PDA

View Full Version : fender stratocaster hw-1, kan iemand me dit uitleggen?



Foxey Freddie
9 maart 2009, 13:27
"Like their predecessors, the Highway One still sports an alder body, rosewood or maple fretboard, and that cool over-sized 1970s headstock, but perhaps the one big downside (there had to be one for this price range, right?) is that unlike the more expensive Stratocaster models you don’t get Fender’s incredibly versatile S1-switching system."

wat betekent het vetgedrukte stukje over de s1 switching system, wat is er zo speciaal aan dat de hw-1 niet heeft?

en ik ben van plan om de hw-1 te kopen, of zou ik toch voor een 2e hands jap gaan? mening aub.

Orpheo
9 maart 2009, 13:30
als je het eens opzoekt wat dat systeem doet, dan snap je het wel.

daarmee kan je veel meer sounds halen. Volgens mij kan je daarmee ipv pups parallel, ze in serie zetten, dus humbucker-achtige perikelen. hoe 't op een strat zit weet ik niet precies, varieert nog wel eens. staat gewoon op de site van fender...

en tja, ik vind het een gimmick. je kan dat net zo makkelijk met een toggleswitch gedaan krijgen, maar de S1 is gewoon een mooi, sleek, strak design.

rocker_71
9 maart 2009, 13:31
Uhm, ff googelen misschien? :cheerup:

http://www.musiciansfriend.com/document?doc_id=92242

Voor mij als HW1 bezitter niet zo'n nadeel hoor. Jimi had het ook niet. :gitarist:

Op de Highway zit dan wel weer het Greasebucket tone circuit, welke erg goed is.

Di Stefano
9 maart 2009, 13:35
Met de s1 switch (knop bovenop je volumeknop) kan je schakelen tussen verschillende serie en parallelschakelingen. Voor elke stand van je pickup schakelaar kan je dus nog een extra optie selecteren (S1 switch aan/uit). Persoonlijk vind ik het maar niks en de recente USA modellen hebben de feature ook niet meer. Enkel nog sommige deluxe modellen.

artnaz
9 maart 2009, 13:40
en tja, ik vind het een gimmick. je kan dat net zo makkelijk met een toggleswitch gedaan krijgen, maar de S1 is gewoon een mooi, sleek, strak design.Je behoudt zo wel je klassieke Strat layout. Ik moet er niet aan denken dat er op mijn Strat een lelijke toggle-switch zit, en ik ben denk ik niet de enige. Maar een gimmick is het wel ja.

Orpheo
9 maart 2009, 13:42
Je behoudt zo wel je klassieke Strat layout. Ik moet er niet aan denken dat er op mijn Strat een lelijke toggle-switch zit, en ik ben denk ik niet de enige. Maar een gimmick is het wel ja.

kom op. een strat is al bruut lelijk. nog lelijker met een toggle, kan toch eigenlijk niet?


(en anders neem je toch een push push pot...)

Foxey Freddie
9 maart 2009, 13:45
Ok ik snap 'm, ik vind dat knopje eigenlijk maar niks denk ik.

en nog suggesties over fender jap of hw-1?

rocker_71
9 maart 2009, 13:48
en nog suggesties over fender jap of hw-1?

Daar zijn al boeken over vol geschreven. Blijft het verhaal van de appeltjes en peertjes.
Je zult sowieso moeten specificeren welke Fender Japan. Die zijn ook niet allemaal gelijkwaardig.

rocker_71
9 maart 2009, 13:54
Als je naar een 2e hands MIJ gaat, check dan vooral ook de oude Tokai's. Echt goed spul, bv deze:
http://link.marktplaats.nl/234068424

Foxey Freddie
9 maart 2009, 13:56
ok harstikke bedankt, ik zoek wel verder op google.

almarvk
9 maart 2009, 14:31
Nutteloze flame reacties verwijderd, nu weer lekker ontopic aub.