PDA

View Full Version : onbekend FBT versterkertje



jens-guitarman91
9 maart 2009, 10:49
http://C:\Documents and Settings\Knapper\Mijn documenten\mijn afbeeldingen\te koop gezocht\SDC10007.JPGBeste gitaarnetters,

ik heb hier een klein italiaans versterkertje uit de jaren 60/70 van het merk FBT. er staat verder geen type op. het kan zijn dat het type op de achterkant heeft gestaan, deze heb ik er helaas niet meer bij. ook heb ik de originele 8'' speaker niet meer.

het probleem is dat de versterker geen buizen meer heeft. de buis op de foto is een EL90 (6AQ5). deze had ik nog liggen en had ik er even ingezet om te testen of de trafo nog wel werkte en ja hij gloeide langzaam op en de trafo bromde zachtjes.

mijn vraag aan jullie is of er iemad weet om wat voor versterkertje het gaat, wat de buizenbezettings is, en wat voor speaker er het beste in kan (qua ohms en watts) ook zou het tof zijn als iemand weet waar de kabeltjes die naar de speaker gaan moeten worden aangesloten, dit kabeltje zit er helaas ook niet meer aan.

ik weet niet hoe ik hier foto's moet posten maar ik kan je (tenzij je me kan vertellen hoe ik hier foto's post) foto's mailen.

fredv
12 maart 2009, 21:01
Ik heb jaren geleden bij gitaarbouwer Arie de Vocht eens over een 60's FBT gespeeld. Klonk super. Een onbekend merk, maar wel goed. Je zou misschien eens contact met Arie op kunnen nemen (telefoonboek) of hij je wat verder kan helpen.

nico verduin
13 maart 2009, 11:28
Je weet niet wat de buizenbezetting is en je prikt er zomaar een EL90 in????? Eigenaardige redenering:???: