Als een gitaar nieuw zo'n 1000€ teveel kost, dan zal hij tweedehands zeker ook nog teveel kosten. Stel nu dat een vergelijkbare superstrat van merk X tussen de 1500 en de 1800€ nieuw kost. Dan zal de tweedehandsprijs van deze superstrat rond de 1000€ liggen. Dat is dan weer een verschil van 500€ op tweeddehandswaarde. Nu goed, het is al duidelijk dat we beiden vinden dat de JEM teveel kost, of het nu nieuw, of tweedehands is.

Het is vreselijk voor jou dat je een slechte ervaring met een Ibanezgitaar hebt gehad (alhoewel, het zullen er ongetwijfeld vast meer zijn geweest), maar dat is dan een reden om meteen een heel merk af te schrijven? Heb je niet zoiets van "Goh, er zijn ook mensen tevreden met die gitaren, misschien had ik een slecht exemplaar o.i.d."? Ik zou in ieder geval niet zo reageren, maar dat is waarschijnlijk ook een verschil in karakter.verklaart niet waarom ik nog geen enkele van de meer dan 15 verschillende modellen van ibanez die ik bespeeld heb nog altijd slecht vond klinken, en goedkoop vond aanvoelen.

Vervolgens noem je een heel lijstje zaken die je ook bij andere merken tegenkomt, niet in de laatste plaats bij Gibson en Fender. Waarom zouden zij wel een paar duizend euro voor een gitaar mogen vragen?inderdaad, volkomen mee eens. Maar Gibsons en fenders klinken wel als een klok, wat je niet kan zeggen van ibanez. Omdat jij een slechte ervaring met een Ibanez hebt gehad? Daarbij is Japan geen derdewereldland met hongerlonen (meer) en een sterke Yen helpt ook al niet. Toch vraag ik me af wat een JEM zou kosten als hij bijvoorbeeld door Fender in Amerika zou worden gebouwd.Zie je nu waarom ik vind dat de JEM overpriced is? Stel je voor dat ze dit in USA maken, dan had je een gitaar die nieuw meer dan 3000€ kost. Trek dit even door naar de volledige ibanez prestige lijn: een RG1570 MIA voor wat? 1800€? Laat me niet lachen.


Als jij misselijk wordt omdat ik zogenaamd een voorliefde heb voor Ibanez, dan moet ik helaas zeggen dat dat jouw eigen probleem is. pot cattle black? Je moet mij niets verwijten man... Het is namelijk evenveel JOUW probleem dat ik GEEN voorliefde heb voor ibanezIk vind het een beetje vreemd, ik ben toch niet de enige die 'merkentrouw' is op dit forum, maar wat we in ieder geval niet willen is dat jij ieder keer je toetsenbord onderbrokkelt. Ik raad je aan om mij op je negeerlijst te zetten of gewoon geen threads te lezen waar 'Ibanez' in de titel staat. Het blijft immers een gitaarforum en Ibanez een gitaarproducent, dus vroeger of later komen die twee elkaar weer tegen.LOL, waarom zet jij mij dan niet op de negeerlijst? Ik heb dezelfde rechten als jij.
10 tekens...

Bram+
11 maart 2009, 15:39
10 tekens...
Ik zei volgens mij al dat er ongetwijfeld meer Ibanez gitaren zouden zijn waar je slechte ervaringen mee hebt gehad, puur omdat je zo'n reactie kan verwachten. Het lijkt mij ook logisch hoor, het zijn gewoon je gitaren niet, ik heb ook genoeg gitaren waar ik mijn geluid niet uit kan halen of niet lekker vind spelen (doorgaans te wijten aan het nekprofiel). Dat lijkt me niet echt iets bijzonders. Overigens vind ik veel Ibanezzen prima klinken, ook hier sta ik niet alleen in, maar dat blijft iets persoonlijks.

Wat ik bedoelde met de JEM gemaakt in de VS is dat Ibanez het enige merk is dat 'overpricede' gitaren uitbrengt: met name speciale 'signature' gitaren met kleine aanpassingen zijn blijkbaar ineens minstens 500 euro meer waard. Dat een vergelijkbare gitaar in de VS waarschijnlijk duurder zou zijn spreekt m.i. in het voordeel van Ibanez.

Ik moet niet kotsen van jouw posts, jij wel van die van mij toch? Ik vind het hooguit kinderachtig wat je zo nu en dan doet en als ik vind dat jij onterechte statements maakt, reageer ik. Als jij op medische gronden die posts dan beter niet kan lezen, is de negeerlijst een optie en dat zeg ik slechts om je te helpen hoor.

VanMeekeren
11 maart 2009, 15:52
.. Mafkezen




:p :chicken:

LP_CL
11 maart 2009, 16:13
Het aller aller aller laatste wat ik hierover nog te zeggen heb: Bram+, herlees eens dit topic, en zeg me dan wie hier op wie is beginnen vitten. Dat zal al heel wat duidelijk maken.

On topic: TS, koop wat je wil, maar besef heel goed dat je voor 1500€ ENORM veel verschillende gitaren kan kopen, dus staar je niet blind op 1 model.

VanMeekeren
11 maart 2009, 16:23
On topic: TS, koop wat je wil, maar besef heel goed dat je voor 1500€ ENORM veel verschillende gitaren kan kopen, dus staar je niet blind op 1 model.


.. Kom je na een paar dagen en een dikke 30 posts mee .. xD

Toch bedankt voor de info omtrent JEM's, Steve Vai, Ibanez en bepaalde karakters!

LP_CL
11 maart 2009, 16:27
Graag gedaan! (btw, dit bleek ook al uit mijn eerste post hoor ;))

Bram+
11 maart 2009, 17:25
Het aller aller aller laatste wat ik hierover nog te zeggen heb: Bram+, herlees eens dit topic, en zeg me dan wie hier op wie is beginnen vitten. Dat zal al heel wat duidelijk maken.
Wat ik al zei (wederom): als ik vind dat jij onterechte statements maakt, reageer ik. Als dat vitten is, prima. Ik weet niet wat dat duidelijk moet maken.

LP_CL
11 maart 2009, 17:36
Wat ik al zei (wederom): als ik vind dat jij onterechte statements maakt, reageer ik. Als dat vitten is, prima. Ik weet niet wat dat duidelijk moet maken.

Wat ik duidelijk wilde maken:
- ik deel mijn mening mee over de JEM die de TS wil aanschaffen
- jij noemt mij kinderachtig omdat ik niet van ibanez houdt (= persoonlijke aanval), wat eigenlijk mijn volste recht is (terwijl ik in mijn eerste post niets over ibanez gezegd heb, maar over de JEM)
- ik reageer hierop omdat jij mij persoonlijk aanvalt
- jij zegt dat ik jou maar moet negeren.

??
logica?? Wie maakt hier eigenlijk de onterechte statements? Dit was wat ik duidelijk wilde maken. Maar blijkbaar dringt het moeilijk door. Als het nu nog niet duidelijk is, herlees dan nog eens deze post, en het hele topic.

Braindead
12 maart 2009, 23:40
Ik vraag me wel een beetje af wat iemand (TS ér)nu moet met zo'n advies. Als je de JEM 7 VWH ontzettend mooi vindt is er alleen al vanwege het uitzonderlijke uiterlijk helemaal geen alternatief. Geef mij eens 1 voorbeeld van een gitaar die op een JEM 7 VWH lijkt. (behalve andere Ibanezjes) De gitaar is duur maar zijn geld wel waard (itt wat anderen hier zeggen). Daarmee bedoel ik de marktwaarde. Dat ding verkoop je wel weer voor dat +/- geld.


Het aller aller aller laatste wat ik hierover nog te zeggen heb: Bram+, herlees eens dit topic, en zeg me dan wie hier op wie is beginnen vitten. Dat zal al heel wat duidelijk maken.

On topic: TS, koop wat je wil, maar besef heel goed dat je voor 1500€ ENORM veel verschillende gitaren kan kopen, dus staar je niet blind op 1 model.

signsofzodiac
13 maart 2009, 00:02
De Jem is een geweldige gitaar. Heb er meerdere gehad (jem90ham, 7vwh, 7bsb) en een UV777 en ze speelden allemaal als boter. Goed afgewerkt, stabiele trem, gebalanceerde sound. Beetje aan de prijzige kant, maar dat vind ik van veel gitaren. Heb liever de ebben toets op de 7vwh, maar da's wederom een kwestie van smaak. De jem staat po het podium altijd garant voor reacties, zowel positief als negatief, en stiekem vinden velen van ons dat toch best wel lekker om met een relatief flashy plank te posen.

Aan de TS: hou de duitse ebay eens in de gaten. Daar kun je voor een leuke prijs geregeld een puike jem scoren onder die 1500 euro. Maar voor dat geld is er ook zeker een heleboel ander lekkers te koop. Hoe dan ook, met een goed afgestelde, goed onderhouden jem ga je je geen buil vallen en ik hoop dat je er helemaal de living shit uit gaat spelen!

Enne LP_CL: "Gibsons en Fenders klinken als een klok"? Lijkt me EXTREEM generaliserend. Niet om te bitchen, maar deze statement is te kort door de bocht. Getuige een recent topic over Gibson missen ze regelmatig volledig de plank (no pun intended). De QC lijkt me bij team J-Craft zeker niet minder, integendeel. En ik heb de laatste jaren ook met enige regelmaat CustomShop strats vastgehad die zo de fabriek nooit hadden mogen verlaten, maar wel over de 3 ruggen moesten kosten.

En nee, ik ben geen Ibanez-fanboy, heb nu alleen nog een MusicMan staan ;)

Bram+
13 maart 2009, 00:41
Wat ik duidelijk wilde maken:
- ik deel mijn mening mee over de JEM die de TS wil aanschaffen
- jij noemt mij kinderachtig omdat ik niet van ibanez houdt (= persoonlijke aanval), wat eigenlijk mijn volste recht is (terwijl ik in mijn eerste post niets over ibanez gezegd heb, maar over de JEM)
- ik reageer hierop omdat jij mij persoonlijk aanvalt
- jij zegt dat ik jou maar moet negeren.

??
logica?? Wie maakt hier eigenlijk de onterechte statements? Dit was wat ik duidelijk wilde maken. Maar blijkbaar dringt het moeilijk door. Als het nu nog niet duidelijk is, herlees dan nog eens deze post, en het hele topic.
- Ik zeg dat je mij moet negeren omdat je moet kotsen van mijn posts, daarom is het voor je eigen bestwil (derde keer volgens mij). Als je wil blijven kotsen, moet je ze vooral blijven lezen :ok:
- Dat je het in deze thread alleen over de JEM hebt, neemt niet weg dat er verschillende andere Ibanez-gerelateerde threads zijn waar je soortgelijke commentaren post. Ik vind het niet kinderachtig dat je niet van Ibanez houdt, maar wel kinderachtig hoe je ermee omgaat. Daar had ik het over.
- Ik vind het prima dat jij reageert op mijn persoonlijke aanval. Dat recht heb je natuurlijk. Misschien had ik het niet moeten zeggen.

brianxtr
13 maart 2009, 01:48
hallo

ik wil graag even serieus reageren op de vraag van de topic starter.
De jem is een gitaar met een bepaalde sound en bespeelbaarheid, maar ook met de wel bekende look en de reacties die deze opwekt. Dat smaken verschillen is logisch en hoeft niemand te gaan vertellen daar zijn topics vol van.Mijn eigen ervaring met fender gibson en ibanez (heb ze zelf ook!)dat het allemaal goede gitaren zijn met totaal verschillende looks en sound en zeker bespeelbaarheid en dat is het belangrijkste.Ik ben zelf het meeste weg van de ibanez simpele uitleg.
zonder mn andere gitaren teniet te doen.want daar kan ik ook nog de voor en nadelen vertellen,doe ik niet.wat ik fijn vind aan de jems

-fijne hals ,niet te dik niet te dun
-ergonomisch
,voelt goed tegen het lichaam,
,rechter hand ligt fijn op de tremmelo
,knoppen op de goede plek(mn fender probleem)
,goede balans, body kop verhouding.
-sound ,strak,vet,veel tone,goed gedefineerd
-betrouwbaarheid ,doet het altijd en overal(snaarbreuk is incidenteel)
,meest stabiele fr type tremmelo.

een nadeel is dat gitaar fanaaten gelijk denken dat je een steve vai fan bent of denken dat je heeel goed bent.
maar of jij een ander zijn mening nu belangrijk vind weet ik niet natuurlijk ik vind van niet.
maar ga er maar vanuit dat 95% niet eens weet wie steve vai is, en
of iemand de prijs gerechtvaardig vind is persoonlijk.ik vind van wel.tis het zelfde gibson,fender,televisie/auto/telefoon en vele anderen verhaal.ik denk dat het een eeuwen oud advies voor jou geschikt is,proberen,vergelijken en dan je eigen mening vormen.en als een aantal best goede gitaristen(vai/satriani/gilbert/petrucci/holdsworth/collen/benson/lukather/gambale/enz)er met plezier mee gespeeld hebben uit eigen wil zou dat voor jou ook wel het geval kunnen zijn.give it a try.
en laat je het nog weten wat het geworden is?

veel plezier

Jiboom
13 maart 2009, 18:58
Er is al veel gezegd en met de vorige post ben ik het grotendeels eens. Dus dat ga ik niet herhalen.

Over de prijs van deze op Markplaats: vind ik persoonlijk iets te hoog (€1200-1300 vind ik goed), hoewel de gitaar nog niet oud is en de staat goed lijkt te zijn. Ik zou proberen er wat van af te krijgen. Persoonlijk zou ik liever een oudere kopen (met Lo-Pro Edge en ebben toets), maar die zijn vaak redelijk versleten (veel JEMs zijn echte players, en geen "closet queens"). Verder zie je ze in Nederland toch niet erg veel (die oude dus, in goede staat). Dus gewoon doen, zou ik zeggen!

brosa77
14 maart 2009, 09:24
Over de prijs van deze op Markplaats: vind ik persoonlijk iets te hoog (€1200-1300 vind ik goed), hoewel de gitaar nog niet oud is en de staat goed lijkt te zijn.

Nieuw is de Ibanez Jem 7VWH bij bijv. Feedback € 2.199,-

Dan is een 2e hands Jem 7VWH uit 2006, in een zo goed als nieuwstaat, zeker € 1.500,- waard!

Persoonlijk vind ik ook dat ze voor € 100,- moeten gaan, maja. Laten we wel realistisch blijven.;)

Chocola
14 maart 2009, 12:44
Hé!!! Ik heb een goed idee !

Bram, LP_nogwat en alle anderen kappen met zinloos zeiken op elkaar en gaan eens constructief te werk!

Conclusie: De gitaar is veel duurder dan hij zal zijn als je alleen naar materialen en arbeid kijkt, maar laten we eerlijk zijn... Die Steve Vai uitvoeringen zijn een stuk oogstrelender voor velen onder ons dan een normale Iba. Als iemand daar 1k euro voor overheeft (mooiere inlays, andere kleurtjes en een lege portemonnee), wie zal hem tegenhouden? Er zijn mensen zoals ik die meer om geluid geven dan uiterlijk, ik koop ook geen signature gitaren, maar gewoon gitaren die hetzelfde (of beter) klinken, desnoods tweedehands, al zijn er GENOEG non-sig gitaren die echt botergeil zijn en mij meteen voorzien van een driedubbel GAS-syndroom :p.

Dus iedereen kop houden en objectief zijn ipv elkaar afzeiken op van alles en nogwat waar de topic poster helemaal niets aan heeft...

Succes met je Ibanez :)

interessander
14 maart 2009, 12:58
Ik kan het eerder geopperde advies van de duitse ebay beamen, ik heb daar een JEM uit '89 voor een nette prijs gekocht.
Hij overtrof mijn verwachtingen en hij speelt echt stukken beter dan mijn beide RG's en dat is vooral te wijten aan de neck, dus wat dat betreft gaat de vergelijkeing JEM/RG al mank.
Ik zou er zelf ook geen 1500 euro voor overhebben maar dat is ook omdat ik de zwart/groene een stuk leuker vindt dan de witte ;)

Jiboom
14 maart 2009, 23:45
Nieuw is de Ibanez Jem 7VWH bij bijv. Feedback € 2.199,-

Dan is een 2e hands Jem 7VWH uit 2006, in een zo goed als nieuwstaat, zeker € 1.500,- waard!

Persoonlijk vind ik ook dat ze voor € 100,- moeten gaan, maja. Laten we wel realistisch blijven.;)

Het model bestaat sinds 1993. Ze zijn door de jaren heen nogal in prijs gestegen (oorspronkelijke winkelprijs was in 1993 volgens mij iets van 4000 gulden, oftewel €1820). Hierdoor is het goed mogelijk om een wat oudere te vinden voor een wat lagere prijs. Ik zeg niet dat €1500 per se zo onredelijk is voor deze, wel dat er een goede JEM7V voor minder te vinden is, als je wat geduld hebt.

brosa77
16 maart 2009, 12:53
Het model bestaat sinds 1993. Ze zijn door de jaren heen nogal in prijs gestegen (oorspronkelijke winkelprijs was in 1993 volgens mij iets van 4000 gulden, oftewel €1820). Hierdoor is het goed mogelijk om een wat oudere te vinden voor een wat lagere prijs. Ik zeg niet dat €1500 per se zo onredelijk is voor deze, wel dat er een goede JEM7V voor minder te vinden is, als je wat geduld hebt.

Ik heb het dan ook over prijs van een 2e hands Jem7VWH uit 2006, niet over de prijs van een 2e hands Jem 7 VWH uit 1993.

Als je een goedkope Jem wilt en niet persé een 7 VWH model (en geen 555 of 333 serie) neem dan een Jem DBK. Die zie ik met regelmatig op eBay voor minder dan € 1.000,- voorbij komen.

Luke-wannabe
16 maart 2009, 14:08
Ibanez is echt kut!

brosa77
16 maart 2009, 14:23
Ibanez is echt kut!

LOL. Waarom vind je dat?

LP_CL
16 maart 2009, 15:30
Ibanez is echt kut!

:cheerup::lovelove:

artnaz
16 maart 2009, 15:38
LOL. Waarom vind je dat?Hij vindt het niet, hij deelt alleen even een feit mee!:stop:

almarvk
16 maart 2009, 15:46
Kan het nu weer ontopic aub?

brosa77
16 maart 2009, 16:28
Hij vindt het niet, hij deelt alleen even een feit mee!:stop:

Precies. Een mening is geen feit ;)

Luke-wannabe
17 maart 2009, 18:18
Gasten... na een complete (zinloze) discussie over of Ibanez wel of niet kut is komt er iemand langs die out of the blue zegt Ibanez is kut.

Dat moet je niet serieus nemen.

brianxtr
18 maart 2009, 01:25
-oja...dit is de reden waarom ik hier niet graag kom.gezeur en negativiteit op dit forum.wat een teleurstelling wederom.Echt een waardeloze sfeer hier en nutteloze post keer op keer.wat is dit hier?niemand gunt elkaar het ligt in de ogen en alles van een ander is kut.En op een paar post na heeft de topic starter er helemaal niets aan.als ik hier genoeg lees kan bijna elke gitaar wel in de vuurkorf.

-topic starter rij aub naar duitsland naar een grote gitaarwinkel(iedereen weet welke) en ga lekker spelen en luisteren.neem desnoods je eigen versterker mee.en als je er nog niet uitkomt mag je mijn gibson/fender/ibanez jem/uv hier ter plekke komen testen(goede amp aanwezig),de koffie staat klaar.ik hoop dat ik je een beetje op weg kan helpen en een miskoop/verkeerde aanschaf kan helpen voorkomen en je voor jou de juiste keuze maakt.

pm voor meer info.

LP_CL
18 maart 2009, 03:16
:seriousf:

Undertaker-120306
18 maart 2009, 11:52
+ dat de Jems als je ze goed afstelt spelen als een droom. Voor mij dan. Als ik op de Jem van mijn gitaarleraar speel dan moet ik er aan wennen dat ik eigenlijk met zoveel gemak speel en dat ik nergens meer voor hoef te werken.

En ze hebben vette inlays, alleen ik ben persoonlijk niet zon fan van dat handvat ding in de body.

artnaz
18 maart 2009, 12:09
-oja...dit is de reden waarom ik hier niet graag kom.gezeur en negativiteit op dit forum.wat een teleurstelling wederom.Echt een waardeloze sfeer hier en nutteloze post keer op keer.wat is dit hier?niemand gunt elkaar het ligt in de ogen en alles van een ander is kut.En op een paar post na heeft de topic starter er helemaal niets aan.als ik hier genoeg lees kan bijna elke gitaar wel in de vuurkorf.

-topic starter rij aub naar duitsland naar een grote gitaarwinkel(iedereen weet welke) en ga lekker spelen en luisteren.neem desnoods je eigen versterker mee.en als je er nog niet uitkomt mag je mijn gibson/fender/ibanez jem/uv hier ter plekke komen testen(goede amp aanwezig),de koffie staat klaar.ik hoop dat ik je een beetje op weg kan helpen en een miskoop/verkeerde aanschaf kan helpen voorkomen en je voor jou de juiste keuze maakt.

pm voor meer info.Oh ja, dit is de reden dat ik hier niet graag kom:

1) Mensen die niet fatsoenlijk kunnen schrijven ("ligt in de ogen"?)
2) Mensen die geen spatie na een interpunctie gebruiken en na een punt niet met een hoofdletter beginnen.
3) Mensen die de topicstart niet lezen, vervolgens zeuren om de reacties, en daarna zelf een even "verkeerde" reactie geven (volgens mij vraagt de topicstarter niet wat wij van de JEM vinden of waar hij ze kan testen, maar wat de tweedehandse waarde is).
4) Mensen die proberen de koffie al veel te vroeg klaar zetten zonder dat er iets afgesproken is.

En 3 vind ik het ergste en ironische.

Anyway, mijn punt is dat de topicstarter wilde weten of 1500 euro voor een tweedehandse JEM7vwh een goede prijs is of niet. Die vraag hebben we voor zover we konden beantwoord, en ondertussen gingen we over de JEM zelf discussiëren (met af en toe wat zinloze dingen + grapjes). Vind ik niet buitengewoon vreemd, helemaal omdat als iemand naar de "(prijs)waarde" van iets vraagt de "kwaliteit-prijs verhouding" automatisch ter sprake komt als collectieve discussie.

Undertaker-120306
18 maart 2009, 13:33
Oh ja, dit is de reden dat ik hier niet graag kom:

1) Mensen die niet fatsoenlijk kunnen schrijven ("ligt in de ogen"?)
2) Mensen die geen spatie na een interpunctie gebruiken en na een punt niet met een hoofdletter beginnen.
3) Mensen die de topicstart niet lezen, vervolgens zeuren om de reacties, en daarna zelf een even "verkeerde" reactie geven (volgens mij vraagt de topicstarter niet wat wij van de JEM vinden of waar hij ze kan testen, maar wat de tweedehandse waarde is).
4) Mensen die proberen de koffie al veel te vroeg klaar zetten zonder dat er iets afgesproken is.

En 3 vind ik het ergste en ironische.

Anyway, mijn punt is dat de topicstarter wilde weten of 1500 euro voor een tweedehandse JEM7vwh een goede prijs is of niet. Die vraag hebben we voor zover we konden beantwoord, en ondertussen gingen we over de JEM zelf discussiëren (met af en toe wat zinloze dingen + grapjes). Vind ik niet buitengewoon vreemd, helemaal omdat als iemand naar de "(prijs)waarde" van iets vraagt de "kwaliteit-prijs verhouding" automatisch ter sprake komt als collectieve discussie.

Ik denk dat ik je 4e punt toch wel het ergste vind, ik bedoel dan staat daar van die koffie klaar, en die staat daar dan maar koud te worden. DAT KAN TOCH NIET ofwel soms. Oowhja over de prijs waarde, dat ligt eraan in welke staat de gitaar zich bevind lijkt me.

brosa77
18 maart 2009, 16:42
Lekker zo'n kopje koffie Brian. Kunnen we je PMC bewonderen ;)