PDA

View Full Version : Verzonden zonder koffer...



Ukeloeder
9 maart 2009, 15:19
Na een boel heen en weer ge-email is mijn LP doublecut vanuit Japan onderweg naar Nederland. Nou kreeg ik vanochtend een emailtje dat ze de koffer vandaag nasturen... WAT?! De gitaar reist dus zonder koffer... Iemand van jullie ervaring daarmee? Hoe stuurt een fabrikant zo'n ding doorgaans op? Toch niet in een kartonnen doos hoop ik?

Harry
9 maart 2009, 15:23
vreemde actie, maar je hebt er prima dozen voor trouwens.

Orpheo
9 maart 2009, 15:25
is absoluut geen probleem hoor. als de doos goed is, en vooral, de gitaar goed is ingepakt, geen probleem.

rocker_71
9 maart 2009, 15:34
Of in een goede gigbag...

wietse
9 maart 2009, 15:37
Of in een goede gigbag...

dan krijg je hem zeker in stukjes thuis.

Ukeloeder
9 maart 2009, 15:47
Hmmm, en waar moet ik extra op letten wanneer ik de gitaar ontvang? In 2stukken, zal mij ook wel opvallen, maar zijn er problemen die je op het eerste gezicht niet zo zullen opvallen, maar later voor problemen kunnen zorgen?

bass blom
9 maart 2009, 15:54
hou je camera bij de hand.
als je een doos met scheuren ziet, maak dan foto's voor je hem openmaakt.
en foto's van elke stap die je daarna doet.

Orpheo
9 maart 2009, 15:59
hou je camera bij de hand.
als je een doos met scheuren ziet, maak dan foto's voor je hem openmaakt.
en foto's van elke stap die je daarna doet.

goed idee :) of gewoon een videocamera. kunnen ze je helemaal niks maken :)

Ukeloeder
9 maart 2009, 15:59
Je hebt gelijk. Lijkt me ook het beste even te wachten met paniekeren en peeuwen. Als ik een doos met scheuren en tire-marks zie zal ik m'n phonecam in de hand nemen. Dank.

Mr Xen0
9 maart 2009, 16:14
Verzendingen waarvan je verwacht dat die met een bijbehorend bescherm iets worden geleverd goed in de gaten houden.

Overal foto's van maken, van het hele uitpak proces. Letten op kleine krasjes, deukjes enz. Goeie lamp erbij pakken, beetje draaien zodat het licht steeds iets anders op de gitaar valt wil ook nog wel is helpen.

Maar over het algemeen zou het wel kunnen, als ze genoeg van die luchtzakjes / piepschuim of wat dan ook erbij in doen zodat het goed stevig zit en dat het goed beschermt is hoort er weinig te gebeuren.

sjaak1990
9 maart 2009, 16:52
Wat een domme actie. Idd goed controleren en stappen filmen/fotograferen is slim. Krassen in een doos zullen niet snel gebeuren als hij heel is, zou vooral op andere gebreken letten.

pannekoek
9 maart 2009, 17:22
niet elke gitaar word met een koffer of goede gigbag verzonden hoor. eigenlijk de meeste gitaren worden alleen met doos verstuurd

Ukeloeder
9 maart 2009, 17:25
Begrijp ik, maar ik had 'opdracht' gegeven hem IN een koffer te versturen.
Maar jij zegt dus ook dat het gewoon goed moet gaan?

HaroldA
9 maart 2009, 17:27
Na een boel heen en weer ge-email is mijn LP doublecut vanuit Japan onderweg naar Nederland.

2e handsje of een of andere namaak?

Ukeloeder
9 maart 2009, 17:29
Een copy heet dat Harold. ;) Hoezo?

JeanPaul du Vinnie
9 maart 2009, 17:47
Mijn Yamaha SG is vanuit Duitsland opgestuurd in enkel een waardeloze gigbag en een doos vol met van die isomokorreltjes. Was niets mee aan de hand.

HaroldA
9 maart 2009, 17:49
Een copy heet dat Harold. ;) Hoezo?

Nee, een copy klinkt te "legaal". Namaak, rip-off of imitatie zijn betere termen. :soinnocent:

Maar ik kon het gewoon niet laten. Ik heb een bloedhekel aan rip-off gitaren gekregen omdat ze veel te vaak als echt worden verkocht. Des te minder er in dit land illegaal geïmporteerd worden, des te beter!

Ukeloeder
9 maart 2009, 17:57
Ik heb een bloedhekel aan rip-off gitaren gekregen omdat ze veel te vaak als echt worden verkocht. Des te minder er in dit land illegaal geïmporteerd worden, des te beter!

Ah, zo. Er staat geen Gibson op en de gitaar pretendeert ook geen Gibson te zijn. Ik ben echter linkshandicapped (hoorde ik het laatst noemen) en kan me geen 'echte' verantwoorden. Voor zo'n saaie platte plank met 1 elementje 2500 euro neertellen vind ik wat te veel.
En ON topic, heb je ervaringen of tips? Welkom hoor!

HaroldA
9 maart 2009, 18:00
Ah, zo. Er staat geen Gibson op en de gitaar pretendeert ook geen Gibson te zijn. Ik ben echter linkshandicapped (hoorde ik het laatst noemen) en kan me geen 'echte' verantwoorden. Voor zo'n saaie platte plank met 1 elementje 2500 euro neertellen vind ik wat te veel.
En ON topic, heb je ervaringen of tips? Welkom hoor!

Mooi! (het geen logo gedeelte)

En tips: volgens mij worden alle gitaren waar standaard geen koffer bij zit in de doos verstuurd. Een doos kan ook veel meer "kreukelzone" leveren dan een koffer, dus misschien is het zelfs beter!

Jedeel
9 maart 2009, 18:09
En tips: volgens mij worden alle gitaren waar standaard geen koffer bij zit in de doos verstuurd. Een doos kan ook veel meer "kreukelzone" leveren dan een koffer, dus misschien is het zelfs beter!

Ik kreeg vorige week mijn uke (tenor) in hardcase uit Amerika.
Behalve dat er een flinke doos omheen zat, ook nog opgevild met proppen papier, vervolgens tref ik de hardcase aan geheel ingewikkeld in een (toen nog voor mij onbekend) grote versie van 'bubbeltjesplastiek'. Bijna het formaat van ijsblokjes.
Kortom.... ik durf bijna te stellen dat als ik die hardcase niet had besteld, dat de uke onschonden zijn reis had gemaakt.

Maak je nu nog maar geen zorgen! :-)

BosaBoss
9 maart 2009, 18:16
Heb al verschillende keren dingen gekocht uit die hoek van de wereld en altijd heel goed verpakt. Die mensen weten wel wat ze verpakken hoor, don't worry. :cheerup:

dodeboboeror
9 maart 2009, 18:18
Ik heb een paar weken geleden een SG uit Engeland opgestuurd gekregen zonder koffer. De gitaar was goed verpakt en heeft onderweg geen beschadigingen opgelopen. Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken :ok:

Megadeth22
9 maart 2009, 18:36
^ Jep. Mijn Schecter kwam uit Duitsland in een kartonnen doos, ik schrok eerst ook maar er zat genoeg piepschuim en van die luchtbel dingetjes in dat alles er puntgaaf uit zag. :)

Ukeloeder
9 maart 2009, 19:27
Je hebt gelijk. Lijkt me ook het beste even te wachten met paniekeren en peeuwen.
+10tekens.

bass blom
9 maart 2009, 19:35
yo, ukeloeder, wat en waar heb je besteld?
is er een website van?

rijsberman
9 maart 2009, 20:20
Hier nog een, vorige week nog. Martin Backpacker in gigbag, in doos van Martin, in veel grotere doos opgevuld met proppen pakpapier. Absoluut niets mis mee. :cheerup:

jplm
9 maart 2009, 21:10
Na een boel heen en weer ge-email is mijn LP doublecut vanuit Japan onderweg naar Nederland. Nou kreeg ik vanochtend een emailtje dat ze de koffer vandaag nasturen... WAT?! De gitaar reist dus zonder koffer

Die Jap zal ongetwijfelt gedacht hebben "de kans dat Ukeloeder persoonlijk in mijn winkeltje komt om te klagen is vrijwel nihil";).

Groet, Jan.

RUIS
9 maart 2009, 22:57
Ik denk dat het voor zo'n koffer geen enkel probleem is om leeg verstuurd te worden.

DeiDRagonas
9 maart 2009, 23:27
Ik denk dat het voor zo'n koffer geen enkel probleem is om leeg verstuurd te worden.

:seriousf::seriousf:.............

MichielClaessen
10 maart 2009, 01:40
Alle gitaren worden van de fabriek naar winkels vervoerd in dozen met piepschuim, zit heus niet allemaal in hard cases ;)

Werkt allemaal prima, anders was het wel al veranderd he :)

almarvk
10 maart 2009, 09:01
Verzending is toch gewoon verzekerd?

rudo79
10 maart 2009, 12:02
Gaat prima, heb vorig jaar een les paul junior double cut + gigbag in een gibson doos vol met piepschuim opgestuurd gekregen uit japan, niks mis mee.
Volgens mij was die gibson doos gemaakt om zonder koffer te versturen.

Ukeloeder
10 maart 2009, 13:33
yo, ukeloeder, wat en waar heb je besteld?
is er een website van?
Het is een Tokai (kan Harold misschien iets rustiger slapen) die ik rechtstreeks van de fabriek betrek, niemand kon (wilde/mocht...) hem voor me bestellen, zelfs de britse en duitse importeur zagen er geen gat in. Vond ik een adres op Tokaiforum, enkele (iets meer...) mailtjes aan gewaagd en hey presto. Op het moment ligt ie in Amsterdam te wachten op de douane.


Die Jap zal ongetwijfelt gedacht hebben "de kans dat Ukeloeder persoonlijk in mijn winkeltje komt om te klagen is vrijwel nihil";).

Groet, Jan.
Ha! Nou dan ken jij dit loeder nog niet! ;)


Ik denk dat het voor zo'n koffer geen enkel probleem is om leeg verstuurd te worden.
Denk je? Jammer, zou leuk zijn geweest wanneer ze, om de koffer te beschermen, er nog effe een LoveRock in gedaan hadden.


Verzending is toch gewoon verzekerd?
Uiteraard, maar wat heb je aan het geouwehoer? Om de centen maak ik me niet zo'n zorgen, maar het betreft hier zo'n beetje de laatste in stock. Men was geloof ik, geheel in pas met recente ontwikkelingen, ook niet meer heel enthousiast te krijgen er nog effe een paar te maken.

Allemaal bedankt voor je reactie.