PDA

View Full Version : BC Rich Warlock kopzwaar.. wat doe je er aan?



Geoffrey
8 maart 2009, 21:09
Ik heb er een hekel aan gekregen om op mn BC Rich te spelen omdat de kop steeds toegeeft aan de zwaartekracht..
Wat is de beste en makkelijkste oplossing voor dit probleem?

Foxey Freddie
8 maart 2009, 21:25
Volgens mij valt er niks tegen te doen. gek idee misschien maar is er iets van een tegengewichtapperaat?- goudenmarkt

HUESSEN
8 maart 2009, 21:29
ophangpunten van de gitaarband verplaatsen?

RammerStein
8 maart 2009, 21:38
kun je niet je strap pin achterop de neckpocket plaatsen?
volgens mij doen ze dit ook wel eens bij explorer modellen die last hebben van kopzwaar

KamikazaGuitar
8 maart 2009, 21:43
Ik heb hetzelfde probleem met mijn warlock. Ik los het soms wel eens op door de band over één punt heen te doen.
Simpel, effectief, lelijk en onhandig :seriousf:

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een goede oplossing.

Soulflyhigh
8 maart 2009, 22:07
kun je niet je strap pin achterop de neckpocket plaatsen?
volgens mij doen ze dit ook wel eens bij explorer modellen die last hebben van kopzwaar
Dit lijkt mij een goede oplossing en een goede leren stroeve strap wil ook nog wel meehelpen dan. Ik heb bij kopzware modellen zelfs gehoord dat mensen iets van contragewicht in de ruimte doen waar je elektronica zit

Speeddemon
8 maart 2009, 22:08
-lood in je control cavity.
-een gitaar kopen met een body van echt hout. ;)

Heb vroeger een Platinum Pro series Warlock gehad, met hetzelfde probleem. Body was van multiplex, dus lichter dan de 'echt' houten hals.

Spitfire
9 maart 2009, 09:42
Gewoon een stroevere strap gebruiken of stroevere kleding.

Ik heb een heel oud Adidas training-jack van 'glimstof' en zelfs mijn telecaster is dan kopzwaar.

toon-
9 maart 2009, 18:51
Ik heb ook hetzelfde probleem met een Warlock. Volgens mij heeft de plaatsing van de strappinnen (vanachter op body ipv op de zijkant zoals bij de meeste gitaren) er ook mee te maken.

Dark_Tranquillity
9 maart 2009, 19:53
Is weggooien een optie?

Geoffrey
9 maart 2009, 20:19
Heb jij die met een widows headstock dan want ik heb er geen last van met de mijne.

Ja.. het is die met de widows headstock.
Dan heb jij veel geluk :)


Dit lijkt mij een goede oplossing en een goede leren stroeve strap wil ook nog wel meehelpen dan. Ik heb bij kopzware modellen zelfs gehoord dat mensen iets van contragewicht in de ruimte doen waar je elektronica zit

Die goede leren stroeve strap heb ik al geprobeerd.. maar dit is geen oplossing.
Contragewicht kan misschien wel een oplossing zijn.. maar de ruimte voor de electronica is al gevuld met de nodige batterijen ;)


-lood in je control cavity.
-een gitaar kopen met een body van echt hout. ;)

Heb vroeger een Platinum Pro series Warlock gehad, met hetzelfde probleem. Body was van multiplex, dus lichter dan de 'echt' houten hals.

Dit leek mij ook al het probleem te zijn..


ophangpunten van de gitaarband verplaatsen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen zin om mn gitaar vol gaten te boren tot ik uiteindelijk de juiste plaats vind.

Geoffrey
9 maart 2009, 20:22
Is weggooien een optie?

Weggooien is geen optie.. [SPAM] verkopen wel!