PDA

View Full Version : Moeilijker om optredens te krijgen?



Baker
18 maart 2003, 10:14
Gisteren sprak iemand die ik lang niet had gesproken. Ik vroeg hem " Hoe ist met de band?" Hij zei met de band wel prima, maar het is tegenwoordig zo moeilijk om optredens te krijgen! Vroeger konden we vaak optreden in kroegjes maar het lijkt wel of kroegbazen er geen zin meer in hebben. Ik was het niet met hem eens. Onze band draait namelijk beter dan ooit en we hebben echt heel regelmatig redelijk betaalde optredens....

Wat is jullie mening? Is het tegenwoordig moeilijker om optredens te krijgen en zo ja waarom?

FNaRK
18 maart 2003, 10:30
hmm,
zit effe op jullie site te kijken....en inderdaad, met covers speel je makkelijk en vaak.

Met eigen werk wordt het helaas al moeilijker, ligt het ook nog aan het genre wat je speelt.
Ik ben ook van mening dat het redelijk lastig is om optredens te krijgen....kost je als band veel moeite en tijd.

schaap
18 maart 2003, 10:33
je moet altijd gewoon zorgen dat je een eigen stijl hebt en een goede naam. Dan krijg je wel vaker optredens enzo. Zolang je maar niet teveel op een andere band lijkt, behalve als je een cover bandje bent natuurlijk :razz:

pimmetje
18 maart 2003, 10:44
Wij hebben ook niet meer of minder moeite om optredens te krijgen. Het scheelt misschien wel dat we blues spelen. Daar is een redelijk circuit aan kroegen en evenementen voor... en je kan zonder veel ruzie ook nog wel per ongeluk in een wat meer rock- of folk-kroeg komen te staan.

Ik weet niet of ze 1 of 2 optredens per ongeluk een beetje hebben vernaggeld... je moet nog steeds 10x goed optreden voor een beetje positieve reclame en maar 1x slecht voor lange tijd negatieve reclame. 't Lullige is dat je optreden ook vernaggeld is als de geluidsman van die dag een dove ezel is.

andy
18 maart 2003, 18:07
Hier in de stad Groningen zijn in korte tijd diverse kroegen gestopt met live muziek.
Reden: De gemeente controleert streng op geluidsoverlast. Treedt al op wanneer de grenzen overschreden worden, ook al wordt er niet geklaagd. Beginnende bands en de lokale "helden" hebben hier misschien minder last van, maar wat er tussen in zit wel.
Hoe werkt dat in jullie omgeving???

Neals
18 maart 2003, 19:30
ook hiero geen moeite met vinden van optredens... leuke is dat we een band zijn wat redelijk centraal in het noorden opereert, en we makkelijk uit kunnen wijken naar groningen en flevoland.

FNaRK
18 maart 2003, 19:46
en wat voor genre speelt Neals ?
Nog tips voor zalen waar we een promo heen kunnen sturen ?

Neals
18 maart 2003, 19:59
Ik speel een beetje in een jaren 70 rock-orkest.

Maar zalen, wat je zeker kan proberen is het bolwerk in sneek, die komen klaar op metal orkesten.

Verder het jaarlijkse Sneekwave, Iduna in drachten, Sfinx in heerenveen (terwijl punk net ietjes meer hun zaak is), de Vera, en geloof dat er ook een metaldorpsfeest was waarvan ik de naam niet zo snel weet.

In friesland zijn het vooral veel kleine festivalletjes waar wij gaan optreden.